Norwegian lendas pikalt vastuvoolu – erinevalt teistest odavlennufirmadest nagu Ryanair või Wizz Air, lubas Norwegian kuni 10 kg kaaluva käsipagasi salongi kaasa võtta tasuta. Aga mitte enam. Alates 23. jaanuarist 2020 ostetud piletitel tuleb kõige odavama piletitüübi (LowFare) puhul pagasiriiulile pandava käsipagasi eest hakata maksma. Enne seda kuupäeva ostetud piletitel kehtivad vanad reeglid ehk käsipagas on tasuta. Tasuta saab siiski kaasa võtta ühe väiksema koti isiklike asjadega (sülearvuti, duty free kaubad jmt), mille suurus ei ületa 30x20x38 cm, kaal jääb 10 kg piiresse ning paigutada see eesoleva istme alla.
Käsipagasi kaasavõtmise võimalused Norwegiani pardal eri piletitüüpidega on kokku võetud järgmisel pildil:
LowFare: 1 esiistme alla mahtuv kott mõõtudega 30x20x38 cm, kaal kuni 10 kg. Käsipagasi saab juurde osta kuni 4 h enne lennu väljumist, makstes selle eest 5-9 eurot lennusegmendi kohta.
LowFare+: 1 pagasiriiulile paigutatav kott mõõtmetega 55x40x23 cm ning 1 esiistme alla mahtuv kott mõõtudega 30x20x38 cm, pagasi kogukaal ei tohi ületada 10 kg.
Flex, Premium, PremiumFlex: sama, mis LowFare+, käsipagasi kombineeritud kaal kuni 15 kg.
Käsipagasi lisamine praktikas
Esimese sammuna pakub Norwegian võimalust valida käsipagasit sisaldav kallim piletitüüp LowFare+. Näiteks Tallinn - Stockholm ühe suuna lennupilet võib mõnel kuupäeval sellise valiku puhul kallineda rohkem kui 2 korda. Sellel on mõte ainult siis, kui on plaan reisida äraantava pagasiga.
Hiljem pagasit lisades saab sama raha eest nii käsi- kui äraantava pagasi. Näiteks Tallinn - Stockholmi lennul maksab käsipagas 7€ ja äraantav pagas 22€.
Käsipagas kauglendudel
Järgnev näide on marsruudil Tallinn - Oslo - Bangkok. Käsipagasi hinnaks kujuneb siin 16€ (TLL-OSL 7€ + OSL-BKK 9€).
Muud muudatused
Käsipagasi tasuliseks muutmisega tõsteti ka pagasi kaalu piirmäärasid:
Norwegiani pagasireeglitest saab ülevaate lennufirma kodulehel.
Kokkuvõte
Kui Norwegiani otsuses käsipagas tasuliseks muuta midagi arusaamatuks jääb, siis eelkõige see, miks seda varem ei tehtud. Konkureerivad odavlennufirmad juurutasid analoogsed tasud juba ammu, järk-järgult neid tõstes ning kasseerides lisatasudelt aina suurema osa oma sissetulekutest. Norwegian, mille majanduslik olukord oli veel üsna hiljuti päris murettekitav, üritas seevastu olla "premium" (arvatavasti eelmise juhi pärand). Kellelgi pole midagi tasuta asjade vastu, kuid joonealust numbrit ei saa ka Norwegian liiga pikalt eirata.