
Lennundus näib liikuvat samaaegselt kahes diametraalselt erinevas suunas – kui turistiklassi mahutatakase aina rohkem reisijaid (loe Trip.ee uudist Emirates kompab piire – lennukisse mahutatakse 615 reisijat), siis rahakamatele klientidele pakutakse aina luksuslikumat reisielamust (loe Trip.ee uudist Etihad defineerib esimese klassi ümber). Seni on see luksus püsinud siiski lennuki sees, kuid nüüd on välja tuldud ideega viia parimad istekohad hoopis lennuki katusele.
Ameerika insenerifirma Windspeed pakub lennukitootjatele võimalust paigaldada lennukite korpusesse ühe- või kahekohalisi kupleid, kust avanevad 360º vaated. Firma kinnitusel võib voolujoonelisi SkyDecki nime kandvaid kupleid paigaldada väga erinevat tüüpi lennukitele, nii suurtele reisilennukitele kui väiksematele eralennukitele. Kuplisse saab minna kas trepist või kallima versiooni puhul sõita liftiga.
Loomulikult lisab SkyDeck lennukile kaalu ja nõuab lennuki hinnalist ruumi. Seetõttu võib arvata, et kui mõni lennukitootja liinilennukile selle ka paigaldab, hakkavad kõige ülemised kohad maksma päris kopsakat hinda. Pigem asuvad potentsiaalsed kliendid näiteks Pärsia lahe ääres.
Windspeedi kodulehelt võib lugeda, et idee katusekupli ehitamiseks saadi soovist pakkuda alternatiivi lennukites pikalt üsna muutumatuna püsinud meelelahutussüsteemidele. Tõepoolest, võib arvata, et lennuki katusel igav ei tohiks hakata. Iseasi, kas näiteks üle ookeani või pilves ilmaga lennates nähtav vaatepilt väga palju vaheldub.
Hetkel on Windspeedil valmis SkyDecki joonised ja tehtud katsetused tuuletunnelis. Väidetavalt mõjutab tilgakujuline kuppel lennuki aerodünaamikat minimaalselt. Kupleid plaanitakse valmistada materjalist, mis peab vastu igasugustele ilmastikutingimustele ja ka näiteks kokkupõrkele lindudega. Kuppel saab olema kaetud kilega, mis välistab kondenseerumise ja jää tekke ning kaitseb ka UV kiirguse eest.
Kui SkyDeck peaks USA lennundusjärelvalve poolt sertifitseeritud saama, läheb sealt selle esimese lennuni aega vähemalt 18 kuud. Otseselt paigaldamisele kulub umbes kolm kuud ja lennukatsetusteks paar nädalat. SkyDeck maksab sõltuvalt lennuki suurusest ja valitud võimalustest 8 – 25 miljonit dollarit (7,3 – 22,75 miljonit eurot). Esialgu andmed potentsiaalsete klientide kohta puuduvad.
Videod SkyDecki kahest versioonist: