Qatar Airwaysi äriklass A380
veigo
veigo
8. jaan 2017 04:04

Erinevalt Emirates’ist pole Qatar Airways just kõige agaram maailma suurima reisilennuki Airbus A380 kasutaja. Kokku on seda tüüpi lennukeid Qatar Airwaysi lennukipargis vaid 6 tükki (Emirates-il hetkel 92) ja loetud päevad enne planeeritud lendu lisati A380 ka Doha-Bangkok liinile. Kuna Lähis-Ida lennufirmade A380 äriklassist on kõikjalt saanud lugeda põhiliselt ülivõrdes, siis tundus, et on aeg lendamine lennuki teisel korrusel ära proovida.

Check-in

Qatar Airwaysil on äri- ja esimese klassi lendudele Doha lennujaamas eraldi check-in. Lennule registreerumine võttis aega vähem kui minuti. Edasi tuli immigratsioon ja turvakontroll, mille läbimine on samuti kiire.

Qatar Airwaysi äriklassi salong Dohas

Qatar Airwaysi mitmel korrusel asuv äriklassi salong Doha lennujaamas on mõnusalt suur ja jaotatud erinevateks sektsioonideks. Olemas on nii buffee kui tellimisvõimalusega sektsioon. Nälga ja janusse jäämist pole karta.

Airbus A380 äriklass

Võrreldes Helsingi – Doha liinil lennanud Airbus A320-ga on A380 äriklass kordi ja kordi suurem. Kahjuks pole see kaugeltki positiivne uudis, sest sellise arvu reisijate kohta on teenindavat pardapersonali selgelt vähe. Mis tähendas, et teenindus oli aeglane igas elemendis ja tähelepanu reisijatele nappis.

Istmete mugavusele ja meelelahutusele ei saa midagi ette heita, kuigi öise lennu puhul on täishorisontaalseks voodiks käiv iste meelelahutusest olulisem. Mehed saavad äriklassis kaasa Armani komplekti 75 ml after shave balsami ja pisikese tualettveega. Naiste komplektides on sisu arvatavasti veidi teistsugune. 

Qatari A380 istmed on 1-2-1 konfiguratsioonis, mis tähendab, et kõikidel reisijatel on ligipääs vahekäiku.

Aga A380 vast parim osa on salongi tagaosas asetsev baar. Igal juhul aitas see tublisti kaasa, et sisustada aega, mis kulus õhtusöögi serveerimise alguseni. Täpset aega ei võtnud, aga umbes pooleteise tunni kanti see peale õhkutõusmist venis.

Söögile ei saa midagi ette heita. Kõik pakutu oli maitsev, kuid jäi siiski veidi alla sellele, mida pakuti Helsingi – Doha lennul.

Kokkuvõte

Airbus A380 on igati hea lennuk. Qatar Airways hoiab äriklassis stabiilselt head taset. Mis saab olla selle vastu, kui lennukis saab aega veeta baaris, kus klaasid täituvad ise! Ja ikkagi, kui oleks valida, siis Qatari A380 äriklass kõigele lahedale vaatamata esimene eelistus vist ikkagi ei oleks. Reisijate (A380-s on äriklassis 48 istekohta) ja pardapersonali suhe on paigast ära ja see paratamatult mõjutab reisielamust. Kauglendudel tunduvad B787 (äriklassis 22 istekohta) ja A350 (36 istekohta) 1-2-1 konfiguratsioonis olema paremad variandid.

Väike kriitika ära tehtud, saab Qatar Airwaysi äriklassi kohta siiski ainult kiidusõnu lausuda. Vahe turistiklassi hindadega on kohati väiksem, kui iial varem ning selles sisalduvad lennumugavused on väikest lisaraha igati väärt.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased