Pärast seda, kui Tais kaotati eelmise aasta juulis suurem osa reisibürokraatiast, on Taid külastavate turistide arv olnud jätkuvas kasvutrendis. Sel aastal prognoositakse välisturistide arvuks juba 25 miljonit. Samas on turismisektor, eriti hotellid, silmitsi aina süveneva töötajate nappusega, mis põhjustab raskusi saabuvate turistide teenindamisel. Näiteks Phuketi turismisektoris on puudu 17 000 töötajat ja Chiang Mais 9000 töötajat.
Pandeemiaeelsel 2019. aastal külastas Taid ligi 40 miljonit turisti ja turismiga oli otseselt seotud 7,7 miljonit töökohta. Kui pandeemia ajal tegi turistide arv läbi järsu languse, pidid 3,9 miljonit turiste teenindanud töötajat leidma endale uue töö. Neist ligi 4 miljonist inimesest pöördus 60% tagasi oma kodukohta põllumajandusega tegelema, 20% leidis töö teistes majandussektorites ja 20% asutasid uue äri.
Nüüd on tekkinud olukord, kus need, kes leidsid tasuvama töö, ja eriti need, kes asutasid oma äri, ei soovi enam vanale tööle turismisektoris tagasi pöörduda, sest nende kindlustunne on varasemast oluliselt suurem. Nii ongi tekkinud olukord, kus paljudes hotellides on krooniline töötajate põud.
Kõige teravamalt annab töötajate puudus tunda väikestes ja keskmise suurusega hotellides. Kui suuremad hotellid tõmbavad töötajaid endale kõrgema palgaga, siis väiksematel hotellidel, mille likviidus on väga volatiilne, pole alati võimalust kõrgemat palka pakkuda. Ka muud hotellidega seotud kulud, nagu elekter, on kasvanud. Nii ongi osad majutuskohad jäänud üldse suletuks, mis kahandab pakkumist ja tõstab hindu.
Probleemi lahendamiseks püütakse suuremale arvule noortele pakkuda hotellimajandusega seotud väljaõpet, kuid koolitusprotsess võtab arusaadavalt oma aja. Märgatav on ka trend, kus hotellid toovad töötajaid Myanmarist ja Laosest.