Uus tõusev reisitrend - Läänemere äärsed riigid
veigo
veigo
11. juuli 07:45

Reisijad on hakanud selga pöörama ülerahvastatud sihtkohtadele, otsides selle asemel värskemaid, vähemtuntud ja mõõdukama kliimaga sihtkohti. See on kaasa toonud turismibuumi Kesk-Euroopas ja Läänemere kallastel, kirjutab Poola portaal TWP World loos Move over Bali, the Baltic is the new summer hotspot. Trendi kinnitab 2025. aasta alguse turismistatistika: Lätis ja Leedus kasvas rahvusvaheliste turistide arv aastaga ligi 30%, Ungaris üle 18% ja Poolas 16%.

Poolas on märgatud, et esialgu vaid suveperioodil kasvanud turistide arvu kasv on nüüdseks laienenud üle terve aasta. Reisijad on hakanud ümber mõtestama, kus ja kuidas nad puhkavad. Euroopas otsitakse aina enam sihtkohti, mis pakuvad kombinatsiooni väärtusest, kliimast ja kultuurist. Varasemast enam hinnatakse autentseid kogemusi ja soovitakse kultuuriga süvitsi tutvuda.

Poolas prognoositakse 2025. aasta turismikasvuks 19,1%. Keskmiselt kulutavad turistid Poolas 800$ (685€), aastas panustab turism Poola majandusse 13,7 miljardit eurot. See pole enam koroonast taastumine, vaid turismibuum.

Inimeste muutunud reisisoovidest lõikab kasu terve regioon. Ungaris moodustab turism 13% SKT-st ja seda loodetakse kasvatada 16% peale. Tšehhis töötab iga 24 inimene turismisektoris.

Kõige aktiivsemalt on oma reisiplaane korrigeerima asunud britid. Ühendkuningriigis läbi viidud uuringus märkis 68% küsitletuist, et 2025. aastal otsivad nad alternatiive ülerahvastatud sihtkohtadele. Peamisteks eelistusteks olid Poola, Ungari, Austria ja Slovakkia.

Muutunud turismitrendi kasutatakse ära ka piiriüleses koostöös. Varssavi koos Tallinna, Riia ja Vilniusega on sihikule võtnud USA noored, kellele reklaamitakse piirkonna võlusid ja võimalusi “coolcationiks”. Neli pealinna kasutavad ära sotsiaalmeediat ja värskeid visuaale, et meelitada reisijaid uurima Euroopa vaiksemaid nurki, demonstreerides jätkusuutliku ja hooajavälise reisimise võlusid. Reisijatele pakutakse unikaalset kultuuri, puhtaid ja turvalisi linnasid, huvitavaid üritusi ning suurepärast kohalikku kööki.

Ära kasutatakse ka seda, et reisijad eelistavad teadlikumalt ökoloogiliselt puhtamaid valikuid – ökohotelle, kohalikku toitu ja rongireise – ning on valmis selle eest ka rohkem maksma. Ka nelja pealinna rohked rohealad, palju jalutamiseks sobivaid tänavaid ja puhas õhk on oluline müügiargument.

Kokkuvõtteks nenditakse, et turistide arvu kasv siin piirkonnas pole pelgalt ühekordne nähtus, vaid tänaseks laiem trend. Ehk tasub meilgi tähele panna ja näiteks Poolas ära käia enne, kui see veelgi populaarsemaks muutub.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased