Skandinaavia lennufirma SAS väljastas teate, mille kohaselt müüakse nende Soome tütarfirma Blue1 Iiri regionaallennufirmale CityJet. Kokkuleppe kohaselt hakkab CityJet teenindama SAS-i regionaallende 8 uue 90-kohalise Bombardier CRJ900 lennukiga. Erinevalt Blue1 praegustest lennukitest hakkavad CityJeti lennukid Skandinaavias lendama SAS-i värvides.
CityJeti ja SAS-i vaheline teenindusleping on sõlmitud 3 aastaks. Blue 1 peamiseks baasiks oli Helsingi Vantaa lennuväli, kus Blue1 lõpetab oktoobri lõpus – novembri alguses kõik lennud Helsingist Kopenhaagenisse, Oslosse ja Stockholmi. Kõigil mainitud liinidel lendab siiski ka SAS ise.
Plaanide kohaselt alustab CityJet lendamist alates 2016. aasta märtsist. Teada on antud, et CityJet plaanib baasi Helsingis siiski säilitada. Üldjoontes peaks CityJet hakkama lendama samadel liinidel kui Blue1, lisaks Helsingile ka Stockholmist ja Oslost. Nagu öeldud, vahetatakse kõik senised Blue1 kasutatavad 115-kohalised Boeing 717-200 lennukid välja mõnevõrra väiksemate Bombardieride vastu.
SAS-i jaoks on tegemist järjekordse sammuga, kus regionaalset ettevedamisteenust ostetakse teistelt lennufirmadelt sisse ja ise keskendutakse pigem Euroopa-sistele suurema nõudlusega liinidele ja kontinentidevahelistele lendudele. 2013. aastal müüs SAS enamusosaluse peamiselt Norra lende teenidavas lennufirmas Widerøe, 2014. aastal omandati pärast parajaid segadusi Taani liine teenidav Cimber. Nüüd vabaneti Blue1-st. Skandinaavlased SAS-i otsust eriti ei mõista ja küsivad, kas poleks olnud otstarbekam hoopis Blue1 ja Cimber liita? Üldiselt otsitakse tehingule seletust siiski SAS-i soovist vabaneda Blue1 töötajate skandinaavialikest töölepingutest.
Blue1 alustas lendamist 1988. aastal Air Botnia nime all. 1998. läks lennufirma SAS-i omandusse. 2000-ndate keskpaigaks oli Blue1 kasvanud Soome suuruselt teiseks lennufirmaks, mis teenindas üle 100 lennu päevas. 2011. aastal nägime Blue1 lennukeid ka Tallinna lennujaamas, kui alustati lende Tallinna ja Helsingi vahel. Sellel liinil polnud siiski väga pikka iga.
CityJeti peakorter asub Euroopa teises otsas Dublinis ja põhiliselt lennatakse Lääne-Euroopas. Firma omanikuks on Saksa investorite Intro Aviation GmbH, mis ostis lennufirma Air France'i käest. CityJet opereeribki muuhulgas mitmeid Air France'i lende, peamiselt London City lennuväljalt. Kuna CityJet alustab lende alles järgmise aasta suvise lennuplaani jõustumisel, peab SAS seni tekkivad lüngad lennuplaanis kuidagi täitma. Selle kohta täpsemat informatsiooni pole jagatud.
SAS-i jaoks oli Blue1 müük ilmselt majanduslik paratamatus. Norra odavlennufirma Norwegian on SAS-i käest napsanud märkimisväärse turuosa Skandiaaviast väljuvatel liinidel. Et odavlennufirmade konkurentsis majandada, otsivad võimalusi kulubaasi kärpimiseks kõik Euroopa suuremad lennufirmad. Kui näiteks Lufthansal, Air France'il ja Iberial on oma odavlennufirmad, siis tundub, et SAS vähemalt mõnda aega odavlennufirma asutamisele ei mõtle.