Briti reisifirmade katusorganisatsioon ABTA viis hiljuti läbi küsitluse suveniiride ostmise kohta reisil. Vastanutest tervelt 58% kinnitas, et ostavad välisriigis toimuva puhkuse ajal vähem suveniire, kui varem.
32% vastanutest tõi põhjuseks selle, et puhkuse ajal on kulutamiseks vähem raha. Sama paljud märkisid, et mõtlevad varasemast rohkem keskkonna peale ega taha mittevajalikke asju kaasa osta.
Aga napilt kõige populaarsemaks põhjuseks (33% vastanutest) oli hoopis see, et inimeste meelest on suveniiride ostmine aegunud komme ja enamik suveniire ise odavavõitu rämps.
Veel toodi suveniiride mitteostmise põhjuseks pagasi kaalupiirangud ja see, et aina rohkem inimesi reisivad ning saavad endale ise meelepäraseid suveniire osta.
Kõige rohkem (41%) ostavad inimesed suveniire oma täiskasvanud sugulastele, 32% ostavad midagi kaasa oma lastele. Iga kümnes ostab midagi oma kolleegidele ja paljud ostavad midagi pisikest neile, kes hoolitseb puhkuse ajal nende lemmiklooma eest.
Kõige levinumad reisil ostetavad suveniirid on toit ja jook (k.a. alkohol), iluasjad, riided ja külmkapimagnetid. Teiste käest on kõige omapärasemate asjadena saadud järeletehtud krokodillipea, plastikust eesel ja puust elevant, üks inimene märkis, et sai eluskala.
ABTA kommentaarib: "Uuring näitab, et see komme, mis oli kunagi iga puhkuse loomulik osa – tuua reisilt kaasa huvitavaid, ebatavalisi või naljakaid esemeid – on hääbumas. Inimesed vaatavad varasemast rohkem, mille peale oma raha reisil kulutavad, aga oma osa on ka sellel, et reisil olles on pere ja sõpradega nüüd telefoni, sõnumite või sotsiaalmeedia abil palju lihtsam kontakti hoida, kui varem. Nii on kellegi puhkusereis tänaseks päevaks palju vähem eriline sündmus kui oli mõnda aega tagasi."
Kas sinu suveniiride ostmise harjumused on muutunud?