Star Alliance’i kuuluv SAS järgib odavlennufirmade praktikat ning muutis alates 14. detsembrist odavaima piletitüübi puhul suurema käsipagasi tasuliseks. Ostes SAS-i Go Light pileti, on lubatud lennukisse tasuta kaasa võtta ainult kott isiklike asjadega mõõdus 30 x 40 x 15 cm, suurema käsipagasi eest kehtib lisatasu. USA-sse ja Aasiasse lennates on 1 ühik suuremat käsipagasit siiski veel tasuta.
Käsipagasi reeglid erinevate piletitüüpide puhul
Suuruse ja kaalu piirangud
Lennud USA-sse, Kanadasse ja Aasiasse
Juhul, kui reis sisaldab lende USA-sse/st, Kanadasse/-st või Aasiasse, kehtib selle lennufirma pagasipoliitika, millega lennatakse esimene lennusegment. Vt. Air Canada, UA või AA pagasireegleid.
Käsipagasi maksumus
Käsipagasi eest tuleb nii internetis kui lennujaamas juurde maksta 8 kuni 12 eurot. Seejuures on huvitav, et tasu ei arvestata mitte lennusegmendi, vaid suuna kohta.
Käsipagasi reeglid veebis
Vaata SAS-i käsipagasi reegleid flysas.com lehel.
Praktiline nõuanne
Kes plaanib SAS-iga lennata, käsi- ja äraantava pagasiga reisimiseks on kaks varianti: kas valida odavam pilet ja lisada soovitud pagas eraldi lisaks või osta kallim piletitüüp, kus pagas sees. Huvitaval kombel võib kallima piletitüüpi ostmine tulla märksa odavam, kui odavam pilet + pagas. Näide ühe suuna piletist Tallinn – Stockholm – Palma de Mallorca:
Nagu näha, on SAS Go Smart pilet vaid pisut kallim, kuid sisaldab nii käsipagasit kui äraantavat pagasit. Edasi-tagasi lennul maksab kallim piletitüüp 17 eurot rohkem (8€ + 9€), ostes odavaima SAS Go Light pileti ja lisades pagasi eraldi, tuleb käsipagasi eest lisaks maksta 24€ (12€ TLL-ARN-PMI + 12€ PMI-ARN-TLL) ning äraantava pagasi eest 60€ (30€ + 30€). Seega läheks käsi- ja äraantava pagasi lisamine SAS Go Light piletile kokku maksma 84€, kui SAS Go Smart pilet maksaks 17€.
Võimalik, et selline ebaloogiline hinnavahe on ajutine, aga võimalik, et taotluslik sarnaselt Wizz Airile või Ryanairile, kus käsipagasit sisaldava priority ostmine tuleb odavam, kui käsipagasit eraldi lisades. Igal juhul tasub SAS-i pileteid ostes hindu võrrelda.
Kokkuvõtteks
Allianssidesse kuuluvad lennufirmad, mida kunagi tunti flag carrier-ide nime all, on Euroopas odavlennustunud juba aastaid ja SAS-i otsus käsipagasi eest lisatasu küsida võib reisijatele olla küll ebameeldiv, kuid mitte ootamatu samm.
Ajal, mil ärireisid on madalseisus, tõstavad SAS-i koduturul Skandinaavias aina rohkem pead odavlennufirmad, pakkudes puhkusereisijatele kõige magusamaid Vahemere-äärseid sihtkohti SAS-ist märgatavalt odavamate hindadega. Stockholmis peab SAS hakkama konkureerima nii Rynairi, Eurowingsi kui Norwegianiga, kaugliinide puhul Finnairiga. SAS jagatakse kulude säästmiseks küll kolmeks eraldi lennufirmaks, kuid ajalugu on näidanud, et kõik SAS-i initsiatiivid susisevad varem või hiljem õhust tühjaks ja peagi üritatakse sama asja veidi teise retoorikaga uuesti. Tulemust see paraku ei muuda ja ühel hetkel võib üritamiste aeg otsa lõppeda.