Lufthansa tuleb kauglende tegeva odavlennufirmaga

Euroopa suurimal lennufirmal Lufthansal pole hetkel kõige kergemad ajad. Hiljuti teatas Lufthansa, et kärbib märgatavalt oma kasumiprognoose nii selleks kui järgmiseks aastaks. See tähendab ühtlasi seda, et 2012. alustatud ambitsioonikas kärpeplaan pole soovitud tulemusi toonud ning Lufthansa on asunud (või tuleks öelda on sunnitud?) konkurentsivõime säilitamiseks otsima uusi lahendusi. Nagu teisedki Euroopa lennufirmad, on Lufthansa mitme tule vahel – kaugliinidel söövad nende turuosa agressiivselt laienevad Pärsia lahe äärsete riikide lennufirmad (Etihad, Emirates ja Qatar Airways) ning allianssipartner Turkish Airlines, Euroopa-sisestel lendudel tuleb konkureerida odavlennufirmadega.

Lufthansa Airbus A330 Foto: www.flugzeug-bild.de

Lufthansa puhul on aga huvitav see, et see „uute lahenduste otsimise“ käigus vaadatakse seekord natuke kaugemale juba nii tavalisest PR-jutust, mille põhisisuks on enamasti töötajate koondamine ja/või mõne äriüksuse müük. Võimalik, et värskeid tuuli on aidanud tuua ka 1. mail Lufthansa juhtimise üle võtnud Carsten Spohr. Mis meid siis ees ootab?

Kõigepealt, sarnaselt KLM-Air France'ile vähendab ka Lufthansa tuleval talvel lendude arvu. Sõna vähendamine on siin muidugi suhteline, sest antud juhul tähendab see seda, et esialgu planeeritud 4% asemel suureneb müüdavate reisijakohtade arv vaid 2%. Euroopa-sisestel lendudel kärbitakse talviseid lennumahtusid siiski rohkem. Kokku võtab Lufthansa tuleval talvel liinidelt maha 10 lennukit.

Teiseks on mõnevõrra pehmemaks muutunud Lufthansa retoorika konkurentide suhtes. Lufthansa on korduvalt teravalt sõna võtnud Lähis-Ida lennufirmade väidetavalt ebaausate konkurentsieeliste kohta, kuid nüüd võib ridade vahelt pigem näha lähenemist, et kui sa neid võita ei suuda, siis ühine nendega. Igal juhul on Lufthansa asunud vaikselt kompama võimalusi Lähis-Ida lennufirmadega koostööd teha. Koostöövõimalusi otsitakse aga mujalgi. Just äsja teatas Lufthansa, et koostöös Air Chinaga on loomisel ühisfirma.

Kolmandaks suuremaks uudiseks on Lufthansa plaan luua mandritevahelisi kauglende opereeriv odavlennufirma. Uue lennufirma rajamiseks kaalutakse koostööd samuti Star Alliance'i kuuluva Turkish Airlines'iga, alternatiivina võib Lufthansa seda teha ka ilma partneriteta. Esimesed lennud plaanitakse teha juba 2015. aastal.

Uus odavlennufirma on suunatud eelkõige Aasia suunale, kus Lufthansa on reisijaid kaotanud juba nimetatud nelikule (Emirates, Etihad, Qatar Airways ja Turkish Airlines). Lufthansa näeb siin oma võimalust tänu sellele, et Pärsia lahe äärsed lennufirmad positsioneerivad ennast eelkõige kallimate ärireisijate segemendi suunal. Samas näitab statistika, et kõikidest eurooplaste poolt tehtud kauglendudest on tervelt 79% era-, mitte ärireisid.

Võimalikest marsruutidest rääkides on Lufthansa kidakeelne, kuid eelkõige on sihikul populaarsed puhkusesihtkohad Kagu-Aasias ja Indias. Sisuliselt soovib Lufthansa teha sedasama, kus Hongkongi ja Londoni ning Kuala Lumpuri ja Londoni ning Pariisi vahel lennanud Oasis ja AirAsiaX ebaõnnestusid vastavalt 2008. ja 2012. aastal. Julgustavamaks näiteks on Norwegian, mis Boeing 787 Dreamlineritega suudab (kohati küll vaieldavate meetoditega) Skandinaaviast Bangkokki pakkuda kohati väga soodsaid hindu. Lufthansal Dreamlinereid ei ole, lendudeks plaanitakse Lufthansa praegusest lennupargist eraldada põlvkond vanemad Boeing 767 ja Airbus A330 tüüpi lennukid. Nende kütusesäästlikkus pole uuemate Boeing 787 Dreamlineritega võrreldav, kuid Lufthansa soovib oma plaanidega võimalikult kiiresti edasi liikuda ja seetõttu tuleb kasutada neid lennukeid, mis olemas on.

Kust lendama hakatakse, on hetkel veel samuti lahtine. Senise info põhjal kaalutakse baasidena Münchenit, Kölni ja Düsseldorfi. Meile tähendab see rahalises mõttes nii 200+ eurost lisakulu, kuid kui Lufthansa hakkab pakkuma kombineeritud pileteid algusega Tallinnast (senise kogemuse põhjal küll pigem Helsingist), siis võib tulevikus Aasiasse ehk isegi päris huvitavaid hindu näha.