Reisiuudised 25.09.
veigo
veigo
25. sept 2015 08:09

EasyJet ja Lufthansa uurivad koostöövõimalusi Euroopa suuruselt teine odavlennufirma easyJet ja Lufthansa uurivad, kas ja kuidas oleks võimalik kahe lennufirma vaheline koostöö. Uudis tuleb vaid loetud nädalad pärast seda, kui Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary pani ette, et nad võiksid pakkuda teistele lennufirmadele ettevedamisteenust. Lufthansa ja easyJeti koostöö oleks sellest aga veel üks samm edasi. Nimelt ei puudutaks koostöö ainult ettevedamisteenust Lufthansale, vaid ka tihedamat koostööd Lufthansale kuuluva odavlennufirmaga Eurowings.

Lufthansa vaatenurgast oleks plaanil kindlasti jumet, sest odavlennufirmad suudavad tänu madalamatele opereerimiskuludele pakkuda odavamat ettevedamisteenust. Samuti on nii võimalik kasvatada ühenduste arvu.

Koostöö odavlennufirmadega vajab siiski mitme olulise probleemi lahendamist. Esiteks kasutavad odavlennufirmad punktist punkti lendamise põhimõtet. Mitmete lendude kombineerimine ja vastutamine reisijate ja pagasi eest ühenduskohas kahtlemata tõstab odavlennufirmade kulusid. Lisaks on paratamatu, et odavlennufirmadel tuleks teha lennuplaanis märkimisväärseid muutusi, et kokku sobitada erinevate lennufirmade lennuplaane. See võib negatiivselt mõjutada odavlennufirma lennukite kasulike töötundide hulka, samuti ei pruugi mitte igas lennujaamas lennuplaani muutmised võimalikud olla. Unustada ei tasu ka seda, et suurtes lennujaamades on kõrgemad lennujaamatasud. Näiteks easyJet Frankfurdi lennujaama (FRA) ei lenda.

Reisija vaatenurgast oleks odav- ja täisteenusega lennufirmade kombineerimine ühest küljest mugav, sest tõrgete korral vastutavad lennufirmad koos jätkulennu ja pagasi eest. Teisalt võivad ümberistumisajad lennujaamades oluliselt kasvada. Täna on mitmetes Euroopa lennujaamades nagu Helsingi, München, Viin ja Amsterdam, paljud ümberistumisajad viidud miinimumini. Odavlennufirmade ettevedamisteenust kasutades võivad ümberistumisajad märgatavalt kasvada.

Air India sihib maailma pikimat liinilendu

India lennufirma Air India võib ühineda võidujooksuga maailma pikima liinilennu tiitlile, kaaludes liini avamist San Fransiscosse kas Delhist või Bangalorest. Juhul, kui valitakse Bangalore, oleks Bangalore – San Fransisco lennu pikuseks ligi 14 000 km ja see kestaks ligi 18 tundi.

Hetkel on maailma pikim liinilend Qantase poolt opereeritav Sydney - Dallas Fort Worth, mille pikkuseks on 13 804 km, kuid 2016. aasta veebruaris pikima lennu au üle Emirates, kes alustab lende Dubai ja Panama City vahel. Selle lennu pikkuseks on 13 821 kilomeetrit.

Hainan Airlines alustas lende Prahasse

Hiina suurim erakapitalile kuuluv lennufirma alustas lende Pekingist Prahasse. Lennukavaliteeti monitooriva Skytraxi hinnangul on tegemist ühega maailma seitsmest 5-tärni lennufirmast. Ka reisijate hinnangud Hainan Airlinesile on väga positiivsed. Lennud Praha ja Pekingi vahel toimivad 3 korda nädalas esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel. Kahjuks puudub Tallinnast Prahasse otselend peale seda, kui Czech Airlines Tallinna liini sulges.

Tai hakkab väljastama mitmekordset turismiviisat

Tai Välisministeeriumi teatel saavad kõikide välisriikide kodanikud alates 13. novembrist 2015 taotleda uut 6-kuulist mitmekordset viisat. Piiranguks on nõue, mille kohaselt tohib korraga riigis viibida kuni 60 päeva. Viisa hakkab maksma 5000 bahti ehk 124 eurot. Ametlik teade ei täpsusta, kas viisat on võimalik taotleda ka piiril.

Keenia viisat saab endiselt piiril

Alates 1. septembrist pidi kehtima hakkama kord, kus Keenia viisat piiril enam ei väljasta ning seda on võimalik taotleda ainult interneti teel. See, et turismiringkonnad sellele tugevalt vastu seisid, otsustajaid ei huvitanud. Esimesed vitsad saadi siiski küllalt kiiresti kätte ja nii teatas Keenia president Uhuru Kenyatta, et elektroonilise taotlemise kõrval on Keenia viisat endiselt võimalik saada ka piiril. Meelemuutuse tingis tšarterturistide arvu järsk langus, sest Keenia võimud alahindasid inimeste arvu, kes ostavad pileti viimase minuti puhkusereisidele.

Ettevaatust Kuala Lumpuris!

USA ja Austraalia võimud on väljastanud hoiatuse võimaliku terrorirünnaku kohta Kuala Lumpuri populaarsel tänavakauplejate tänaval Jalan Aloril ja selle lähiümbruses.

Indoneesias abieluvälise voodijagamise eest vangi?

Indoneesia võimud soovivad kohalikku kriminaalkoodeksisse viia muudatuse, mille kohaselt hakatakse karistama kõiki, keda tabatakse abieluväliselt suhtelt. Karistuse suuruseks pakutakse vanglakaristust 9 kuust kuni 5 aastani. Bali ametimehed on ettepaneku pärast mures, sest see võib oluliselt mõjutada sealset turismi. Teadupoolest ei pruugi Lääneriikides ka paljud kooselavad paarid ametlikult abielus olla.

Juhita tramm rammis 17 autot

Kasahstanis Almatõs juhtus hiljuti kentsakas trammiõnnetus. Peale seda, kui peatuses olid kõik reisijad trammist väljunud, läks ka trammijuht ise trammist välja, et trammi tehnilist seisukorda kontrollida. Samal hetkel hakkas tramm aga liikuma ja kuna tee oli allamäge, kogus tramm kiirust. Trammijuht üritas küll joostes trammi kätte saada, kuid trammi kiirus oli liiga suur.

Kui esialgu õnnestus trammil ristmikult punase tulega üle sõita, siis varsti hakkas tramm kokku põrkama autodega, mis olid trammiteele kas liiga lähedal või lausa trammiteel. Kui tramm oli sodiks sõitnud kokku 17 autot, see lõpuks peatus. Trammi esiaknal võis näha silti "Stažöör". Pikemalt koos piltidega Tengrinewz.kz.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased