
Õhtusöök kallites restoranides pole enam trendikas, selgub iga-aastasest WTM-i (World Travel Market) poolt läbiviidavast maailma turismisektori trendide uuringust. Nagu näha, muutub aina trendikamaks hostelimajutus ja reisijad eelistavad restoranides söömise asemel süüa kohalike juures kodus - põhjusel, et nii saab parema "kohaliku" kogemuse. Mõlemad trendid puudutavad siiski eelkõige Euroopat.
WTM-i ja Euromonitori koostöös läbi viidud uuring kaardistas maailmajagude kaupa ära, kuhu hakkab reisimine 2015. aastal suure tõenäosusega liikuma. Alates 2006. aastast läbiviidav uuring tõi eriti esile, et uute murranguliste tehnoloogiate kasvav mõju on hakanud oluliselt muutma reisijate käitumist ja vaatles, kuidas erinevad turismisektoris tegutsevad firmad on hakanud sellele reageerima. Allpool on valik huvitavamatest reisitrendidest.
Eriti Suurbritannia puhul tuuakse välja, et aina rohkem populaarsust kogub uus majutuskontseptsioon, mis inglise keeles kannab nime poshtel ehk posh hostel (posh – šikk). Poshtel on sündinud hosteli ja hotelli kokkusulatamisest ja suunatud raha lugevale reisijale, kes siiski otsib stiilset ja mõnevõrra glamuurset majutuskogemust.
Foto: www.safestay.co.uk
Paljud UK hostelid on vastuseks klientide ootustele hakanud investeerima pakutava teenuse kvaliteedi tõstmiseks, pakkudes nüüd moodsat ja luksuslikku sisekujundust ning rõhudes viimase peal tehnoloogilistele lahendustele. Hostelite (s.t. poshtelite) juurest võib leida aina rohkem restorane, tasuta Wi-Fi ühendust ja tasuta hommikusööki.
Hoax Liverpool
Poshtelite hinnad algavad seejuures 12 naelast (15,3 eurot) ja need pole enam põhiliselt ainult noortele suunatud majutuskohad. Poshtelid tõmbavad ligi ka vanemat generatsiooni, ärireisijaid ja peresid. Selliste pakkumistega konkureerivad hostelid aina rohkem boutique hotellidega – ja teevad seda edukalt, sest prognooside kohaselt peaks hosteleid veelgi lisanduma. Ka paljud senised keskklassi hotellid on uute konkurentide lisandumise tõttu olnud sunnitud oma hindu langetama.
Loe ja vaata lisaks: Theposhpacker.com
Foto: viralfashion.com
Peale inimeselt inimesele majutust pakkuvate veebisaitide nagu Airbnb ja HomeAway edu on analoogsed trendid märgatavad ka toitumise vallas. Aina rohkem soovivad gurmaanikalduvustega inimesed kohalikku kööki kogeda kohalike inimeste juures. Sarnaselt poshtelite klientidele soovivad nad kombineerida rahasäästu, kuid samas saada autentse kohaliku kogemuse. Süüa koos kohalikega on üks parimaid viise teise kultuuriga tutvumiseks ja tavaliselt suurepärane võimalus kohata uusi huvitavaid inimesi. Kokkuvõtteks kujuneb maast hoopis teistmoodi kogemus. Hetkel on kohalikega koos einetamine põhiliselt siiski veel Euroopa-keskne. Vaadata tasub veebilehti nagu Eatwith ja Bookalokal. Siinkohal märgiks ära ka Eestist välja kasvanud kontseptsiooni Like A Local, mis pakub samuti võimalust osa saada kohalikust kogemusest.
Reisijad on internetiga ühenduses aina erinevamate tehnikavidinate vahendusel. Prognoositakse, et järgmine aasta jõuavad massidesse ka käe peal kantavad seadmed, mille kaudu saadakse sõnumeid ja on võimalik teha broneeringuid. Nutikelladest on juba turul Sony SmartWatch, Samsung Galaxy Gear ja GoogleGlass. Google lõi oma kantavale elektroonikale isegi Android Wear tarkvara.
Kuid hoopis suurema huviga oodatakse, missugust lainetust tekitab 2015. aasta algul turule jõudev Apple Watch. Arvatakse, et juhtub sama, mis nutitelefonide ja tahvelarvutite vallas juhtus.
Reisifirmadele peitub siin muidugi väljakutse, sest nutikelladele tuleb luua eraldi tarkvararakendused. Tänaseks saab nutikella abil siseneda vaid üksikute hotellide tubadesse või alla laadida lennufirma pardakaarte. Raporti kohaselt tehakse aastal 2018 mobiilseadmetega 35 % kõigist reisibroneeringutest.
Surfamine on olnud traditsiooniliselt populaarsem Ameerikas, Euroopas ja Austraalias, kuid tänu pikale kaldajoonele ja suhteliselt heale ligipääsetavusele on Rahvusvaheline Surfiassotsiatsioon nüüd sihikule võtnud Aafrika rannikud. Erinevad firmad nii Aafrikast kui Euroopast pakuvad surfipuhkust Madagaskaril, Zanzibaril, Mosambiigis, Marokos, Ghanas ja Lõuna-Aafrika-Vabariigis.
Braggieks nimetatakse endast tehtud fotot, mis on sotsiaalmeediasse üles laaditud hotelli või mõne vaatamisväärsuse juurde saabumise esimese 10 minuti jooksul. Sõnaraamat ütleb, et ingliskeelne brag tähendab eesti keeles poosetamist, kelkimist, hooplemist. Ehk siis poosetamine oma praeguse hetke asukohaga sõprade ees läbi sotsiaalmeedia. Hotellid on trendi tähele pannud ja võimaldavad lisahüvesid neile, kes oma pilte nende Facebooki või Instagrammi üles laadivad.
World Travel MarketGlobal Trends Report 2014 on täispikkuses vaadatav ja allalaetav siin.