Mitmed lennufirmad on oma müügikampaaniate käigus hakanud taas hakanud pakkuma odavaid lennupiletid. Näiteks pakkus Wizz Air oma hiljutise kampaania ajal ühe suuna pileteid hinnaga alates 24,99€, nende konkurent Ryanair müüs piletid alates 19,99€. Suure tõenäosusega on lähiajal sarnaseid sooduspakkumisi Euroopa lendudele oodata veelgi. Saksamaa majandusleht Handelsblatt kirjutab oma ülevaates, et mitmed tegurid viitavad, et lähitulevikus on oodata lennupiletite hindade odavnemist.
Nõudlus ja pakkumine on rohkem tasakaalus
Kui kevadel sai kirjutatud (vaata 11 põhjust, miks lennupiletite hinnad on praegu nii kõrged), et lennupiletite hindu tõstab pandeemiajärgses reisivabaduses järsult kasvanud nõudlus, mida lennufirmad polnud valmis rahuldama, siis nüüd viitavad mitmed märgid, et nõudlus hakkab tasapisi vähenema.
Esiteks põhjustab nõudluse langust sügine ja talvine hooaeg, mil inimesed lendavadki vähem, kui suvel puhkuste ajal. Teiseks on märgata inimeste majandusliku ebakindluse kasvu, mis tähendab, et iga hinnaga reisima enam ei kiputa ja reisimisel on hakatud tegema rohkem kompromisse – kas välditakse kallimaid sihtkohti, lühendatakse reisi pikkust või säästetakse majutuselt. Emotsiooni pealt piletite ostmine on asendumas rohkem läbikaalutletud otsustega.
Kuigi nenditakse, et tarbijakäitumine on muutumas, lähevad lennufirmade arvamused lahku selles osas, mis puudutab premium istekohtade nõudlust. Kui osa analüütikud arvab, et inimesed ostavad majandusliku ebakindluse tingimustes premium economy ja äriklassi pileteid vähem, siis Lufthansa panustab jällegi sellele, et erareisijate kõrgem nõudlus premium lendude järgi säilib.
Teiseks on lendude pakkumine pidevalt kasvanud. Näiteks Lõuna-Euroopasse on peagi müügis sama palju istekohti, kui enne pandeemia algust. Sooduspakkumised on üks peamine viis, kuidas lennufirmad saavad lennukeid täita. Kuigi selliseid hinnasõdasid, nagu enne pandeemiat, ilmselt ei tule, surve lennukite täitmiseks hinna kaudu kasvab. Seetõttu võiks oodata, et osadel liinidel näeb lähitulevikus päris häid hindu.
Kolmandaks võivad lennupiletite hindu mõjutada ka riiklikud regulatsioonid.
Itaalias seadis valitsus hiljuti hinnalae lendudele Sitsiiliasse ja Sardiiniasse. Lennufirmad võivad nendesse sihtkohtadesse küsida kõige rohkem 200% kõrgemaid hindu, kui on piletite keskmine maksumus. Lennufirmad loomulikult protesteerivad vaba hinnakujunduse piiramise vastu, näis, kuidas see laheneb.
Hispaania valitsus on algatanud uurimise 7 lennufirma, mille hulgas on Ryanair, EasyJet ja Vueling, lisatasude seaduslikkuse kohta. Küsimus on selles, kas lennufirmadel on õigus küsida täiendavat tasu käsipagasi eest, mis on traditsiooniliselt olnud piletihinna loomulik osa. Uuritakse ka seda, kas lennufirmadel on õigus küsida eraldi tasu selle eest, et lapsed saaksid istuda koos oma vanematega.
Lennufirmade kalduvus kõik teenused tükkideks harutada ja eraldi maksustada on uurimise all ka Ühendkuningriigis. Ka siin on küsimus selles, et kuna mitmed lennufirmade lisatasud on sisuliselt vältimatud, ei vasta välja reklaamitud piletihind selle tegelikule lõppmaksumusele ehk kahtlustus on ebaausates kauplemisvõtetes.
Kokkuvõtteks nenditakse, et kuigi 9,99 eurosed piletid enam tagasi ei tule, hakkab lennufirmade jaoks see meeldiv periood, kus lennupiletite hinnad on laes, läbi saama. Lähiajal püsivad piletihinnad inertsist veel küllaltki kõrgel, kuid veidi pikemas perspektiivis peaks lendamine jälle mõnevõrra odavamaks muutuma.