Wizz Air asutab uue odavlennufirma Abu Dhabis
veigo
veigo
13. dets 2019 05:51

Kiire arenguga odavlennufirma Wizz Air on juba mõnda aega signaliseerinud, et Euroopa kipub neile kitsaks jääma ning vaadatakse uusi sihtkohti väljaspool Euroopat. Konkreetsemalt on jutt käinud võimalikust liinist Londonist Dubaisse, mainitud on ka Indiat.

Nüüd tuli uudis, et Wizz on jõudnud kokkuleppele uue odavlennufirma asutamises Araabia Ühendemiraatides Abu Dhabis. Tegemist on ühisfirmaga, mis jaguneb Wizz Airi (49%) ja Abu Dhabi Development Holding Company (51%) vahel. Wizz Air Abu Dhabi peaks tegevust alustama 2020. aasta teises pooles ning fookus on liinidel suure kasvupotentsiaaliga neisse Euroopa sihtkohtadesse, kus Wizz Airil on juba tugev esindatus. Teises faasis plaanitakse liine Indiasse, Aafrikasse ja mujale Lähis-Idas.

Küll küllale liiga ei tee?

Wizz Airi laienemine Abu Dhabisse on päris huvitav otsus, sest võiks ju arvata, et Emiraatides on lennufirmasid juba piisavalt. Dubais on Emirates ja odavlennufirma FlyDubai, Abu Dhabis Etihad, Sharjahis Air Arabia, kuid uute tulijatena plaanib Ras Al Khaimahis lennubaasi avada India odavlennufirma SpiceJet ning Etihad töötab koos Air Arabiaga, et asutada Abu Dhabis baseeruv odavlennufirma. Sellele kõigele lisandub nüüd siis veel Wizz Air. Kuigi paari järgneva kümnendi jooksul prognoositakse Araabia Ühendemiraatidest lähtuvatele liinidele (India, Pakistan, Egiptus, Saudi Araabia, Ühendkuningriik) arvestatavat kasvu, kipub praegune olukord viitama Emiraatide lennundusturu ülekuumenemisele.

Natuke raske on aru saada ka Abu Dhabi valitsuse nägemusest sealse emiraadi lennundusturu tulevikust. Etihadi püüdlus Emiratesiga võistelda lõppes teatavasti sellega, et paari aastaga kirjutati korstnasse 5 miljardit dollarit. Nüüd on Etihad kõvasti koomale tõmmanud, kuid seda nähakse endiselt Abu Dhabi rahvusliku lennufirmana. Lubades turule kaks uut odavlennufirmat, avaldab see tahes-tahtmata mõju ka Etihadile. Kuigi odavlennufirmade tulekut nähakse sihtturgude laiendamisena, pole väga reaalne, et lühikese ajaga tuleb juurde sedavõrd palju uusi kliente.

Wizz Airil on head eeldused

Seega hakkab oluliseks muutuma lennufirmade kulubaas. Wizz Airil on siin päris suur potentsiaal, opereerides efektiivseid Airbus A320 ja 321 lennukeid. Põhimõtteliselt saab A321neo lennukitega (lennuulatus 7400 km) lennata pea kõikjale Euroopas, Aasias ja Aafrikas, A321neo edasiarendus A321XLR lennuulatus on juba 8700 km. Samuti mahutab Wizz Air A321 lennukitesse 230 reisijat, mida on oluliselt rohkem, kui Boeing 737 erinevad versioonid (737-800 puhul on tavaline 186 – 189 reisijat).

Airbus A321neo lennuraadius Abu Dhabist

Kas Abu Dhabist saab tänu odavlennufirmadele oluline transiitlennujaam, on veidi küsitav. Lennupiletite hinnad (kas otse või vahemaandumisega) Euroopa ja India vahel on juba praegu suhteliselt soodsad. Pole siiski kahtlust, et kui Wizz Air pakuks edasi-tagasi lennupileteid Euroopast Abu Dhabisse näiteks 150 euroga, leiaks seiklushimulisemad neile Aasiasse ja India ookeani piirkonda edasilendamiseks kindlasti rakendust. Abu Dhabist pole ka Dubai väga kaugel.

Uus superterminal

Abu Dhabi puhul tuleb mainida muidugi seda, et hetkel on Abu Dhabi lennujaam ümberistumiseks päris ebameeldiv koht. Senised terminalid on ennast täielikult ammendanud, kuid jätkuvalt on lootus, et mingil hetkel avatakse uus futuristlik Midfield terminal (sellest saab pikemalt lugeda Abu Dhabi lennuväljal valmib futuristlik superterminal. Kunagi.).

Terminali esialgne avamistähtaeg oli 2017. aastal, see lükati sujuvalt 2019. aastasse, praegu antakse tähtajaks "varsti". Näis, kas see "varsti" saab olema 2020. aastal või mitte. Kui odavlennufirmad sinna nii agaralt kipuvad, siis võiks arvata, et Midfieldi terminali avamine järgmisel aastal siiski toimub, sest praegusesse lennujaama ei mahuks rohkem reisijaid lihtsalt ära.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased