Öörongid, mis Euroopas olid mitu aastakümmet moest väljas, on paari viimase aastaga teinud märkimisväärse tagasituleku. Uudiseid uutest öörongi liinidest tuleb pidevalt ja plaanid ei tundu kaugeltki olevat otsa lõppenud.
Time Out pani kokku info viiest uuest ja huvitavast Euroopa öörongi marsruudist.
Pariisist Viini, Budapesti ja Rumeeniasse
Austria raudteefirma ÖBB teeb Nightjet rongide kaubamärgi all koostööd mitmete teiste Euroopa riikide (Prantsusmaa, Belgia, Holland, Saksamaa, Itaalia, Šveits, Rootsi, Ungari, Horvaatia, Slovakkia, Sloveenia, Tšehhi Vabariik) rongifirmadega. Nii on võimalik rongiga reisida Pariisist Euroopa teise otsa Rumeenia Transilvaaniasse läbi Müncheni, Salzburgi, Viini ja Budapesti. Tõsi, aega tuleb selleks varuda rohkem, kui üks öö. Või teha reisist ainult osa.
Amsterdamist Kölni ja Žürichisse
Amsterdamist Arnhemi, Düsseldorfi, Kölni, Frankfurdi ja Baseli kaudu Zürichisse. Saadaval on ka ühe inimese kupeed, koos oma vannitoaga ja hommikusöögiga, mis maksab 90€.
Prahast Berliini, Amsterdami ja Brüsselisse
Selle liini taga on uus Belgia-Hollandi raudteefirma European Sleeper, mille eesmärk on rongides pakkuda teatavat luksust soodsa hinna eest.
Stockholmist Hamburgi
Nighjet koostöös Rootsi raudteeoperaatoriga SJ avab 1. septembril 2022 liini Stockholmist Hamburgi, mille kõik rongid sõidavad taastuvenergiaga. Rong sõidab läbi Göteborgi, Malmö, Odense ja Kopenhaageni.
Zürichist Milanosse ja Rooma
Rongiliin, mida opereerib Nightjet, peaks käivituma detsembris 2022. Detaile selle 8 ja poole tunni pikkuse reisi kohta esialgu napib, kuid peatus Milanos on kindel.
Veel tulemas
2023. aasta lõpus peaks lisanduma öörongid Berliinist Pariisi ja Brüsselisse, 2024. aastal Zürichist Barcelonasse.
Miks reisida rongiga?
Kokkuvõtteks
Euroopa rongiliiklus, s.h. öörongid, on praegu selgelt tegemas renessanssi. Euroopa Komisjon on võtnud eesmärgiks kasvatada kiirrongide kasutamist Euroopas võrreldes praegusega kaks korda ja aastaks 2050 kolm korda.