
Singapre Airlines (SIA) on olnud teenäitajaks mitmete lennukites kasutuselevõetud uuenduste puhul. Lennukite äri- ja esimeses klassis ning sviitides kehtestas Singapore Airlines täiesti uued mugavusstandardid. Kuigi Singapore Airlines on lennufirmade seas endiselt klass omaette ja hõivab regulaarselt kohti Skytraxi lennufirmade edetabeli tipus, on Lähis-Ida kolmik (Emirates, Etihad, Qatar Airways) viimastel aastatel Singapuri lennufirmale jõudsalt lähenenud.
Äsja teatas Singapore Airlines, et investeerib järgmise kahe aasta jooksul 80 miljonit dollarit (72,6 miljonit eurot) lennukites kõrgema turistiklassi (premium economy) sisseviimiseks. Kõrgem turistiklass tuleb ainult mandritevahelisi kauglende tegevatele lennukitele (kuid mitte kõikidele kauglendudele). Neist 19 on juba olemasolevad Boeing 777-300 ER ja 19 Airbus A380 tüüpi lennukid. Lisaks tuleb kõrgem turistiklass ka Singapore Airlinesi tellitud 20 Airbus A350 lennukile.
Singapore Airlinesi kõrgem turistiklass teeb debüüdi 9. augustil 2015 Singapur - Sydney liinil. Järgnevad Singapur – London 28. augstil ja Singapur – Manchester 22. septembril. Seejärel võetakse neljas teenindusklass järk-järgult kasutusse lendudel Singapurist Pekingisse, Delhisse, Hongkongi, Frankfurti, Mumbaisse, New Yorki, Shanghaisse, Tokyosse ja Zürichisse.
Singapore Airlinesi Euroopa sihtkohtades tuleb kõrgem turistiklass lendudele Londonisse, Frankfurti, Pariisi, Münchenisse ja Manchesteri (via München). Vähemalt hetkel pole teatatud plaanidest võtta mainitud teenindusklass kasutusele Moskva, Kopenhaageni, Amsterdami, Barcelona, Rooma, Ateena ja Istanbuli lendudel.
Kõrgemat turistiklassi reklaamivad kõik seda teenindusklassi omavad lennufirmad kui vaheetappi turistiklassi ja äriklassi vahel. Enamasti on see siiski pigem mõnevõrra mugavam turistiklass ehk turistiklass+. Singapore Airlines püüab premium economis saavutada pigem äriklass- taseme.
SIA kõrgema turistiklassi istme laiuseks on 18,5'' B777-300ER ja 19,5'' A380 lennukitel. Istmetevaheline kaugus on 38'', tooli seljatuge saab alla lasta 8'' nurga all. Reisijate käsutuses on kõikidest konkureerivatest lennufirmadest suurem ehk 13,3'' puutetundlik meelelahutuskeskuse ekraan ja müra summutavad kõrvaklapid. Iga nahkistme juures on personaalne lugemislamp, 2 USB pesa ja 1 laadimispesa. Istmetevahelisel keskkonsoolil on sarnaselt äriklassile kohad kokteiliklaasidele. Istmed on paigutatud 2-4-2 konfiguratsioonis (sama, nagu kasutusel näiteks Cathay Pacificu ja Lufthansa lennukites).
Singapore Airlinesi kõrgemas turistiklassis on võrreldes turistiklassiga suurem toiduvalik. Kui see on üsna ootuspärane, siis SIA eristub teistest lennufirmadest sellega, et hakkab ka kõrgemas turistiklassis pakkuma seni ainult sviitide, esimese ja äriklassi reisijatele saadaval olnud Book the Cook võimalust ehk tellida endale lennukisse ette tippkokkade poolt valmistatud eined. Book the Cook teenuse ja erinevates teenindusklassides pakutava toiduvalikuga saab tutvuda siin.
Teiseks eristumiskohaks on Singapore Airlinesi kõrgemas turistiklassis pakutav piiramatu šampanja. Kui enamik teisi lennufirmasid pakub kõrgema turistiklassi reisijatele ainult ühe tervitusklaasi šampust, siis SIA lendudel saab Ernest Rapeneau šampanjat terve lennu vältel (esimeses klassis ja sviitides serveeritakse Dom Perignoni and Krugi, äriklassis Taittingeri).
Vahekäigu äärsete istmete käetoed saab alla lasta.
Kõrgema turistiklassi reisijad saavad check-inni teha eelisjärjekorras. Äraantava pagasi limiidiks on 35 kg, mis jääb turistiklassi 30 kg ja äriklassi 40 kg vahele. Singapore Airlinesi Krisflyer püsikliendi kaardi omanikud teenivad lennumiile kiiremini, kogudes lendudel miile 110 % suhtega võrreldes kõige kallimate turistiklassi piletitega.
Singapore Airlinesi strateegia võtta kasutusele kõrgem turistiklass on muuhulgas tingitud ka tihedast konkurentsist Lähis-Ida lennufirmadega, kes on endale turuosa juurde hammustanud ka Singapore Airlinesi arvelt. Nüüd on SIA otsustanud, et naftariikide lennufirmadega pole mõtet konkureerid turistiklassi reisijate pärast, vaid pigem otsitakse kasumlikkust tunduvalt tulusamast kõrgemast turistiklassist. Kuigi plaan juurutada kauglendudel kõrgem turistiklass pole SIA jaoks kaugeltki uus, sellega ei kiirustatud. Eesmärgiga pakkuda teistest paremat teenust, uuriti põhjalikult, mida pakuvad selles teenindusklassis teised lennufirmad. Kuigi konkureerida tuleb muuhulgas selliste lennufirmade premium economy klassiga nagu Air New Zealand, British Airways, Cathay Pacific, Lufthansa ja Qantas, on Singapore Airlines veendunud, et nad pakuvad selles klassis maailma tipptaset. Kõrgem äriklass on suunatud puhkusereisijatele, kes on valmis mugavuste ees rohkem maksma ning ärireisijatele, kellel firma poliitika keelab lendamise äriklassis.
Mis hinda tuleb kõrgemas turistiklassis pakutavate lisamugavuste eest võrreldes tavalise turistiklassiga maksta? Kõrgema turistiklassi hinnapoliitika sõltub mõnevõrra sellest, kas tegemist on lendudega Euroopa ja USA, Euroopa ja Aasia vaheliste lendude või Aasia-sisest lendudega. Seejuures on kõrgema turistiklassi piletid kõige kallimad pikemalt ette ostes. Tavaliselt on kõrgema turistiklassi hinnapreemia võrreldes turistiklassiga umbes 85%, lühemalt ette ostes võib vahe kahaneda ainult 35% peale. Võrreldes äriklassiga on kõrgem turistiklass orienteeruvalt 65% odavam. Singapore Airlines on teatanud, et kampaaniate käigus (mida ilmselt ei tule kaua oodata) hakatakse kõrgema turistiklassi pileteid pakkuma 40 – 50 % kallimalt võrreldes turistiklassi piletitega.
Näiteks vabalt valitud kuupäevadel 2015. aasta novembris maksis Singapore Airlinesiga lennates lennukipilet turistiklassis Frankfurt – Singapuri marsruudil 566 eurot, kõrgemas turistiklassis oli pilet pea 4 korda kallim ehk 1917 eurot. Odavaim äriklassi pilet samal marsruudil maksis 2912 eurot ja pilet esimeses klassis 7230 eurot (kõik piletid on edasi-tagasi lendudele).
Võrreldes SIA kõrgema turistiklassi hindu teiste lennufirmade hindadega, saaks Frankfurt – Singapur marsruudil lennata Air France'i äriklassis natuke odavamalt kui SIA kõrgemas turistiklassis. Mitme teise kvaliteetlennufirma (Swiss, Emirates) äriklass oli umbes 100 eurot kallim, kui Singapore Airlinesi premium economy. Kvaliteedivahe on seejuures selgelt äriklassi kasuks.
Kokkuvõte Singapore Airlines hakkab kahtlemata pakkuma maailma parimat premium economy teenindusklassi. Samas on vähemalt hetkel pakutavate hindadega raske leida argumente, miks peaks selle eest maksma võrreldes tavalise turistiklassiga ligi 4 korda kõrgemat ehk äriklassi piletitega võrreldavat hinda.