Euroopa Liit on liikumas selles suunas, et ühes riigis saadud liikluskaristus hakkaks kehtima kõikides liikmesriikides. Jutt käib siin eelkõige tõsistest liiklusrikkumistest nagu joobes juhtimine, suur kiiruseületamine või kannatanute/hukkunutega liiklusõnnetuse põhjustamine. Praegu jääb Euroopa Liidus umbes 40% piiriüleseid rikkumisi karistamata, põhiprobleemideks on süüdlase väljaselgitamise keerukus ja karistuse piiriülene jõustamine.
Nii võib ühes riigis juhtimisõigusest ilmajäänud juht sageli teises riigis autot edasi juhtida. Probleemiks on ka see, et kui teises liikmesriigis renditud autodega pannakse toime raskeid liiklusohutusnõuete rikkumisi, jäävad rendiautode juhid tihti karistamata, sest on võimalik ära kasutada liikmesriikide reeglite erinevusi ning puudujääke teabevahetuses.
Tegemist on osaga EL initsiatiivist liiklusohutuse suurendamiseks. Piiriülese teabevahetuse hõlbustamiseks liiklusohutusnõuete rikkumistest võeti 2024. aasta lõpus vastu direktiiv, mis loob parema baasi infopäringuteks teise riigi andmebaasidest. Eesmärgiks on, et kui ühes riigis on juhile seatud juhtimispiirangud, hakkaks see automaatselt kehtima kõikides Euroopa Liidu liikmesriikides. EL riigid peavad nüüd 2,5 aasta jooksul oma seadusandluses tegema vastavad muudatused ning eeldatavasti jõustub uus direktiiv 2027. aasta keskel.
Teine juhte puudutav suurem muudatus on digitaalse juhiloa kasutuselevõtt Euroopa Liidus aastaks 2030. Füüsilised juhiload säilivad, kuid dokumendile juurdepääsuks piisab ka nutitelefonist. Rangemad reeglid hakkavad kehtima ka noorte juhtide suhtes, kes põhjustavad ebaproportsionaalselt palju raskeid liiklusõnnetusi. Digitaalsest juhiloast ja teistest liiklusohutuse suurendamisele suunatud muudatustest saab lugeda Euroopa Komisjoni uudisest.