
Lennundusallianssi Star Alliance kuuluv Lufthansa on teada andnud, et alates 1. septembrist 2015 lisandub kõikidele lennupiletite broneeringutele, mis ei ole tehtud Lufthansa grupile kuuluvate lennufirmade veebilehtedel, Lufthansa teeninduskeskustes või Lufthansa lennujaamades asuvate piletikassades, lisatasu 16 eurot. Kuna Lufthansa grupp (Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines ja Swiss) on Euroopa suurim lennundusgrupp, millega lendas eelmisel aastal 105,9 miljonit lennureisijat, siis on tegemist küllaltki tähelepanuväärse sammuga.
Lufthansa on nii ametlikus infos, kuid veelgi rohkem pressiteadete väliselt nimetatud otsust põhjendanud liiga suurte tasudega, mida makstakse lennupiletite globaalsetele broneerimissüsteemidele (GDS, global distribution systems). Hetkel tasub Lufthansa iga läbi GDS-i (Amadeus, Sabre, Travelport) tehtud broneeringu eest vahendustasu. Lufthansa sõnul on siin probleemiks see, et tulud lennufirma enda kodulehe kaudu müüdavatest lennupiletitest on pidevalt vähenenud, samal ajal suurte vahendussüsteemide marginaalid aina kasvavad. Teisisõnu, Lufthansa väitel on broneerimissüsteemidele makstav vahendustasu kordi kõrgem võrreldes kuludega, mis kaasnevad nende enda kodulehel tehtud broneeringuga. Et kõne all on märkimisväärsed summad, viitab Lufthansa poolt välja toodud number, mille kohaselt maksab lennufirma piletimüügi vahendustasuteks üle 100 miljoni euro aastas.
Uus lisatasu väljaspool Lufthansa grupi lennufirmade kodulehekülgi (www.lufthansa.com,www.austrian.com, www.brusselsairlines.com, www.swiss.com) on aga ainult osa Lufthansa uuest piletimüügi strateegiast. Lisaks soovib lennundusgrupp tihedamalt enda müügikanalitega siduda teised Lufthansa koostpartnerid, nagu reisibürood. Selleks arendatatakse välja ühtset broneerimissüsteemi, mida hetkel juba testitakse Swissi juures. Selle kaudu avanevad Lufthansale täiendavad võimalused lisatulude teenimiseks. Esiteks saab Lufthansa enda käsutusse andmebaasi reisijate lennuprofiilist, mis võimaldab teha suunatud pakkumisi. Teiseks on Lufthansal läbi oma kodulehe oluliselt lihtsam müüa kõikvõimalikke lisateenuseid, mis tänaseks moodustavad (niivõrd-kuivõrd) täisteenust pakkuvate lennufirmade puhul aina olulisema osa käibest. Näiteks hetkel reklaamivad lennufirmad agressiivselt WiFi-ühendust pardal, mis lennufirma kodulehel on mõnevõrra soodsam, kui lennukis ostes.
Teiseks kipub mingilgi moel monopoolses seisus oleval firmal tekkima alati soov vähendada piletihindade läbipaistvust. Kogemustega reisijad hammustavad peidetud nõksud ilmselt läbi, kuid vähem reisivatele inimestele kas peavalu või siis lihtsalt kallim hind. Omaette küsimuseks on veel see, mida lennufirma kogutavate andmetega teeb. Juba praegu on teemaks, et lennufirmad uurivad võimalusi piletihinda kujundada näiteks postiindeksi ja broneerimisel kasutatava arvuti põhjal. Kes elab kallimas piirkonnas, peab maksma rohkem ning eeldatavasti on rikkamad ka Apple'i arvuti taga istuvad inimesed. Loe ka Trip.ee uudist Kas lennupiletite hinnad sõltuvad internetisirvimise ajaloost?.
Seotud postitused Lufthansa uuest strateegiast:
Lufthansa muudab lennupiletite hinnastamist Lufthansa toob kauglendudele kõrgema turismiklassi Eurowings - Lufthansa uus odavlennufirma