Tais käivitub suurejooneline kiirraudteede ehitus
veigo
veigo
5. märts 2020 06:13

Bangkokis saab kindel olla kahes asjas: hea toit ei ole sinust kunagi liiga kaugel ja varem või hiljem istud sa ummikus. Seda viimast probleemi üritab Tai valitsus lahendada suurima raudteede arenduskavaga viimase ligi 70 aasta jooksul. Tulemuseks peaks olema raudteeühendus Hiina ja Singapuri vahel ning paremad ühendused Bangkoki ja teiste Tai suuremate linnade vahel.

Kokku plaanitakse raudteede ehitamisse investeerida 21 miljardit dollarit ehk 18,85 miljardit eurot. Selle sisse mahub ka ligi 1,2 miljardit eurot maksev Bangkoki sõlmraudteejaam, mis seniste kavade kohaselt on plaanis avada juba 2021. aastal. Tegemist oleks Kagu-Aasia suurima raudteejaamaga.

Raudteede ehitamise teine põhjus on soov vähendada autotransporti ja õhusaastet. Paremad ühendused peaks turgutama ka Tai majandust.

Tais pole raudteed erilisi investeeringuid näinud alates 1951. aastast. 69 aasta jooksul on lisandunud vaid 700 km raudteid. Aastaks 2037 peaks aga Tai raudteevõrk olema kasvanud 60%. Sealhulgas lisatakse ühendusi turismikohtadesse ja piirilinnadesse.

Loomulikult pole üllatav, et raudtee ehitamisel on osalised Hiina riigifirmad. Tai esimene kiirongiliin hakkab ühendama Bangkokki Laose pealinna Vientiane'iga, olles niimoodi osa hiinlaste Uue Siiditee (Belt and Road) initsiatiivist.

Bangkoki kolm lennujaama saavad kiirrongiühenduse

Kui kõik läheb plaanipäraselt (rõhk sõnal "kui"), siis valmib 2023. aastal 220 km pikkune kiirrongiliin, mis hakkab ühendama Bangkoki Suvarnabhumi, Bangkoki Don Mueangi ja Pattaya-lähedase U-Tapao lennujaamasid. See koosneks kolmest osast: Don Mueangist Phaya Thaisse (Victory Monumendi juures), Phaya Thaist Suvarnbhumi lennujaama ja sealt edasi U-Tapaosse.

Suurem osa raudteest (181 km) kulgeks maapinnast kõrgemal, 8 km raudteed tuleb maa alla. Rongide kiirus jääb 250 km/h piiresse, U-Tapaost peaks Bangkokki jõudma 45 minutiga. Kiire ühendus U-Tapaoga looks võimaluse vähendada Suvarnabhumi ja Don Mueangi koormatust. Praegu teenindab U-Tapao põhiliselt lende Hiinasse, kiirraudtee olemasolul oleks lennufirmade huvi sinna lennata kindlasti suurem.

Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased