Nüüd, mil Euroopa Komisjon on andnud oma lõpliku heakskiidu Lufthansa 41% suuruse osaluse omandamisele Itaalia lennufirmas ITA Airways, on Lufthansa veidi kergitanud katet ITA-ga seotud tulevikuplaanidest.
ITA integreerimine Lufthansa gruppi võtab aega orienteeruvalt kaks aastat. Lufthansa nägemuses saab Rooma Fiumicino lennujaamast Lufthansa kuues hub ehk sõlmjaam, millest selle asukohta arvesse võttes kujuneks keskus lendudele Lõuna-Ameerikasse ja Aafrikasse.
Traditsiooniliselt on lennuühendustel Euroopast Lõuna-Ameerikasse domineerinud sellised lennufirmad nagu Air France, Iberia, Air Europe ja TAP Air Portugal, lähitulevikus peaks ITA hakkama neile konkurentsi pakkuma, kasutades ära Lufthansa, Swissi, Austrian Airlinesi ja Brussels Airlinesi lennuvõrgustikku Euroopas.
ITA teataski Rooma-Bogota liini avamisest, konkureerides Air France’iga Pariisist ja Iberiaga Madriidist. ITA Airways kasvatab ka lennusagedusi Brasiilias Sao Paulosse ja Rio de Janeirosse.
Lufthansa huvi ITA ostuks on seotud ka Rooma Fiumicino lennujaamaga, mis on üks väheseid suuri lennujaamasid Euroopas, kus on olemas laienemisvõimalused nii uue terminali kui veel ühe maandumisraja ehitamiseks. Fiumicino lennujaamatasud kauglendudel on pea poole madalamad kui Frankfurdis, ka teised sõlmjaamad on 35-75% kallimad. Samas pole Rooma Lõuna-Ameerika suhtes geograafiliselt sama heal positsioonil kui näiteks Madriid või Lissabon. Ka Euroopa suhtes jääb Rooma "tee pealt kõrvale".
Selle kohta, mida ITA tulevikus Aafrikas võiks teha, infot esialgu napib. Sellel suunal on traditsiooniliselt olnud kõige tugevam Brussels Airlines. Geograafiliselt võttes võiks ITA-l olla võimalused Põhja- ja Lääne-Aafrika suunal.
Igal juhul tasub ITA tegemistel silm peal hoida, arvestades, et Trip.ee lendude soodukate rubriigis on krooniline puudus soodsatest lendudest Lõuna-Ameerikasse. ITA teenindus on saanud kiitvaid hinnanguid, kuigi kardetakse, et Lufthansa kärpemeistrid lähevad ka selle kallale.