Lufthansa on vaikselt toimetanud uue tütarfirma asutamise kallal, mis peaks hakkama toimima regionaalse ettevedajana Lufthansale. 2022. aasta aprillis registreeriti Münchenis City Airlines GmbH, nüüd on alanud töötajate värbamine ja tegevus peaks käivituma juba selle aasta keskel. City Airlines baseerub Münchenis ning hakkab lendama Airbusi lennukitega, eeldatavasti A319 versiooniga. Fookus oleks Euroopa väiksematel linnadel.
Uut tütarfirmat City Airlines on kerge segamini ajada Lufthansa juba pikalt eksisteerinud regionaallende teostava tütarfirmaga CityLine. Et CityLine’i ära kaotada pole plaanis, tekib paratamatult küsimus, et milleks on Lufthansal selle kõrvale vaja veel ühte küllalt samade eesmärkidega lennufirmat?
Sellistele küsimustele pakub sageli häid vastuseid ingliskeelne soovitus Follow the money ehk põhjuseid tuleb otsida rahast. Lufthansa on viimastel aastatel Euroopa lühi- ja keskpikkade lendude osas tänu tihedale konkurentsile kaotanud märkimisväärselt turuosa. Uus lennufirma peaks aitama turgu tagasi võita. Teine, üsna ebaveenev selgitus on, et Lufthansa soovib pakkuda tööd 250 Germanwingsi töö kaotanud piloodile.
Põhiline trikk asja juures on, et tööd tõesti pakutakse, aga madalama palga eest, kui Lufthansa pilootidele makstakse ja madalamalt ka Lufthansa teise tütarfirma Eurowingsi pilootidest. Aga Lufthansa plaanile on üks oluline takistus – pilootide ametiühing.
Lufthansa soov palkadega skeemitada tõi eelmisel aastal juba kaasa pilootide streike. Septembris jõuti kokkuleppele, et pilootide palgad tõusevad ja Lufthansa ei tee piloote puudutavaid strateegilisi otsuseid, nagu seda on City Airlinesi loomine. Lisaks sõlmiti töörahu leping kuni 30. juunini 2023, kus streike ei korraldata. Selle tähtajani on nüüd jäänud veidi üle 3 kuu ja kuna Lufthansa on otsustanud uue lennufirma projektiga edasi minna, küpsevad koos sellega ka probleemid.
Uuele lennufirmale pilootide värbamine sõltub läbirääkimistest pilootide ametiühinguga. Lufthansa peab tegema pakkumise, millega ametiühing nõus on. Kui sellist kokkulepet ei sünni, on uued streigid ukse ees ja Lufthansa ei saa piloote värvata. Lufthansa plaan piloote odavalt palgata ilmselt niisama lihtsalt läbi ei lähe ja kui läbirääkimised peaks ummikusse jõudma, pole liiga keeruline arvata, mis suvel Lufthansa lendudega juhtuma hakkab.
Nii uuel kui vanal lennufirmal on veebileht. Kumb neist kumb nüüd oligi?