Saksamaa suurim lennufirma Lufthansa on lähedal kokkuleppele, mille kohaselt hakkab Lufthansa juba talvise lennuplaani jõustudes rentima umbes 40 lennukit riigi suuruselt teiselt lennufirmalt Air Berlin. Talvine lennuplaan hakkab kehtima alates 31. oktoobrist. Plaani peab veel heaks kiitma Lufthansa nõukogu, mis koguneb septembri lõpus.
Lufthansa käsutusse lähevad lennukid, mis ei opereeri Air Berlini kahest sõlmlennujaamast Berliinis ja Düsseldorfis. Lufthansa saab lennukid koos meeskondadega (ehk tegemist on nn wet lease tehinguga). Lufthansa maksab Air Berlinile lennukite kasutamise eest fikseeritud tunnitasu ning võtab äririski enda kanda.
Tegelikult on tehingul ka kolmas osapool ja see on Araabia Ühedemiraatide suuruselt teine lennufirma Etihad Airways, millel on Air Berlinis suurim, 29,2 %-line osalus. Huvitaval kombel on kõik kolm lennufirmat tehingu õnnestumisest vägagi huvitatud.
Air Berlini vaatenurgast on see hea võimalus leida uus rakendus 40 lennukile umbes 100 lennuki suurusest lennukipargist. Air Berlin on aastaid olnud suur rahapõletamismasin. Kahjumis on oldud alates 2008. aastast. Vaid 2012. aastal oli tulemus veidi üle nulli. Parema strateegilise fookuse leidmine võiks Air Berlinile olla hea eeldus paremaks majandamiseks.
Etihad on viimaste aastate jooksul Air Berlini pumbanud rohkem kui miljard eurot, vältides seeläbi Air Berlini pankrotti. Etihadi huvi Air Berlini taga on juurdepääs Saksamaa, aga ka muu Euroopa turgudele. Air Berlin ongi oluline ettevedaja Etihadi Abu Dhabi sõlmjaamale. (Vahemärkus: kui võimalik, tasuks Abu Dhabisse Air Berlini asemel eelistada Etihadi, s.t, mitte lennata Berliini või Düsseldorfi kaudu. Tasemevahe Etihadiga on paraku märkimisväärne). Tehing Lufthansaga säilitab Etihadile juurdepääsu Saksamaa turule ja eraldaks Air Berlinist puhkuselendude sihtkohad, mille vastu Etihadil huvi puudub. Paradoksaalsel kombel on just Air Berlini puhkusesihtkohad majanduslikus mõttes kõige paremini toimivad.
Nii Etihadi kui Lufthansa huvi on vältida Air Berlini majanduslikku kokkuvarisemist. Etihadi huvid said juba välja toodud, kuid Lufthansa jaoks tooks Air Berlini kadumine kaasa senisest veelgi ebameeldivamad konkurendid Saksamaal. Peaks Air Berlin pankrotistuma, toovad odavlennufirmad, nagu Ryanair ja Easyjet, tekkinud lünkade täitmiseks Saksamaale juurde hulka uut lennuvõimsust. Nagu elu on näidanud, suudavad odavlennufirmad tekkinud võimalustele reageerida väga kiiresti. Meenutame kasvõi seda, mis juhtus kohe pärast Ungari lennufirma Malev pankrotti. Otsene konkurents märgatavalt madalama kulubaasiga odavlennufirmade poolt põhilennujaamade vahel pole kindlasti see, mis Lufthansale rõõmu teeks.
Lufthansal on asja juures veel üks huvi. Diil Air Berliniga võimaldaks Lufthansal märgatavalt kiirendada oma odavlende pakkuva tütarfirma Eurowings sihtkohtadevalikut. Päris huvitav, mis sihtkohti silmas peetakse, sest liinidest teavitamiseks ja sissetöötamiseks väga palju aega pole.
Eesti reisijat antud uudis ilmselt otseselt ei puuduta, sest lennud Frankfurdist, s.h. ka Tallinnasse, on ka edaspidi opereeritud Lufthansa poolt. Küll aga ei tasu üllatuda, kui lähiajal Lufthansa/Eurowingsi lennule minnes Berliini Tegeli, Köln/Bonni, Düsseldorfi, Hamburgi või Viini lennujaamast astutakse hoopis Air Berlini lennukisse.
Allikas: Süddeutsche Zeitung