Ryanair asutab Maltal tütarfirma (lisatud fotod)

Malta

Ryanair on Maltal asutamas tütarfirmat, kirjutab Malta Today. Hetkel asub Maltal Ryanairi sõlmjaam, kust 6 lennukiga teenindatakse 61 liini, s.h. ka lende Tallinna. Plaanide kohaselt kasvatab Ryanair lennukite arvu Maltal kümneni ja hiljem kaheteistkümneni ehk Maltast kujuneb tõeline Ryanairi lennukeskus. Uue lennufirma nimeks saab Malta Air, mis garanteerib, et seda hakatakse segamini ajama Malta rahvusliku lennufirmaga Air Malta.

Läbirääkimised Malta Turismiministeeriumiga algasid 2018. aasta oktoobris. Ryanairi esialgne huvi oli üle võtta Air Malta, kuid sellele plaanile näitas Malta valitsus punast tuld. Märtsis soojendas Ryanair idee taas üles (sest Ryanari Malta lennud töötavad väga hästi) ning asus Maltal tütarettevõtte kaudu taotlema lennuettevõtja litsentsi (AOC). Litsentsi saabudes viib Ryanair 6 Maltal baseeruvat lennukit Malta registrisse ning värvib need üle uutesse värvidesse. Kokkuleppe kohaselt kantakse Malta registrisse veel umbes 60 Ryanairi lennukit, mis praegu baseeruvad Saksamaal ja Itaalias.

Malta valitsusel on uues lennufirmas üks eelisaktsia, millega soovitakse kaitsta uue lennufirma kaubamärki Malta Air ning kindlustada, et see jääb kasutama Malta lennuettevõtja litsentsi.

Siit tekib muidugi küsimus, et mis saab Air Maltast? Konkureerides Ryanairi äravahetamiseni sarnase nimega lennufirmaga on lõpptulemus üsna hästi ennustatav: üks neist peab pillid kotti panema ja see üks ei ole Ryanair. Samas näeb Malta valitsus Air Maltal erinevat ärimudelit, mis tähendab, et uus lennufirma otsest konkurentsi ei paku. Air Malta soovib laiendada kauglendude valikut Aafrika ja Aasia suunal ning muuta Malta lõppsihtkohast rohkem transiitpunktiks. Lisaks kasutatakse Euroopas suuremaid lennujaamasid ning pakutakse äriklassi. Kuid mis siis, kui Ryanair otsustab samuti Aafrikasse laieneda? Pilk kaardile kinnitab, et see kartus on üsna asjatu. 3000 km raadiuses oleksid ainsad reaalsed sihtpunktid Aafrikas Maroko, Tuneesia ja Egiptus.

Et Air Malta ja Ryanair otseselt ei konkureeri, viitab seegi, et alates 2018. aasta augustist müüb Ryanair oma veebilehel ka Air Malta lendusid 21 liinil. Nii on Ryanairi lehelt võimalik osta pileteid Air Malta sihtkohtadesse Austrias, Tšehhi Vabariigis, Marokos, Iisraelis, Venemaal, Šveitsis, Tuneesias ja Ukrainas. Air Malta juht ütles hiljuti, et nad on senise koostööga väga rahul ega näe Ryanairis konkurenti.

Malta Air oleks Ryanairi kolmas tütarfirma. Poolas tegutseb reisikorraldajatega koostööd tegev Buzz (hetkel veel Ryanair Sun). Austrias opereerib Niki Lauda käest ostetud Lauda (endine Laudamotion). Reservis on Ryanair UK, mis võetakse kasutusele leppeta Brexiti korral.

Nagu näha, on Maltast ootamatult saamas Vahemere piirkonnas oluline lennundussõlm. 12 lennukit tähendaks Ryanairi Malta operatsioonide kahekordset laiendamist. Päris huvitav, kuhu uued liinid avatakse või kuhu lisatakse sagedusi? Praegu on Maltalt nõrgalt kaetud Põhja- ja Balkanimaad ning Ida-Euroopa (v.a. Poola), lende pole ka Iisraeli. Küll aga saab Ryanairiga Maltale kõigist kolmest Balti pealinnast, Tallinnast hetkel küll ainult 1x nädalas neljapäeviti.