Kuigi mugavustelt ja hinnalt äri- ja tavalise turismiklassi vahele asetuv premium economy ehk kõrgem turismiklass on kasutusel olnud varsti juba 25 aastat, on lennufirmad selle teenusklassi juurutamisega küllaltki ettevaatlikud olnud. Kuid nüüd võib see trend pöörduda. Euroopa suurima lennufirma Lufthansa arvates võib sellest saada lennufirmadele kõige kasumlikum teenusklass.
Äsja teataski Lufthansa maailma suurimal turismimessil Berliinis, et nad plaanivad 2015 aasta suveks paigaldada turismiklassist selgelt eristuvad kõrgema turismiklassi sektsioonid kõiki 106 mandritevahelisse lende sooritavatesse lennukisse, alustades Boeing 747-8 lennukitest. Sõltuvalt lennukitüübist saab kõrgema turismiklassi suuruseks 21 kuni 52 kohta.
Lufthansa kõrgema turismiklassi istmete mugavus sõltub samuti lennukitüübist. Võrreldes turismiklassi istmetega on kõrgemas turismiklassis kuni 10 cm suurem istmevahe ja kuni 3 cm laiemad istmed. Igal istmel on laiemad käetoed, muudetava asendiga pea- ja jalatoed, suurem meelelahutuskeskuse ekraan ning sülearvuti toitepistik. Kõrgema turistiklassi reisijad saavad tasuta kaasa võtta ühe lisaühiku äraantavat pagasit, pardal eristutakse turismiklassist parema toitlustusega, toitu serveeritakse portselannõudest.
Kõrgema turistiklassi sisseviimisega kauglendudel püüab Lufthansa saavutada kahte eesmärki – jõuda esimese Euroopa (ja üldse Lääne) lennufirmana lennufirmade teenuse kvaliteeti monitooriva Skytraxi hinnangutes 5-tärni lennufirmaks ning parandada kasumlikkust. Hetkel on 5-tärni vääriliseks hinnatud ANA All Nippon Airways, Asiana Airlines, Cathay Pacific Airways, Hainan Airlines, Malaysia Airlines, Qatar Airways ja Singapore Airlines. 4-tärni lennufirmasid on maailmas hetkel kokku 35.
Lufthansa hinnangul hakkab kõrgema turimiklassi edasi-tagasi lennukipilet Põhja-Ameerikasse või Aasiasse maksma umbes 600 eurot rohkem. Sellega võtab Lufthansa sihile eelkõige ärireisijad, kellest 70% reisib turismiklassis. Kuid Lufthansa hinnangul võib kõrgem turismiklass osutuda lennufirmale päris kasulikuks, sest võimaldab lennuki piiratud pinda efektiivsemalt kasutada. Kõrgema turismiklassi iste võtab tavalise turismiklassi istmest 50% rohkem ruumi, kuid kõik muud selle klassi teenindamisega seotud kulud on suhteliselt väikesed. Võrdluseks - äriklassi iste kasutab 3 korda rohkem pinda, kui turismiklassi iste.
Kõrgema turismiklassi lennukipilet võib tavalise turismiklassi piletist olla 35-150% kallim. Üldiselt kipub kõrgema turismiklassi pilet olema kallim pikemalt ette ostes. Näiteks 6-22 mail Frankfurdist Singapuri maksab odavaim turistiklassi pilet 561 eurot (Emirates), kõrgem turistiklass 1136 eurot (Air France), äriklass 2279 eurot (China Eastern) ja esimene klass 6081 eurot (Emirates). Frankfurdist Johannesburgi saab turismiklassis 580 euroga (Egypt Air), kõrgemas turismiklassis 1319 euroga (Air France), äriklassis 2094 euroga (KLM) ja esimese klassis 3815 eurot (Emirates)