Sel nädalal 40 aastat tagasi tegi esimese lennu lennufirma, millest on tänaseks kujunenud odava lendamise sümbol Euroopas. 8. juulil 1985 tõusis Iirimaal Waterfrondis õhku 15-kohaline turbopropellerlennuk Embraer EMB-110P1 Bandeirante, et lennata London Gatwickisse. Christopher Ryani, Liam Lonergani ja Tony Ryani idee oli pakkuda piirkonna elanikele võimalust lennata Londonisse ilma Dublinisse minemata. Ryanair oli sündinud.
Ryanairi Embraer EMB 110 Bandeirante 1988. aastal (Vikipeedia)
Pisike regionaallennufirma vedas 1985. aastal kokku vaid 5000 reisijat. 1986. aastal avati teine liin Dublinist Lutonisse, pakkudes otsest konkurentsi British Airwaysile ja Aer Linguse dupolile. Esimesel täistegutsemisaastal veeti 82 000 reisijat.
1987. aastal sai Ryanair esimesed reaktiivlennukid, kui Rumeenia riiklikult lennufirmalt Tarom liisiti kolm BAC1-11 lennukit. 1988 sai lennufirma finantsdirektoriks ja 1994. aastal tegevjuhiks Michael O’Leary.
Raamatupidamisliku taustaga O’Leary hakkas suuremat tähelepanu pöörama kulupoolele ning asus kahjumis lennufirmat ümber kujundama Southwesti ärimudelit kopeerides. See töötas: Ryanair kasutas otsemüüki, piirdus ainult ühe lennukitüübiga, lendas väiksematesse odavamatesse lennujaamadesse lühikeste pööranguaegadega ning kaotas kõik liigsed kuluallikad nagu toit ja jook pardal. Pagasipiirangute ja istekohtade tasu eest valimiseni läks siiski veel aega. Ryanairi edule aitas ka Euroopa lennundustaeva liberaliseerimine 1990-ndate aastate alguses.
Täna on Ryanair reisijate arvu poolest Euroopa suurim lennufirma, mis 2024. aastal teenindas 197,2 miljonit reisijat. Ryanairil on praegu 613 lennukit, kokku lennatakse 37 riigi 228 lennujaama.