
Euroopa lennukitootja Airbusi A320 lennukid on koos Boeing 737-ga maailma enamlevinud ühe vahekäiguga lennukitüübid. 2015. aasta lõpus plaanis Airbus tarnida oma esimese Airbus A320 edasiarenduse A320neo (neo=new engine option ehk uue mootoriga versioon), mis peaks olema 15% säästlikum võrreldes praeguste A320-tega. Tellimusi on uuele lennukile esitatud juba ligi 4500, ainuüksi India odavlennufirma IndiGo arvele langeb 430 seda tüüpi lennuki tellimust (ei, see number pole trükiviga).
Täpsustamata põhjustel pole esimest A320neo lennukit seni siiski veel üle antud, kuigi eeldatavasti peaks selle lennukitüübi esimene klient Lufthansa tuttuue A320neo kätte saama veel jaanuarikuu jooksul. Ja Lufthansal on selles lennukis reisija jaoks üks üllatus varuks.
Nimelt mahutab Lufthansa A320neo lennukitesse 7% enam reisijaid võrreldes täpselt samasuure A320 praeguse mudeliga. Rohkem istekohti mahub lennukisse tänu senisest kitsamatele istmevahedele ja muutustele köögi ja tualettide paigutuses. See võimaldab istekohtade arvu lennukis kasvatada 180-ni senise 168 asemel.
Lufthansa A320neo lennukites, mida hakkab lähiaastatel Euroopa siselendudel aina sagedamini kohtama, saab istmevahe turistiklassis olema senise 30 tolli asemel 29,1 tolli ehk 76,2 cm asemel 74 cm. See tähendab, et Lufthansa istmevahed saavad olema väiksemad, kui näiteks Euroopa suurimal odavlennufirmal Ryanair, kus istmevahed on 29,9 tolli ehk 76 cm. Lufthansa kinnitab siiski, et tänu õhematele istmetele ei tohiks reisijate mugavus kannatada.
Kui Lufthansa turistiklassis läheb vähemalt numbrite järgi kitsamaks, siis äriklassis tuleb ruumi juurde. Praegu on Euroopa siselendudel ainus äri- ja turistiklassi eristav asi blokeeritud keskmine iste. Airbus A320neo lennukites hakkab Lufthansa äriklassis pakkuma 81 cm suurust istmevahet.
Lufthansa pole siiski ainuke, kes 29 tollist istmetevahet pakub. Oma lennukitesse mahutavad rohkem reisijaid ka teised Lufthansa gruppi kuuluvad lennufirmad Swiss ja Austrian Airlines. Swiss suutis lausa nii efektiivseks minna, et lennuki köök tehti sedavõrd väikseks, et pardapersonalil on raske lendajaid teenindada. Euroopa lennufirmades on 29'' istmelaius kasutusel veel näiteks easyJeti ja AirBerlini lennukites. Enamik lennufirmasid pakub turistiklassi 30-32'' suurust istmevahet.
Loe ka: