Odavlennuga Euroopas? Mitte veel.

Euroopa lennuliiklust korraldav Eurocontrol avaldas statistika, kuidas Euroopa odavlennufirmad aprilli viimasel nädalal toimetasid. Selgub, et Euroopa suuremad odavlennufirmad nagu Ryanair ja EasyJet opereerisid vähem kui 10% lendudest võrreldes sama perioodiga 2019. aastal. Veidi aktiivsem on Wizz Air, kelle kukkumine võrreldes 2019. aastaga on olnud "vaid" 71%. Võrdluseks, Euroopa n.ö. "traditsioonilised lennufirmad" lendasid aprilli viimasel nädalal 68% vähem, kui 2019. aastal.

Tinglikult võib Euroopa võrreldes kahe aasta tagusega kõige enim lende opereerivaks lennufirmaks nimetada Türgi Pegasust, mille põhibaas on küll Istanbuli Aasia poolel, aga võetakse statistikasse, kuna Türgi on Eurocontroli liige.

Seega näitab statistika taas, et odavlennufirmad toimetavad väga olukorrapõhiselt ja lennatakse vaid siis, kui selleks rahaliselt põhjust on. Praegune seis on üsna sarnane eelmisele aastale, kus odavlennufirmad ootavad reisimiste märgatavat kasvu alates juulist. Eelmine aasta nii läkski, kuid sel aastal on Euroopas samaks ajaks juba märkimisväärne osa inimestest vaktsineeritud, mis lubab suve lootusrikkaks pidada ilma vajaduseta sügisel paljud liinid jälle kinni panna.

Selle aasta ehk peamine erinevus 2020. aastast on see, et kõik Euroopa lennufirmad on suvel selgelt fokusseerunud puhkuselendudele. Seega ei pruugi odavlennufirma hind üldsegi osutuda kõige soodsamaks, eriti algusega Tallinnast. Nii Lufthansa kui SAS pakuvad Vahemere äärde päris häid hindu, sama ei saa öelda Finnairi kohta, mis on hindu pigem isegi tõstnud ja reklaamib Euroopasse kohati suisa naeruväärselt kõrgeid hindu. Ka AirBaltic on kohati päris heade hindadega platsis.