Ryanair sulgeb Rygge baasi, Tallinn – Oslo liin suletakse
veigo
veigo
1. juuni 2016 14:07

Nüüd on see siis otsustatud – 29. oktoobril 2016 sulgeb Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair oma baasi Norras Oslo Rygge lennuväljal. Tegemist on Ryanairi protestiga Norra valitsuse poolt alates 1. juunist kehtima hakanud 80 Norra krooni (8,6 euro) suuruse keskkonnamaksuga kõikidele Norrast lähtuvatele lendudele. Esialgse plaani kohaselt pidi mainitud maks kehtima hakkama juba selle aasta 1. aprillis, kuid selle rakendumist lükati paar kuud edasi. Ryanairi reaktsioon oli küllaltki prognoositav, Trip.ee-s sai sellest pikemalt kirjutatud jaanuari alguses.

Ryanairi Rygge baasi sulgemisotsus tähendab 16 liini kadumist talvise sõiduplaani rakendumisel. Ryggest lõpetatakse järgmised liinid: Beziers, Brüssel, Hania, Dublin, Edinburgh, Malaga, Palma, Poznan, Pula, Riia, Rzescow, Thessaloniki, Sczecin, Tallinn, Wroclaw ja Zadar. Ryggest on Ryanairil veel lende, kuid osad liinid säilitatakse, viies need üle Oslo Torp/Sandefjord lennujaama Niisiis, hüvasti, Ryanairi 10-30 eurosed edasi-tagasi lennud Tallinnast Oslosse!

Nagu ikka, pole kõik päris must-valge. Kuigi Oslo Rygge oli Ryanairi stabiilselt üks odavamaid sihtkohti Euroopas, sõltumata sellest, kust sinna lennati, on Ryanairi reisijate arv sinna (ja ka teise Oslo-lähedasse lennujaama Oslo Torp Sandefjordi) viimased paar aastat kukkunud tempoga rohkem kui 100 000 reisija võrra aastas, jõudes 2013. aasta 1,32 miljonilt 0,98 miljonini 2015. aastal. Võib aimata, et Ryanair polnud sellise trendiga kaugeltki rahul.

Ryanair Norrasse lendamist siiski ei lõpeta. Selle asemel tehakse väike strateegiline muudatus. Seni Norras baseerunud lennukid viiakse mujale ja lende Norrasse vähendatakse poole võrra. Huvitavama muudatusena avatakse uued liinid Oslo põhilennujaamast Gardermoenist (OSL). Esialgu hakatakse Oslosse lendama kahest Ryanairi baasist – Vilniusest ja London Stanstedist, Vilniusest 1x päevas, Stanstedist märkimisväärsed 3x päevas. Esialgu rohkem liine OSL lennuväljale lisandumas ei ole, sest teadaolevalt pole Ryanair rohkem slotte (kindlaid maandumis- ja õhkutõusmisaegu) taotlenud.

Kui seni on kogu jutt puudutanud Ryanairi, siis Norra valitsuse otsus puudutab tegelikult kõiki Norra lennuväljadelt õhkutõusvaid sise- ja rahvusvahelisi lende. See tähendab, et kallineda võivad ka teiste lennufirmade lennud. Kuidas uus maks suhteliselt madalate naftahindade valguses ära absorbeeritakse või pileti hinnale lisatakse, näitab aeg.

Kuigi Norra valitsus on juba jõudnud rääkida üsnagi ebausutavat juttu, kuidas Rygge lennuvälja käigushoidmiseks leitakse lahendus, siis ilmselt saab see kenakesti raskem olema, kui selliseid lubadusi jagada. Varem on analoogsete maksudega katsetanud Belgia, Iirimaa ja Holland, kes kõik mõne aja pärast selle tühistasid. Näis siis, mis Norras saab. Ryanairi esindaja on öelnud, et nende Rygge baas säilib, kui keskkonnamaks selle nädala jooksul kaotatakse.

Kuna Ryanairil jääb sügisel lennukeid üle, siis võib prognoosida, et näeme avatavat uusi liine. Aga kahtlane, kas neid kümnetes on, sest Ryanair viimasel ajal eelistanud madalhooajal lennukeid pigem maa peal hoida, kui teenindada madala nõudlusega liine.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased