Swiss müüb üle jäänud lennukitoitu soodushinnaga

Lennufirmad kasutavad mitmeid erinevaid parameetreid, et ette prognoosida pardal müügiks pakutava (buy on board) värske toidu kogust. Arvesse lähevad näiteks antud marsruudi toidumüügi ajalugu, pardapersonali tagasiside ja konkreetse lennu täituvus. Kõigest hoolimata on toidu ülejäämist keeruline vältida. Et vältida toidu raiskamist, alustas Swiss katseperioodi koostöös firmasid ja inimesi ühendava platvormiga Too Good To Go. Testifaas toimub kahe kuu vältel augustis ja septembris Genfist Euroopa sihtpunktidesse väljuvatel lendudel.

Protsess näeb välja selline:

  • Iga lennu lõpul teatatakse reisijatele võimalusest osta müümata jäänud toitu;
  • Reisijad võivad osta ühe, kaks või kolm ühikut värsket toitu kolmandikuga tavahinnast;
  • Toidupaki sisu pole ette teada ja jääb ostjale üllatuseks.

Näited, mida saladuslikus toidupakis võib oodata

Prooviperioodi esimesed tulemused on positiivsed ja reisijad on pakkumise hästi vastu võtnud. Peagi otsustatakse, kas sama kontseptsioon võetakse kasutusele ka Swissi teistel liinidel ning on võimalik, et ka teised sama grupi lennufirmad Lufthansa ja Austrian liituvad Too Good To Go platvormiga.