Sellest on ka Trip.ee foorumis korduvalt juttu olnud, kuidas läbi Booking.com-i majutust broneerides saabuvad kahtlased kirjad, palutakse ööbimist mingi lingi kaudu kinnitada või kuidas Booking.com-i lehele on ilmunud pakkumisi, mis tunduvad liiga head, et tõsi olla. Üks võimalik seletus, miks taoliste juhtumite arv on järsult kasvanud, on tehisintelligentsi (AI) aina laiem levik.
Booking.com-i turvajuhi sõnul on viimase 18 kuu jooksul nende lehega seotud pettuskatsete arv plahvatuslikult kasvanud, kirjutab BBC. Pettuste arv on kasvanud 500 kuni 900% ning selle taga on eelkõige tehisintellekti kasutamise laiem levik. Nii hakkas õngitsuskirjade arv, kus inimese käest püütakse kätte saada pangaga seotud detaile, kiirelt kasvama pärast seda, kui kasutusse ilmusid ChatGPT ja teised taolised vahendid.
Tehisintellekt suudab traditsioonilised õngitsemismeetodid (e-kirjad, otsesõnumid, liba veebilehed) muuta oluliselt realistlikumaks, kaotades ära kirjavead ning kasutades veenvat ja professionaalset kirjutamisstiili. Inimesi meelitatakse jagama oma kaardiandmeid, saates neile väga veenvana tunduvaid internetilinke.
AI on võimeline haarama reaalajas infot meediast, firmade kodulehtedelt ja teistest allikatest, mis jätab kasutajale usaldusväärse mulje ning suurendab vajadust kiirelt reageerida.
Petised kasutavad Booking.com-i ja Aibnb tüüpi broneerimislehti ka selleks, et reklaamida libamajutusi, mida tegelikult ei eksisteeri. Pärast seda, kui ohvrilt on makse välja meelitatud, kaob libapakkumine jälgi jätmata, kuigi esineb ka juhtumeid, kus järgnevate sõnumitega üritatakse veelgi rohkem raha välja petta.
Petukirjade puhul tekib muidugi küsimus, et kuidas jõuavad broneerijate andmed petisteni? Saksamaa hotellide liit näeb turvaprobleemi Booking.com-i partnervõrgus ehk ekstranetis, kust andmed lekivad. Booking.com on kinnitanud, et nende ekstraneti on "mõnel korral" pahatahtlikult ära kasutatud, kuid eitab, et nende süsteemi oleks sisse häkitud.
Samas on tehisintellekti võimalik kasutada ka vastupidisel eesmärgil ehk võimaldab Booking.com-i taolistel lehtedel libapakkumisi kiirelt avastada ja eemaldada.
Igal juhul oodatakse Booking.com-ilt suuremat vastutust pettusjuhtumite puhul. Kinnitustest stiilis, et "me võtame kõiki selliseid juhtumeid väga tõsiselt" kipub pettuste arvu kasvades väheks jääma. Klientidena peame me paraku olema varasemast kahtlustavamad, sest majutuse bronnerimisega seotud petmisskeemid muutuvad aina professionaalsemaks.
Kindlamaid tunnuseid petiste avastamisel on kui teid sunnitakse midagi tegema kiiresti ja järsku- 48h jooksul kirjutage/kinnitage jne muidu broneering tühistatakse/postkast suletakse ja mida kõike veel. Üritatakse inimest tasakaalust välja viia et temaga siis manipuleerida
Väga õige tähelepanek. Rõhumine kiire tegutsemise vajadusele jätab vähem aega mõtlemiseks, sest inimese esimene reaktsioon tavaliselt on soov probleeme vältida.