Norwegian laieneb Lõuna-Ameerikasse

Argentiina

Odavlennufirma Norwegiani plaan laieneda kauglendudega mujalegi peale Aasia ja USA on õhus olnud juba mõnda aega. Ligi 3 aastat tagasi ehk 2014. aasta mais kirjutas Trip.ee Norwegiani huvist alustada lende Euroopast Lõuna-Ameerikasse ja Aafrikasse. Nüüd on Norwegiani plaanid Lõuna-Ameerika suunal hakanud võtma konkreetsemaid vorme.

2017. aasta jaanuaris asutas Norwegian tütarfirma Norwegian Air Argentina, eesmärgiga hakata opereerima nii Argentiina siselende kui rahvusvahelisi lende Argentiinast. Norwegiani saabumine Argentiina turule on otseselt seotud 2015. aasta lõpus ametisse astunud presidendi Mauricio Macri (keda ajakiri Time nimetas 2016. aastal Ladina-Ameerika mõjukaimaks presidendiks) tegevuskavaga hakata liberaliseerima Argentiina lennundusturgu, investeerida lennuväljadesse ning meelitada riiki välisinvesteeringuid.

Norwegian Air Argentina esitas aasta alguses taotluse kommertslendude opereerimiseks vajaliku lennunduslitsentsi (AOC - air operator's certificate) saamiseks. Otsus selle kohta peaks tulema enne suve algust. See oleks piisav, et Norwegian Air Argentina saaks lende alustada novembris 2017, nagu praegused plaanid ette näevad.

Norwegian on teatanud, et Argentiina tütarfirma käsutusse antakse 10 Boeing 787-800 lennukit, mis hakkavad asuma Buenos Aireses ja Córdobas. Kolmanda võimaliku lennubaasina kaalutakse Mendozat. Norwegian on huvi üles näidanud paljude Argentiina siseliinide avamise vastu, kuid tulevik näitab, missuguste liinide avamiseks luba saadakse. Samuti soovitakse avada rahvusvahelisi liine Lõuna-Ameerika sees.

Peale tegevuse käivitumist Argentiinas oleks järgmiseks etapiks transatlantiliste liinide avamine, ühendades Argentiina siselennud Buenos Airese kaudu Londoni, Pariisi, Barcelona, Oslo, Kopenhaageni ja Stockholmiga. Buenos Aires – Barcelona liini avamine on võimalik tänu Argentiina tütarfirma loomisele, sest tulenevalt Hispaania ja Argentiina vahelisest kokkuleppest saavad kahe riigi vahel lennata ainult nende kahe riigi lennufirmad.

Transatlantilististel lendudel hakatakse kasutama Boeing 787-9 lennukeid. Norwegian saab 2017. aastal kätte 9 Boeing 787-9 Dreamlinerit, 17 Boeing 737-800 ja 6 Boeing 737 MAX lennukit. Neist viimaseid hakatakse kasutama liinidel Iirimaalt, Põhja-Iirimaalt ja Šotimaalt Põhja-Ameerikasse.

Loomulikult tuleb Norwegianil hakata Argentiinas konkureerima teiste lennufirmadega. Lisaks kohaliku siseturu valitseja Aerolineas Argentinasele tuleb Argntiina siseliinidel rinda pista selliste lennufirmadega nagu Avianca, Latam, Andes ja Astral. Kaugliinidel tekiks Norwegianil otsene konkurents Buenos Aires – Barcelona liinil Argentiina lennufirmaga Aerolíneas Argentinas ja IAG odavlennufirmaga Level.

Ilmselt saavad Norwegiani kauglendude hinnad olema küllaltki konkurentsivõimelised. Näiteks soovitakse edasi-tagasi lennupileteid Buenos Airesest Londonisse hakata pakkuma hinnavahemikus 400 – 500 USD ehk 375 – 475 eurot. Kui sama hinnaklassi hakatakse pakkuma ka Barcelonasse, läheb konkurentidel raskeks, sest Aerolineas Argentinase tavaline hinnatase on 1000 euro kandis, Level müüb pileteid avamispakkumise järgselt orienteeruvalt 650 – 850 euroga. Kui Norwegian pakub märkimisväärselt soodsamaid hindu, uhiuusi lennukeid ja võrreldes Leveliga rohkem jalaruumi, siis puudub põhjus, miks valida mõni teine lennufirma.

Lisaks Lõuna-Ameerikale vaatab Norwegian ringi ka Aasias, et avada Bangkoki kõrval veel üks lennubaas, kust alustada lende Londonisse ja Pariisi.