Ukraine International - veel üks lennufirma plaanib lende Tallinna

Ukraina suurim lennufirma Ukraine International Airlines (lühendatult UIA) esitles hiljuti oma tegevusplaane järgmiseks 4-5 aastaks. Selle põhipunktid on kokkuvõtvalt järgmised:

  • kahekordistada reisijate arvu järgmise 4 aasta jooksul;
  • selleks on vajalik suurendada lennukite arvu samuti enam kui kahekordselt ehk senise 34 lennuki asemel peaks UIA-l 20121. aasta lõpuks olema 74 lennukit;
  • kasvatada UIA sihtkohtade arvu.

Ukraine International on omamoodi huvitav näide, kuidas areng saab toimuda ka väga keerulistes tingimustes. Paberi pealt fakte vaadates peaks UIA olema juba ammu pankrotis. Tänu Krimmi annekteerimisele ja Ukraina idaosas käivale konfliktile jäi UIA ilma võimalusest lennata lisaks Venemaa sihtkohtadele ka Ukraina suuruselt teise ja kolmandasse lennujaama, milleks olid vastavalt Donetsk ja Simferopol. Lisaks kaotasid nad võimaluse kasutada lendudeks Venamaa ja Krimmi õhuruumi, mis tähendab, et UIA Aasia-suunalised lennud kestavad tunni või enam kauem, kui konkurentidel. Lisame siia Ukrainat 2014-2015 tabanud majanduskriisi, kus grivna kaotas 70% väärtusest ja pilt peaks olema selge – sellistes tingimustes on ühte lennufirmat pehmelt öeldes keeruline majandada.

Kuna lennud Venemaale polnud UIA jaoks enam võimalikud, asetati fookus endistele liiduvabariikidele (Gruusia, Azerbaidžan jt), tihedatele ühendustele Euroopa linnadega (nii mõndagi mitu korda päevas), keskpikkadele lendudele (Dubai, Teheran, Tel Aviv) ja kauglendudele valitud sihtkohtadesse - Bangkok, Beijing, Colombo, New York Teheran. Sel aastal lisanduvad kauglennud Delhisse ja Torontosse, lende alustatakse ka Kairosse. Lisaks kasutab UIA küllalt agressivset hinnapoliitikat, pakkudes väga tihti oluliselt soodsamaid hindu, kui teised lennufirmad.

Näib, et valitud strateegia hakkab vaikselt vilja kandma ja Ukraine International saab oma tulevikuplaanidest rääkida juba kindlamates toonides.

Pole saladus, et UIA nõrgimaks küljeks polnud mitte lendamine, vaid ajast ja arust lennukipark. Jätame kõrvale küsimuse, kuidas vanemate kütuseaplate lennukitega sai üldse kasumlikut lennata, pigem oli asi reisijatele pakutavas nigelavõitu lennukvaliteedis. Kes on teiste lennufirmadega lennanud, neile pole UIA ilmselt suurim lemmik. Eriti naljakas oli UIA kauglendudel kasutatavate vanade Boeing 767 äriklass, mis parimal juhul on selline mitte parim premium economy.

Kõik see on muutumas juba lähiajal ja seda nii lühi-, keskpikkadel kui kauglendudel. Lühematel liinidel kasutas UIA Boeing 737 Classic perekonna B737-300 ja B737-500 lennukeid. 2018. aasta jooksul tagastatakse need küllaltki eakad lennukid liisingfirmadele ja jätkatakse B737NG seeria lennukitega. Tõsi, ka need pole päris uued, kuid teinud läbi täieliku uuenduskuuri. Lühematele liinidele saabuvad alates 2020. aastast ka Embraer 195 seeria lennukid.

Kaugliinidel hakkab UIA kasutama Boeing kasutama kolme teenindusklassiga Boeing 777-200ER lennukeid. Esimene neist on juba käes ja teine kohe saabumas. 2018. aasta lõpuks peaks UIA käsutuses olema 4 seda tüüpi lennukit. Teadaolevalt on esimesed B777 liinid Bangkokki, Beijingi ja New Yorki. B767 saadetakse pensionile 2018. ja 2019. aasta jooksul.

Aga nüüd kõige huvitavama teema juurde, nimelt Ukraine Internationali plaanitavad uued liinid järgmistel aastatel (allikas Kyiv Post):

  • 2018 — Vinnõtsja, Kopenhaagen, Kairo, Delhi, Toronto, Sanya (Hiina, Hainan)
  • 2019 — Mõkolajiv, Hamburg, Lissabon, Napoli, Oslo, Gomel, Ashgabat, Tashkent, Izmir, Shanghai
  • 2020 — Uzhgorod, Dublin, Manchester, Bologna, Gdansk, Bishkek, Kuwait, Miami, Guangzhou
  • 2021 — Zagreb, Varna, Tallinn, Seoul
  • 2022 — Belgrad, Bratislava, Beirut, Shiraz, Addis Ababa, Chicago

Nagu näeme, plaanib UIA lende ka Tallinnasse, tõsi, seda alles 3 aasta pärast. Kuid hea on teada, et Tallinn on lennufirma radaril. Tallinn on lähipiirkonna pealinnadest ka ainus, kuhu UIA ei lenda. Selleks ajaks peaks UIA lennukipark olema läbi teinud uuendused. Iseasi, kuidas suudetakse konkureerida teiste lennufirmade pakutava kvaliteediga, kuid soodsate hindade kadumist pole ilmselt karta.


Ukraine Interntional Airlines'i liinivõrk jaanuaris 2018 (allikas anna.aero)