Tai lennundusjärelvalve on puudulik
veigo
veigo
6. dets 2015 17:01
  1. aasta kevadel hoiatas Rahvusvaheline Tsiviillennunduse Organisatsioon ICAO, et Tai tsiviillennunduse korraldamisel ja järelvalves esineb tõsiseid puudujääke. Ära mainiti näiteks puudujäägid pilootide väljaõppes, lennujuhtimissüsteemides ja lennuväljade infrastruktuurides (vaata Trip.ee sellekohast uudist). Nüüd teatas maailma üks mõjukamaid tsiviillennundust koordineeriv organisatsioon USA Föderaalne Lennundusadministratsioon FAA, et kuna avastatud puudujääke pole likvideeritud, alandatakse Tai Tsiviillennunduse Ameti tasemekategooriat. Senise esimese kategooria asemel kuulub Tai alates detsembri algusest 2. kategooriasse.

  2. kategooria tähendab, et riigis on puudu seadused või regulatsioonid, mis on vajalikud, et hinnata lennufirmade ohutuse vastavust rahvusvahelistele miinimumstandarditele. 2. kategooria on tsiviillenunduses üldiselt väga erandlik. Näiteks FAA nimekirjas on Tai kõrval 2. kategooria lennuametitena märgitud veel vaid Bangladesh, Barbados, Curacau, Ghana, Indoneesia ja Uruguai (FAA nimekirjas on vaid need riigid, kust on viimase 4 aasta jooksul olnud otselende USA-sse).

FAA otsus tähendab, et Tai lennufirmad ei tohi nüüdsest avada uusi liine USA-sse. Otsest mõju sellel Tai lennufirmadele siiski pole, sest Tai rahvuslik lennufirma Thai Airways lõpetas oma ainsal USA liinil Bangkokist Los Angelesse lendamise oktoobri lõpus. Oluliselt suurema mõjuga võib olla aga Euroopa Lennuohitusameti EASA otsus. Halvimal juhul lisatakse Tai lennufirmad musta nimekirja, kellel on keelatud Euroopa Liitu lennata.

Thai Airwaysil on Euroopas 11 sihtkohta ja Euroopa suunalised lennud annavad kolmandiku lennufirma käibest. See oleks Thai Airwaysile juba väga valus löök, nagu ka Tai turismile laiemalt. Thai Airwaysil on umbes 60 % turuosa Belgia, Taani, Norra, Rootsi ja Itaalia liinidel. Thai Airways on niigi konkurentsitult kõige suuremat kahjumit teeniv lennufirma terves Kagu-Aasias.

Sellega negatiivsed tagajärjed Tai lennufirmadele veel ei piirdu. Lisaks Thai Airwaysile mõjutab võimalik sattumine Euroopa Liidu musta nimekirja ka Bangkok Airwaysi ja seda lennufirmade vahelise koodijagamise võimaliku lõpetamise kaudu. Kuigi Bangkok Airways ise Euroopasse ei lenda, on tal Euroopas 6 koodijagamispartnerit, mille kaudu saab Bangkok Airways märkimisväärse arvu reisijaid oma Tai sisestele ja Kagu-Aasia regionaalliinidele. Euroopa otsus peaks saabuma veel selle aastanumbri sees.

Oma mõju avaldab FAA otsus ka Aasias. Võib eeldada, et Tai lennufirmadel saab olema senisest oluliselt keerulisem või võimatu avada uusi liine ka lähiriikidesse. Ilmselt on nii mõneski kiiret kasvu sihtinud Tai odavlennufirmas asutud seniseid strateegiaid ümber vaatama.

Kas see tähendab, et Tais on nüüdsest ohtlik lennata? Mitte tingimata, kuid selge on, et lennunduse plahvatuslik kasv Kagu-Aasias viimase kümnendi jooksul ja sealne lennundusohutuse alane järelvalve pole arenenud päris samas tempos. Kindlasti on Tai lennundusjärelvalve degradeerimine sealsetele kindralitele teatava mainekahjuga, kuid rahvusvaheliselt see Tai mainet turismiriigina ilmselt väga palju ei mõjuta.

Turismialaselt kujuneb 2016. aasta Taile väga heaks. Prognoositakse, et sel aastal võib riiki külastada kuni 30 miljonit välisturisti. Talvise tipphooaja käivitudes on lisandunud 1 miljon turisti umbes iga 10 päeva tagant. Eriti hoogsalt on reisimine Taisse kasvanud hiinlaste hulgas, kes moodustavad juba 28 % kõikidest riiki saabuvatest välismaalastest. Sel aastal peaks Taid väisama kokku 8 miljonit hiinlast.

Välisturistide arvu kasv on hea uudis hotellipidajatele. Selle aasta 2 kvartalis tõusis Bangkoki hotellide täituvusprotsent 70 % peale, mis on tervelt 20 % suurem, kui 2014. aasta samal perioodil.

Täiendus: Euroopa Komisjon otsustas Tai lennufirmasid esialgu musta nimekirja mitte lisada, vaid võtta nad erilise tähelepanu alla. Samas ei välistatud, et kui lennuohutus seda nõuab, siis astutakse täiendavaid samme (s.t. keelatakse lennud Euroopa Liitu).

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased