Riiast tuleb otselend Seouli?

Lõuna-Korea ja Läti on sõlminud eelkokkuleppe, käivitamaks otselennud kahe riigi vahel, teatab Korea äriväljaanne PulseNews. Kokkulepe sündimisele aitas kaasa Läti presidendi külaskäik PyeongChangi talimängudele, lepe sõlmiti aprilli alguses Riiat külastanud Lõuna-Korea Maa-, Transpordi- ja Infrastruktuuriministeeriumi delegatsiooni visiidi käigus. Vastavalt kokkuleppele võivad otselennud Läti ja Lõuna-Korea vahel toimuda kuni kolm korda nädalas.

Kuni otselendude käivitamiseni saavad Korea reisijad Riiga lendamiseks koodijagamise kaudu kasutada mõne muu lennufirma teenuseid. Eraldi märgitakse ära, et reisjatele oleks võimalik müüa lennud Riiga ühel piletil, kui Seoul Incheoni ja Frankfurdi vahelist lendu opereerib Lõuna-Korea lennufirma ja sealt edasi Riiga Saksamaa lennufirma. Siit algavad aga küsimärgid, milleni kohe jõuame.

Läti ja Lõuna-Korea vaheline lennunduskokkulepe on igal juhul piisavalt üllatav uudis. Lõuna-Koreas on kaks suuremat lennufirmat – SkyTeami kuuluv Korean Air ja Star Alliance’i kuuluv Asiana. Euroopa suunal on mõlemad lennufirmad seni olnud suhteliselt konservatiivsed, lennates peamiselt Euroopa suurtesse sõlmlennujaamadesse, nagu Frankfurt ja London. Korean Air lendab ka SkyTeami tugipunktidesse Pariisis (CDG), Amsterdamis, Prahas ja Roomas (FCO). Selle taustal tundub Riia veidi üllatav valik.

Nagu märgitud, on küsimärgiks ka Riiast toimivad koodijagamisega lennud. See Saksamaa lennufirma, mis Riiga lendab, pole muidugi ei keegi muu, kui Lufthansa – küll selle nüansiga, et Lufthansal pole koodijagamise kokkuleppeid ei Korean Airi ega Asianaga. Või sama asi teist pidi – ei Korean Airil ega Asianal pole Lufthansaga koodijagamise partnerlust. Seega tuleks Seoul Incheoni – Frankfurt liini pikendamiseks Riiga vastav kokkulepe kõigepealt sõlmida, kuid koodijagamise kokkulepped sisaldavad tavaliselt kaugelt laiemat koostööd, kui üks konkreetne liin. Loomulikult on Korea lennufirmadel võimalus hakata lennukoodi jagama ka Air Balticuga.

Kuigi lennunduskokkulepe Lõuna-Korea ja Läti vahel on sõlmitud, pole siiski väga tõenäoline, et lennuühendus Riiast Seouli lähemal ajal teoks saab. Tegemist on eelkõige lennuühenduseks vajaliku juriidilise baasi loomisega. Samas oleks see kindlasti huvitav võimalus, kuidas Balti riigid saaksid rohkem turiste nii Lõuna-Koreast kui mujaltki. Lõuna-Koreas nähaksegi seda liini võimalusena pakkuda otselende Baltikumi ka reisijatele mujalt Kirde-Aasiast, nagu Jaapan või Kirde-Hiina.

Hetkel toimuvad meile lähimad otselennud Seouli Helsingist (Finnair), Varssavist (LOT) ja Peterburist (Korean Air).