Ryanair hakkab testima jätkulendude broneerimise võimalust
veigo
veigo
15. apr 2016 06:47

Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair on juba mõnda aega töötanud selle nimel, et muutuda varasemast kliendisõbralikumaks. Näiteks, kas mäletate, missugune frustreeriv ettevõtmine oli vaid paar aastat tagasi Ryanairi veebilehel lennupiletite otsing ja broneering koos tohutult tüütu captcha sissetoksimisega? Veebilehe uuendus oli vaid üks, kuigi väga nähtav osa Ryanairi reisijakogemuse parandamisele suunatud 3-aastasest programmist "Always Getting Better". Selle raames on otsustatud muuta lennukite interjöör mahedamaks, suurendatud kohalolekut erinevates sotsiaalmeedia kanalites, parandatud lennufirma mobiilirakendust, juurutatud ärireisijatele suunatud teenuseid jmt.

Lisaks kliendikogemuse parandamisele töötab Ryanair aktiivselt ka oma ärimudeli uuendamise kallal. Ryanairi ideest pakkuda teistele Euroopa lennufirmadele ettevedamisteenust sai Trip.ee-s ka pikemalt kirjutatud. Vaatamata Ryanairi eelmisel aastal väljendatud optimismile pole ettevedamisteenus seni veel reaalselt käivitunud. Ilmselt ei ole teiste lennufirmadega kokkuleppele jõutud, kes ja kuidas vastutab probleemide korral reisijate ja pagasi kohaletoimetamise eest. Nüüd on Ryanair otsustanud testida, kuidas toimiks jätkulendude teenindamine Ryanairi liinivõrgus.

Nagu teada, on Ryanairi senine ärimudel olnud "punktist punkti lennud" ehk jätkulendude puhul on kõik edasine seni olnud iga reisija enda mure, alates pileti ostmisest kuni lennule registreerumiseni. Äsja Iiri väljaandele Independent antud intervjuus teatas Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary, et sel suvel asutakse kahes lennujaamas, Londoni Stanstedi ja Barcelona El Prati lennujaamas testima, kuidas toimib transiitreisijate teenindamine koos võimalusega broneerida mitmesegmendilisi lende.

O’Leary ei täpsustanud, kas test puudutab vaid suvel toimuvaid lende või suvel broneeritavaid lende, kuigi eeldada võib, et mõeldud esimest varianti. Ka pole veel otsustatud, kui pikalt mitmesegmendiliste lendude testperiood kestab. Praegu on laual kaks varianti – kas 3 kuud või 6 kuud. Lõplik otsus langetatakse peale seda, kui on näha, kui suur on reisijate nõudlus taolise teenuse järgi.

Ryanairi jätkulendude test pakuks kindlasti huvi ka Eesti reisijatele, sest Ryanair lendab Tallinnast Londoni Stanstedi lennujaama 4 korda nädalas (E, K, R, P 12:00 – 12:55). Stanstedist on Ryanairil omakorda suur valik edasilennuvõimalusi (vaata sihtkohtade nimekirja siit). Kuna Tallinn – London lend jõuab Stanstedi veidi enne ühte, siis sobivad jätkulendudeks need lennud, mis väljuvad Stanstedist alates kella kolmest pärastlõunal. Kahetunnist intervalli lendude vahel nimetas O’Leary jätkulendude toimimiseks vajalikuks, kuid ridade vahelt võis välja lugeda, et lendudevahelise intervalli pikkus on samuti asi, mida testitakse. Arvestades lennuaegu ja seda, et Tallinn – Londoni lennud ei toimu iga päev, jääb edasilennu sihtkohtade arv Londonist kindlasti piiratuks. Vastupidises suunas jätkulendude broneerimise võimalust kasutada ei saa, sest lend Londonist Tallinnasse väljub hommikul 06:45 (eeldades, et jätkulende saab broneerida samal päeval toimuvatele lendudele).

Kui jätkulendude testperiood õnnestub, võib analoogne võimalus laieneda ka teistele lennuväljadele. O’Leary märkis, et kui asi toimib Ryanairi lendudel, ei tohiks olla mingit põhjust, miks seda ei saaks rakendada ka Ryanairi ja teiste lennufirmade lendude koos broneerimisel. Varem on O’Leary öelnud, et Ryanair sihib ettevedamisteenust sellistele lennufirmadele nagu Lufthansa ja Air France-KLM.

Kunas Ryanairi jätkulendude test käivitub, artiklist ei selgu. Kuna jutt oli suvest, siis võib eeldada, et see algab juunis.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased