Norwegian esitas Dreamlinerite suurtellimuse
veigo
veigo
23. okt 2015 08:27

Norra odavlennufirma Norwegiani kauglendude programm on edenenud prognoositust paremini, selle kinnituseks esitas lennufirma tellimuse 19 Boeing 787-9 Dreamliner lennukile. Tehingu maksumuseks oleks „kataloogihindade“ järgi üle 5 miljardi dollari ehk 4,5 miljardit eurot. Lisaks omandati optsioon veel 10 sama tüüpi lennuki ostuks. Lennukid antakse Norwegianile üle aastatel 2017 – 2020. Tegemist on suurima Euroopa lennufirma üksiktellimusega, mis Dreamlineritele o esitatud.

Norwegian näeb suurt kasvupotentsiaali Atlandi-ülestes lendudes USA-sse ja võimalik, et ka Kanadasse, kus kõige odavamate ühe suuna piletite hinnaks on välja hõigatud 69 dollarit ehk 62 eurot. Keskmine piletihind jääb siiski pigem 250 euro kanti suuna kohta. Selleks, et odava hinnaga pileteid pakkuda, vaatab Norwegiani tegevjuht Bjørn Kjos väiksemate lennujaamade poole, kus tasud on madalamad. Üks selliseid on Iirimaal asuv Corki lennujaam, kust juba 2016. a. mais plaanitakse avada liin Bostonisse.

Samas on väiksemate lennujaamade lennuühendused napimad, kui suurte lennuväljade omad. Näiteks Corki lennujaamas on enamik lende hooajalised puhkuselennud Vahemere piirkonda. Eestist Corki jõudmine võib osutuda kas mõttetult ajamahukaks või liiga kalliks. Tulevikus võivad asjad siiski muutuda, sest Ryanairist tuleb pidevalt signaale nende soovist pakkuda Norwegianile ettevedamisteenust. Eestist vaadates tähendaks aga seegi vähemalt ühte vahemaandumist.

Spekulatsioone liigub ka Norwegiani võimalike lendude kohta Lõuna-Ameerikasse. Lendude alguskohaks pakutakse Kanaari saari, kui Lõuna-Ameerikale kõige lähemat punkti Euroopas. 2014. aastal levis plaan alustada lende Lõuna-Ameerikasse algusega Barcelonast (vt. Trip.ee lugu), kuid tänaseks pole selle kohta värskemat infot enam laekunud.

Külla aga on Bjørn Kjos Taani ajakirjanduses teatanud Norwegiani plaanist avada mitmeid kauglende algusega Kopenhaagenist. Potentsiaalsete sihtkohtadena mainis Kjos São Paulot, Rio de Janeirot, Buenos Airest, Delhit, Mumbaid, Kaplinna ja Durbanit.

Norwegiani Kopenhaagenist algavate kauglendude võimalikud sihtkohad

Norwegiani tellitud Boeing 787-9 on B787 lennukiseeria suurem versioon. Kui Norwegiani praeguses Boeing 787-8 lennukis on kokku 291 istekohta (259 turistiklassis ja 32 premium klassis), siis 787-9 lennukid tulevad 344-kohalised (309 turistiklassis ja 35 premium klassis). Rohkem reisijaid lennukis võimaldab lennufirmal langetada kulu ühe reisija kohta, kuid suuremat lennukit võib olla natuke raskem välja müüa. Reisija vaatenurgast võiks see tähendada suuremat šanssi leida odavam pilet. Praegu on Norwegian üle 90 % ulatuva kauglendude täituvusega rahul.

Loe lisaks:

Odavlennufirma Norwegian plaanib lende Lõuna-Ameerikasse ja Aafrikasse

Norwegian alustab lende Kariibi mere saartele

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased