Mumbais avati uus lennujaam, mis soovib konkureerida Dubai ja Singapuriga
veigo
veigo
26. okt 10:03

Oktoobri alguses toimus Mumbais uue rahvusvahelise lennujaama ametlik avamine. Navi Mumbai International Airport (IATA koodiga NMI) peab pakkuma leevendust praegusele Chhatrapati Shivaji Maharaj (BOM) lennujaamale, mille ammendunud läbilaskevõimsusega kaasnesid pidevad hilinemised.

Kõigepealt liiguvad uude lennujaama mõned India siselennud, esimesed rahvusvahelised lennud algavad detsembri keskpaigas. Esialgu panustavad Mumbai Navi lennujaamale kõige rohkem kaks India odavlennufirmat: Akasa Air ja IndiGo.

Navi Mumbai lennujaam valmib järkudena. Esimeses faasis suudab see aastas teenindada 20 miljonit reisijat, kuid aastaks 2032 peaks töös olema 4 terminali, 2 maandumis- ja õhkutõusmisrada ning teenindusvõimsus kasvama 90 miljoni reisijani aastas. See asetaks Mumbai juba samasse liigasse selliste globaalsete sõlmjaamadega nagu Dubai (~92 miljonit reisijat aastas), London Heathrow (84 miljonit) ja Singapur Changi (67 miljonit).

Lennujaama arhitektuurse lahenduse taga on tuntud Zaha Hadidi arhitektuuribüroo, mis kujundas reisiterminali India rahvuslille lootose motiividel.

Indiale omaselt ei käi toetav infrastruktuur uue lennujaamaga päris sama sammu. NMIA asub nii Mumbai kesklinnast kui vanast lennujaamas rohkem kui 40 km kaugusel. Mumbai kaootilist liiklust arvestades saab iga jätkulend, mis kombineerib kahte lennujaama, olema paras peavalu, sest otseühenduse saamiseni lennujaamade vahel läheb veel mitu aastat aega. Ka kesklinna liikudes tuleb arvestada liiklusummikutega.

Kuigi NMIA on spetsiaalselt projekteeritud sõlmjaamaks koos erinevate lahendustega, mis peaks võimaldama kiireid ümberistumisi, jääb seal esialgu selgelt puudu efektiivsusest. Näiteks liikudes siselendude terminalist rahvusvaheliste lendude terminali või vastupidi, tuleb läbida täiendav turvakontroll, mis enamikes suurtes lennujaamades pole vajalik. Arvestades India turvakontrolli aeglusega, nõuab ümberistumine palju kauem aega, kui teistes lennujaamades.

Kokkuvõttes pakub Mumbai uus lennujaam suurt potentsiaali uute lennuühenduste tekkeks nii India sees kui Indiasse, kuid selle realiseerumiseks peavad mõned olulised asjad kõigepealt lahendatud saama.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased