Pagasi kadumine on aina vähem tõenäoline
veigo
veigo
23. apr 2018 02:05

Hoolimata lennureisijate arvu pidevast kasvust on lennufirmade ja lennujaamade võimekus pagasit sihtkohta toimetada aasta-aastalt kasvanud. Võrreldes 2007. aastaga esines 2017. aastal pagasi kohaletoimetamisega seotud häireid (pagasi hilinemine, kadumine või kahjustused) tervelt 70% vähem, selgub lennundusele IT lahendusi pakkuva firma SITA aastaülevaatest. Eelmisel aastal juhtus ebaregulaarsusi 5,57 pagasiühikuga tuhande reisija kohta, mis on ajaloo madalaim. 10 aastat tagasi oli tõenäosus, et pagas läheb reisi käigus kaduma, üle kolme korra kõrgem.

Eelmisel aastal reisis maailmas lennukiga kokku üle 4 miljardi reisija. Samas toob raport välja selged regionaalsed erinevused pagasiga seotud probleemide esinemise tõenäosuses. Ja selles osas on Euroopa näitajad võrreldes teiste maailma piirkondadega suhteliselt nõrgad. Kui Aasias tekib pagasi õigeaegse kohaletoimetamisega probleeme 1,92 ja USA-s 2,4 pagasiühikuga 1000 reisija kohta, siis Euroopas on sama näitaja 1000 reisija kohta 6,94. Põhjust võib otsida Euroopa suuremas hulgas jätkulendude arvus. Lohutuseks võib öelda, et 10 aastat tagasi tekkis Euroopas probleeme 16,6 juhul 1000 reisija kohta, ehk täna on tõenäosus pagasiga seotud probleemidesse sattuda 58% väiksem.

Pagasi hilinemise suurimaks põhjuseks on vead pagasi käsitlemisel ümberistumiste käigus, see moodustab 47% pagasi hilinemise põhjustest. Teised olulisemad tegurid on suutmatus pagasit õigeaegselt lennukile laadida (16%) ning check-innis tehtud vead pagasi transferi- ja sihtkohtadega (15%).

Pagasiga seotud probleemidest lõviosa moodustavad hilinemised (78%), kuid suure tõenäosusega toimetatakse pagas reisijani 48 h jooksul. Pagasi kahjustused ja pagasist asjade näppamine on küsimuseks 17% juhtudel ning lõplikult läheb kaduma või varastatakse 5% pagasist.

Kui pagasi hilinemine või kadumine on aina väiksem probleem, siis hoopis rohkem hakkavad silma teised viimaste aastate arengud. Et aina rohkem inimesi lendab käsipagasiga, täituvad lennukite pagasiriiulid kiiresti ja sageli tuleb omakäsipagas loovutada väravas. Pikenema kipuvad ka pagasi kättetoimetamise ajad lennujaamas, sest tihti ostetakse pagasi käsitlemisteenust sisse allhankega firmadelt, kelle pakutav madal palgatase põhjustab käsitlejate nappust.

Lähiaastatel on siiski loota, et tänu uute tehnoloogiate kasutuselevõtule nii lennufirmade kui lennujaamade poolt vead pagasi kohaletoimetamisel vähenevad veelgi. Eesmärk on muuta 100% pagasist reaalajas jälgitavaks ning pakkuda reisijale infot pagasi asukoha kohta. Lennufirmadel ja lennujaamadel näib vastavateks investeeringuteks initsiatiivi jaguvat, kasvõi põhjusel, et 2017. aastal hinnati lennureisijate pagasi käsitlemisvigade kogumaksumuseks 2,3 miljardit dollarit ehk 1,87 miljardit eurot.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased