Pandeemia ajal lennukite hooldusest kokku tõmmatud tööjõud ja tarneahelate tavapärase toimimimise katkemine on tekitanud olukorra, kus vahepeal nõudluse puudumisel ära pargitud lennukeid ei saa nüüd kiirelt uuesti kasutusele võtta, kirjutab Reuters.
Kuigi reisijatelt nõudlust jälle jagub, pole lennukite hoolduses (MRO - maintenance, repair and overhaul) lihtsalt suutlikkust kõiki lennukeid lühikese ajaga jälle lennukõlbulikuks teha.
Näiteks paljudele tuntud odavlennufirmas AirAsia on nende 200-st lennukist praegu sel põhjusel töös vaid 110 lennukit.
Lisaks tagastasid paljud lennufirmad pandeemia ajal oma lennukid liisingfirmadele tavapärasest kiiremini ja nüüd ei jagu võimsust, et lennukid kas üle värvida, salongis muudatusi teha või nende seisukorda kontrollida.