Mida pakuvad lennufirmade püsikliendiprogrammid sünnipäeva puhul?

Hiljuti juhtus selline juba kaunis krooniliseks muutuv sündmus, et elus sai täis järjekordne aastaring. Teatava ootamatusena pakkus sünnipäev seekord aga ainest Trip.ee uudise kirjutamiseks. Nimelt täheldasin ma esimest korda, et lennufirmad on lõpuks hakanud aru saama, et püsikliendiprogrammis osalejate meelespidamiseks on ka muid (ja lihtsaid) võimalusi peale lennupiletite pakkumiste ja jõulukaartide saatmise. Mitte et siin midagi otseselt uut oleks, aga esmakordselt joonistus sel aastal välja võrdlus, mida erinevad lennufirmad sünnipäeva puhul teevad.

Teatavasti annab igaüks, kes liitub mõne lennufirma püsikliendiprogrammiga, lennufirmale teada ka oma sünnikuupäeva. Nüüd on lennufirmade otsustada, kuidas nad seda kasutavad või siis ei kasuta. Viiest lennufirma püsikliendiprogrammist, millega mina liitunud olen, märkas mind tervelt kolm. Mida sünnipäevalastele siis anno 2014 pakutakse?

Czech Airlines ja OK Plus

Czech Airlines'i püsikliendikaart on mul alles sellest ajast, kui see lennufirma veel Tallinnasse lendas. Tšehhi lennufirma mulle meeldis ja SkyTeami liikmena saab nende püsikliendiprogrammis lennumiile koguda ka teiste sama allianssi liikmetega lennates. Skyteami kuuluvad teiste seas ka näiteks KLM, Air France, Aeroflot, Alitalia ja Delta.

Czech Airlines oli sünnipäeva puhul kõige lahkem. Eeldusel, et sa ostad 3 sünnipäevast mööduva kuu jooksult Czech Airlinesi veebilehelt nende opereeritava lennu, laekub sinu kontole 3000 + 1000 lennumiili. See 1000 miili on tänuks online-broneeringu eest - kuigi pani mõtlema, et kui online broneerimine on 3000 miili laekumise eelduseks, siis kust mujalt veel broneerida on võimalik?

4000 miili midagi juba on - ainuke probleem kipub olema see, et keeruline on nendega kuhugi lennata. Neile, kel tihedamalt KLM-iga lendavad ja miile OK Plusile koguvad, võib siin mingi iva muidugi olla, aga muidu see boonus kahjuks mingit tuntavat kasu ei too.

SAS ja EuroBonus

Järgmiseks SAS-i püsikliendiprogramm EuroBonus. Siin liiga heldeks ei minda ja sünnipäeva puhul pakutakse tervelt 1000 punkti, kui broneerin reisi enne 31. juulit ja lendan augustist oktoobri lõpuni.

Mnjah, mida siin arvatagi. Ma ei suuda SAS-iga lendamisest meenutada ühtegi positiivset kogemust ja olen neid juba aastaid teadlikult vältinud. Viimane piisk karikasse oli kunagine lend Nizzast Stockholmi, kus lendu teenindas poolpime stjuuardess, kel oli tõsiseid probleem kaardimaksete sisestamisel söögi ja joogi eest tasumisel. Pensionär lihtsalt ei näinud! Inimene tegi oma parima, kuid umbes 4-tunnisel lennul oli tema võimete laeks 2/3 lennuki teenindamine (makseterminale oli ainult üks). Niisis pole väga tõenäoline, et ma nendega jälle lennata sooviks.

Lufthansa ja Miles&More

Erinevalt Czech Airlines'ist ja SAS-ist ei pakkunud Lufthansa Miles&More püsikliendiprogramm mitte midagi. Mitte ainsatki miili... Selle asemel oli hoopis sünnipäevakaart ja peab ütlema, et üllatavalt õnnestunud kujul. Kuigi natuke magusates stampides, oli sinna ilmselgelt loomingulist energiat kulutatud. Luftansa sünnipäevakaarti võib igaüks vaadata siit. Kaardi vaatamiseks tuleb seda allapoole kerida.

Nii Lufthansa kui SAS on Star Alliance'i liikmed, nii et sisuliselt puudub eriline vajadus omada mõlemata. Mõlema kaardiga saab koguda lennumiile ka selliste lennufirmadega nagu LOT Polish Airlines, Swiss, Austrian Airlines, Singapore Airlines jpt. EuroBonuse ainus eelis on see, et sellega saab koguda miile Estonian Airi lendude eest ja kogutud lennumiilide eest nendega (ja muidugi ka SAS-iga) Euroopasse lennata. Kõikvõimalike pakkumiste poolest on aga Miles&More selgelt kasulikum.

Teised lennufirmad

Lisaks loetletud püsikliendiprogrammidele olen liitunud veel Finnair Plusi ja Etihad Guest'iga. Need lennufirmad ei pidanud sünnipäeva puhul eraldi meelespidamist vajalikus.

Kokkuvõte ja edetabel

Pean tunnistama, et see oli üldse esimene kord, kus lennufirmade sünnipäevapakkumisi tähele panema hakkasin. CZA ja SAS-i kirjad läksid kiirelt prügikasti. Kuid Lufthansa üllatas. Ei pakutud midagi, kuid saavutati täpselt see, mis vaja - minu suhtumine Lufthasasse tegi jälle pisikese sammu ülesse. CZA ja SAS ei teinud midagi valesti, mõnes mõttes isegi rohkem, kuid jäid emotsionaalse mõjuga Lufthansale ilmselgelt alla.

Kokkuvõttev edetabel:

  1. Lufthansa Miles&More
  2. CZA OK Plus 3-5. SAS EuroBonus, Finnair Plus, Etihad Guest.

Kogemused nende ja teiste lennufirmade püsikliendiprogrammi sünnipäevapakkumistega on teretulnud kommentaaridesse!