Mida toob 2016. aasta lennunduses?
veigo
veigo
3. jaan 2016 15:20

Trip.ee suur reisiennustus aastaks 2016 sai juba varem avaldatud, kuid lennunduse osas saab ühte-teist veel lisada.

Lennufirmade püsikliendiprogrammid on oma mõtte kaotanud

Jah, nii see on – lennufirmade kõrgema taseme staatuse väljateenimine on aasta-aastalt aina raskem. See sõltub aina vähem sellest, palju sa lendasid, vaid aina rohkem sellest, palju sa lennureisi eest reaalselt raha välja käisid. Turistiklassis lennates pole kogutud lennumiilidel enam sisulist mingit tähtsust.

Hüvasti, Boeing 747

Boeing 747 on lennundusmaalilma ikoon. See oli pikka aega maailma suurim reisilennuk, kuid nüüd hakkavad selle ajad tõesti otsa saama. Air France, mis on 747-tega lennanud 46 aastat, saadab kõik oma 747 lennukid jaanuaris 2016 väljateenitud pensionile. Paljud teised lennufirmad on samal teel. Midagi pole teha – tänapäeval osatakse ehitada palju säästlikumaid lennukeid. Kuid tuleb tunnistada, et midagi ses lennukis oli. Kasvõi see, et B747 õhkutõus kestis terve igaviku.

Tere tulemast, Airbus A320neo

Airbusi A320 on maailma üks enim müüdumaid lennukeid. Näiteks mõne regionaallennu pardale astudes on suur šanss, et see on just Airbus A320. Mõne lennufirma puhul, nagu AirAsia, on see tõenäosus suisa 100%.

  1. aastal jõuavad lennufirmade käsutussse esimesed A320 uuemad versioonid A320neo (neo= new engine option ehk siis uue mootoriga variant). Esialgu pidi esimene A320neo klient olema Qatar Airways, kuid viimasel hetkel osutus selleks hoopis Lufthansa. Airbusil on võrreldes eelkäijaga 15-20% säästlikuma lennukile juba 4400 tellimust.

Airbus A350XWB

Euroopas oli Finnair esimeseks lennufirmaks, mis Airbusi uue, Airbus A350 lennuki kätte sai. Uusi lennukeid testiti eelmisel aastal mõnda aega Euroopa-sisestel lendudel, nüüd lisatakse neid järk-järgult Aasia liinidele. Kahe mootoriga A350-ga saab lennata paljudel kaugliinidel, kus seni kasutati 4 mootoriga lennukeid.

Berliin – ka 2016. aastal uut lennujaama ei avata

Oeh. Seda saagat on Trip.ee-s juba alates 2012. aastast saanud käsitleda. Vahest see Saksa ordnung lihtsalt ei toimi. Loe näiteks uudist Tragikomöödia nimega "Berliini Brandenburgi lennujaama avamine" jätkub. Saaga on vahepeal edasi läinud ja 5,4 miljardit maksma läinud tuleohutusprobleemidega lennujaam loodetakse avada 2017. aasta teises pooles. Alternatiiviks pakutakse miljardeid maksnud koloss üldse maha lammutada. Kel huvi, siis neljal päeval nädalas saab seda õnnetusehunnikut 10 euro eest ise kaeda.

Cuba libre!

Seda, et traditsioonilise Kuubaga hakkab ühele poole saama, sai Trip.ee-s juba kajastatud. 2016 avatakse Kuubasse USA-st esimesed regulaarliinid ja edasist võib vist aimata.

Lennusõda Kagu-Aasias jätkub

Kagu-Aasia on odavlendude otsijale paradiis. Pole märke, et 2016. aastal konkurents alaneks, pigem aina kasvab. Senisest agressiivsemalt avab uusi sihtkohti Vietnami odavlennufirma VietJet Air. Suurem osa sealsetest lennufirmadest töötab kahjumiga või jõuab paremal juhul nulli.

Avatakse maailma pikim lennuliin

Mis tunne võiks olla lennata turistiklassis 17 tundi ja 35 minutit? Alates 1. veebruarist saab igaüks seda testida Emiratesi liinil Dubai - Panama City. Kahe linna vahemaa on 13 800 km.

Droonid

Seni on droonide põhjustatud õnnetusi lennukitega suudetud vältida, aga kas ka 2016. aastal? Igal juhul hakatakse droonide lennutamist paljudes riikides senisest konkreetsemalt reguleerima.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased