See, et filmid, raamatud ja sündmused mõjutvad reisisihtide valikut ja uute turismiatraktsioonide teket, on ammu teada. Järgnevalt ülevaade parasjagu trendikatest sihtkohtadest.
Chiang Mai ülikoolilinnak
Põhja-Tais asuva Chiang Mai on silmitsi ootamatu populaarsusega, mis algas peale Hiina komöödiafilmi
Lost in Thailand (Tais äraeksinud) linastumist 2012. aastal. Väikese eelarvega tehtud lihtsakoeline komöödiafilm osutus ootamatult menukaks ja on aidanud kasvatada Taid külastavate Hiina turistide arvu. Bangkokist 650 kilomeetrit põhja pool asuva Tai suuruselt teises linnas Chiang Mais järgivad Hiina turistid filmi võttepaiku, käies sealsetes templites, ööturul ja elevandiga sõitmas.
Üheks ootamatuks atraktsiooniks on kujunenud sealne ülikoolilinnak, mis oli samuti filmis sees. Päevas külastab Chiang Mai ülikoolilinnakut kuni 500 hiinlast, kes on juba jõudnud seal põhjustada liiklusõnnetusi. Lisaks meeldib Hiina külalistele tähistada filmist tuttavaid paiku graffitiga ja riietuda pildistamise jaoks Chiang Mai Ülikooli tudengiks. Et kuidagi külastajaid organiseerida, otsustas Chiang Mai Ülikool hakata ülikoolilinnaku külastamise eest küsima 50 bahti (1,1 eurot). Milleks täpselt kogutavat raha kasutatakse, pole siiski teada.
Bin Ladeni maja
Asjaolu, et arvamusküsitluste järgi suhtub enamik pakistanlasi Al Qaeda terrorivõrgustikku negatiivselt, ei ole see takistanud Osama bin Ladeni poolt pelgupaigana kasutatud maja paari aastaga muutumast oluliseks turismiatraktsiooniks. Maja, kus al Qaeda liider USA eriüksuse poolt tapeti, on praeguseks külastanud juba rohkem kui 1 miljon inimest.

Foto: BBC
Bin Ladeni majas on külastajatel võimalus vaadata kööki, kus maja endine omanik sõi ilmselt viimast korda õhtust, ronida katusele, kus Bin Laden veetis oma pärastlõunaid või uurida magamistoas Al Qaeda juhi poolt kogutud pornomaterjale.
Sissepääsu eest küsitakse 210 ruupiat (2 dollarit). Kes soovib osta täispaketi (eksursioon koos giidiga, bin Ladeni foto ja tema AK-47 automaadi makett), peab arvestama 2000 ruupiaga („0 dollarit).
Pompei
Lõpetuseks ühest juba tuntud turismiatraktsioonist. Nimelt prognoositakse, et veebruaris esilinastunud samanimeline Hollywoodi kassafilm toob veelgi lisa neile 2,3 miljonile turistile, kes Pompeid aastas külastavad. Samas on alafinantseeritud Pompei olukord aastatega aina halvenenud. Looduse ja ilmastikumõjude kõrval on siin oma osa ka turistidel, kes paremate piltide saamiseks ronivad lagunemisohtlikel müüridel ja toetuvad vastu iidseid seinu.