Lennureisijate arv kasvab, kuid pagasit läheb kaduma aina vähem
veigo
veigo
27. apr 2016 15:35

Lennundussektorile erinevaid IT-lahendusi pakkuv rahvusvaheline firma SITA on 11 aastat kogunud statistikat lennureisjate hilinenud ja kadunud pagasi kohta. Äsja avaldati 2015. aasta pagasiülevaade, mis, tõsi küll, kajastab 2014. aasta andmeid. Raporti kokkuvõte on positiivses toonis – reisijate pagasi hilinemist, lõhkumist ja kadumist tuleb ette aina harvem.

Kui 2007. aastal juhtus igast 1000 pagasiühikust 18,8-ga mingit sorti intsident, siis 2014. aastal oli see vähenenud 61,6% ehk korrapäratusi tuli ette 7,3 kotiga tuhandest. Seda hoolimata sellest, et lennureisijate arv maailmas on aasta-aastalt kasvanud (kuid ärme unusta, et aina rohkem lennataksegi ainult käsipagasiga). Kokku registreeriti 2014. aastal 24,1 miljonit pagasi hilinemise või kadumisega seotud juhtumit, seda 3,3 miljardi lennureisi kohta.

Enamik (üle 80 %) pagasi õigeaegse kohaletoimetamise probleeme tekivad kahel põhjusel: viga on äraantava pagasi märgistamises (pagasilipikul) või läheb midagi valesti pagasi peale-või mahalaadimisel. Neist pooltel juhtudel tekkis viga vahemaandumise käigus. 85 % valestikäideldud pagasist suudetakse omanikule kätte toimetada 48 h jooksul (keskmine on 1,6 päeva). Kõige vähem tekib vigu pagasi saabumiskohas, moodustades vaid 3 % pagasiprobleemidest. Lootusetult kaduma läks 5,5 % puuduvast pagasist.

Lähiaastatel peaks lennureisijatel oluliselt paranema võimalus saada oma pagasi kohta reaalajas infot. Kui praegu pakub reisijatele nutirakenduse kaudu reaalajas infot 10 % lennufirmadest, siis lennufirmade prognoosi põhjal peaks 2017. aastal sellist funktsionaalsust pakkuma juba 69 % lennufirmadest. Jooksvast infost on huvitatud ka reisijad. Täna reisib mobiilse sidevahendiga 97 % reisijatest, neist enamik nutitelefoniga. 2/3 reisijatest arvab, et kasutaks võimalusel kindlasti pagasi reaalajas jälgimise võimalust. Veel ootavad reisijad, et puuduva pagasi saaks koheselt ja kiirelt registreerida kas nutiseadmes või lennujaamas asuvas iseteeninduskioskis. Lennufirmad ja -jaamd selle nimel ka töötavad.

Seotud uudised:

Tulemas on elektroonilised pagasilipikud

Lufthansa võtab digitaalse pagasilipiku kasutusele juba sel aastal

Foto: Tallinna Lennujaam

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased