Vietnami odavlennufirma pürgib Kagu-Aasia Emirates’iks
veigo
veigo
2. märts 2016 16:59

Vietnami odavlennufirma VietJet, mis Kagu-Aasias on tähelepanu pälvinud tänu bikiinimodellide kasutamisele reklaamikampaaniates, tutvustas hiljuti avalikkusele oma üpriski ambitsioonikaid tulevikuplaane. VietJeti omanikele on sügavat muljet avaldanud Emirates’i edulugu, mis vaatamata suhteliselt väikesele rahvaarvule on tänaseks kasvanud maailma suurimaks kauglendude operaatoriks. VietJet soovib samasugust edulugu korrata odavlennunduses ja saada Aasia suurimaks odavlennufirmaks. Selline plaan võib panna kulmu kergitama, sest VietJet pole väljaspool Vietnami just eriti tuntud nimi, kuid lennufirma viimaste aastate muljetavaldavat arengut vaadates võib plaanil tõesti tõsi taga olla.

VietJeti esimene lend toimus natuke rohkem kui 4 aastat tagasi, 2011. aasta detsembris. Peale seda on VietJet kiirelt kasvanud ja on tänaseks enda kätte haaranud juba 40 % Vietnami siselendude turust. 2015. aasta jooksul suurenes reisijakohtade arv 74%, mis tegi VietJetist Kagu-Aasia kõige enam kasvanud lennufirma Thai Lion Airi järel. Kokkuvõttes on VietJet hetkel Kagu-Aasia suuruselt 11. lennufirma pakutavate reisijakohtade arvestuses, aastaga edeneti selles edetabelis ülespoole tervelt viis kohta. Kokku lendas VietJetiga 2015. aastal 9,3 miljonit reisijat, mis on 66 % kasv võrreldes 2014. aastaga. Sel aastal oodatakse käibe kahekordistumist ja reisijate arvu kasvamist juba 15. miljonini.

Kui kõik läheb plaanipäraselt, haarab VietJet sel aastal seniselt liidrilt Vietnam Airlinesilt suurima Vietnami siselende teenindava lennufirma tiitli. VietJet ongi panustanud eelkõige siseriiklikule kasvule, olles üsnagi ettevaatlik rahvusvaheliste liinide avamisel. 28 Vietnami siseliini kõrval on VietJetil ainult 5 sihtkohta väljaspoolt Vietnamit. Need on Bangkok, Singapur, Taipei, Seoul ja Yangon. Singapuri, Taipeisse ja Yangoni lennatakse Ho Chi Minhist, Bangkokki ja Seouli lisaks Ho Chi Minhile ka Hanoist. Välisliinid moodustavad praegu siiski vaid 7 % VietJeti mahust.

Meedia tähelepanu saavutamiseks piisab, kui tüdrukutel riideid veidi vähemaks koorida

Selleks, et jätkuvalt kiiret laienemist finantseerida, plaanib VietJet 2016. a. II kvartalis läbi viia aktsiate esmase avaliku enampakkumise (IPO). Vietnami seaduste kohaselt tohib välisomandusse minna maksimaalselt 30 % Vietnami firma aktsiatest, kuid sellegi osa eest loodetakse teenida kokku vähemalt 1 miljard dollarit (0,92 miljardit eurot). Sellise valuatsiooniga oleks VietJet väärtuslikum, kui Malaisia AirAsia, Garuda Indonesia või Thai Airways.

VietJeti lennukipark koosneb Airbus A320 ja A321 lennukitest. Neist A320-s on 180 istekohta, veidi suuremas A321 lennukis 230 istekohta. Äriplaani kohaselt lisandub VietJetile igal aastal 12 uut lennukit ja aastaks 2021 peaks praegune 35 lennukist (pluss mõned liisitud lennukid) koosnev lennukipark kasvama 100 lennukini. Airbusile on antud sisse tellimus kokku 80 säästliku A320neo ja A321neo (neo = new engine option) lennuki ostuks.

Lisaks uutele lennukitele plaanib VietJet uuendada ka praegust kodulehte VietJetAir.com. Nimelt soovib VietJet hakata pakkuma võimalust broneerida pileteid ka transiitlendudele, seda nii VietJeti, Tai tütarfirma Thai VietJeti ja võimalusel koodijagamise alusel ka muude lennufirmade lendudele. Hinnatakse, et ligipääsust Vietnami siselendudele on huvitatud mitmed lennufirmad, v.a. SkyTeami lennundusallianssi kuuluvad, mis vahendavad Vietnamis SkyTeami kuuluva Vietnam Airline’i lende.

VietJet on asunud ennast agaralt tutvustama ka välisriikides. Muuhulgas käivitati hiljuti reklaamikampaania CNN-s.

Kokkuvõte:

VietJeti kasv on muljetavaldav, kuid arenguruumi Kagu-Aasia suurimaks odavlennufirmaks saamisel on veel küllaga. Kuigi Vietnami siseturg areneb kiirelt ja on VietJetile kõige riskivabam, tuleb ühel hetkel asuda aktiivsemalt laienema ka rahvusvaheliste lendude osas. A320neo ja A321neo lennukid võimaldavad Vietnamist lennata ka näiteks Tokyosse või Austraaliasse Brisbanne’i. Igal juhul tasub VietJeti arengutel silm peal hoida.

Loe lisaks: Vietnam plaanib superlennuvälja

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased