Ryanair on asunud võitlusse lennupileteid vahendava portaaliga Kiwi.com. Ryanair pole rahul, et Kiwi.com väljastab ise Ryanairi lendude pardakaarte, viidates EL määrusele 2015/1998, mis paneb lennufirmale kohustuse teavitad reisijaid kõikidest lennuohutusreeglitest (see puudutab eelkõige keelatud esemeid, mida pole lubatud viia julgestuspiirangualadele või õhusõiduki pardale). Ryanair viitab, et kuna nad ei saa garanteerida, et Kiwi.com on reisijaid nõuetekohaselt teavitanud, siis alates 18. augustist Kiwi.com väljastatud pardakaartidega Ryanairi lendudele ei lubata.
Kiwi.com pakub broneerimise käigus võimalust automaatselt lennule registreerida, kui reisija sisestab oma dokumendi numbri. Sellisel juhul saadetakse reisijale pardakaart, mis erineb Ryanairi pardakaardist vaid värvide poolest – kui Ryanairil on see tuttav sini-kollane, siis Kiwi.com pardakaart on nende oma värvide ja logoga. Ryanair väidab, et Kiwi.com-il puudub õigus pardakaarte väljastada.
Millest nüüd selline kaklus?
Ryanairi vimm Kiwi.com vastu on tingitud asjaolust, et Kiwi.com müüb Ryanairi pileteid sageli odavamalt, kui Ryanair ise. Loomulikult tekib küsimus, et kuidas selline ärimudel kasumlikult toimida saab? Vastus on lihtne – Kiwi.com maksustab mitmed lisateenused palju kõrgemalt, kui Ryanair ise. Eelkõige puudutab see pagasit. Vaatame järgnevalt huupi valitud kuupäeva Ryanairi lennul Tallinn – Viin (üks suund, üks reisija).
Ryanair Kiwi.comHind 43€ on siiski eksitav, sest see sisaldab ka salongipagasit. Ainult lennupileti hind on 16,60€, salongipagas maksab 26,40€. Aga ka siin tuleb sisse oluline vahe. Ostes Ryanairilt Priority boardingu, saab salongipagasi ja väiksema koti isiklike asjadega kaasa võtta 10€ eest, Kiwi.com pakub sama võimalust 2,6 korda kallimalt ehk 26,40€ eest.
Ryanair Kiwi.comKüsimused Kiwi.com-i usaldusväärsusest käivad aeg-ajalt läbi ka Trip.ee foorumist. Kokkuvõte on üldiselt selline, et probleemide tekkides on keeruline kontakti saada ja lõpuks oled sa oma murega üksi.
Kui lugeda internetist reisijate hinnanguid Kiwi-com-ile, siis avanev pilt kipub olema päris kole. Näiteks Trustpiloti lehel on kõik viimased hinnangud eranditult negatiivsed.
Kokkuvõtteks
Tundub , et Kiwi.com ärimudel koosnebki laveerimisest piiripealsete reeglitega ja reisijatelt naha üle kõrvade tõmbamises. Omamoodi isegi huvitav, et nad selliste praktikatega on suutnud vee peal püsida. Igal juhul tasuks ettevaatlik olla, kui mõnes hinnavõrdlusportaalis pakub odavaimat hinda Kiwi.com.