Mis vaatamisväärsusi guugeldatakse igas riigis kõige rohkem?

Maailmas väärib vaatamist loendamatu arv kohti. Olgu see hea või halb, kuid väga sageli saab reisiplaneerimine alguse Google’i otsimootori kasutamisest. Aga mis vaatamisväärsusi või maamärke guugeldatakse maailmas kõige rohkem? Briti kindlustusfirma Columbus Direct pani kokku kaardi otsingutest, mis on maailma erinevates riikides kõige populaarsemad (selle suurema resolutsiooniga versiooni leiab siit).

Terve maailma lõikes otsitakse kõige rohkem infot Taj Mahali, Machu Picchu ja Burj Khalifa kohta. Huvitav on aga see, et kui vaadata, mida Google’i automaatseid otsisoovitused (autocomplete) nende kohta otsingu lõpetamiseks pakuvad. Taj Mahali otsisoovituste tipust leiab Taj Mahal "is…", "located in…", "in which state…" ja "on the banks of…". Machu Picchu puhul pakutakse otsingu lõpetamiseks "... in what city" ja "...in which country". Mitte keegi ei tea, kus need kuulsad kohad asuvad.

Koht Vaatamisväärsus Riik Otsinguid ühes kuus
1 Taj Mahal India 1 417 65
2 Machu Picchu Peruu 1 269 260
3 Burj Khalifa Araabia Ühendemiraadid 1 103 950
4 Niagara juga USA/Kanada 945 810
5 Eiffeli torn Prantsusmaa 916 270
6 Stonehenge Ühendkuningriik 833 690
7 Mount Everest Nepaal/Hiina 778 350
8 Vabadusesammas USA 758 720
9 Sagrada Familia Hispaania 742 470
10 Pentagon USA 732 930

Kui vaadata, mida otsitakse kõige rohkem Eestis, siis esikohal on Big Ben. Lätlasi huvitab kõige rohkem Colosseum, leedukaid Eiffeli torn, soomlasi Islandil asuv Sinine laguun. Mujal maailmas torkab silma, et mõnes riigis on esikohal Oxfordi Ülikool. Lisaks norrakatele ja poolakatele on Everest populaarne näiteks ka Lesothos.

Toodud edetabel on kokku pandud Google Keyword Planner abiga. Avaldatud pole aga seda, mis perioodil tehtud otsinguid vaadeldi. Nii polegi imestada, et sellesama Google’i abil leiab enimotsitud vaatamisväärsuste kohta ka teistsugusi edetabeleid. Lõppude lõpuks on need põhiliselt kokku pandud turunduseesmärkidel ja sellisena võiks neid võttagi. Muidugi, lõplikult ei saa ju välistada, et huvi Pentagoni külastamise vastu ongi üle maailma teinud erakordse hüppe.