Alpes-de-Haute-Provence'i, Jausiers - Barcellonnette kant

Aastaid tagasi leidsin selle piirkonna kohta üldfoorumis päris palju infot, aga täna on sellega juba raskusi. Kavatsen järgmine suvi sealkandis sõita ja iga soovitus on teretulnud. Tõenäoliselt sisenen sinna piirkonda Itaalia poolt (võimalik Cuneo) ja liigun edasi Hispaaniassse.

Keegi on mingil ajal "Tripis" sealsete mägiteede kohta huvitava loo kirjutanud! Ring sõideti ümber Barcellonnette ja seejärel huvitav laskumine lõuna suunas. Minu suund oleks Aix-en-Provence poole.

===

0
0

Siin on pikk lugu Suure Alpi mägitee kohta, aga lühemalt ei oska.

Route des Grandes Alpes on Euroopa vägevaim üle mägede kulgev maantee. Kunagi siit tripist innustust ma sain ja tegime selle maantee läbimise teoks. Nüüd kaalume, et tahaks teist korda veel, sest vaated olid tõeliselt ilusad.

Alustasime Alpimaantee alguspunktist Thonon les Bainsist Genfi järve ääres ja sealt edasi: Cluses - Annecy - La Clusaz - Flumet - Beaufort - Val d`Isere – Val Cenis – Modane – Valloire – Briancon – Guillestre – Vars – Jausiers – Col de La Bonette – Jausiers – Barcelonette - Entraunes – Guillaumes – St. Martin Vesubie – Bollene Vesubie – Sospel – Menton.

Selle marsruudi panin siia sellepärast, et omal googeldades ei onud lihtne leida Suure Alpitee endile meeldivaimat marsruuti, sest neid oli erinevaid. Mina valisin selle.

Alpitee kogupikkus oli lõpuks veidi üle 750 kilomeetri ja läbisime nelja päeva jooksul kakskümmend üks kuru. Kõrvalpõikena käisime läbi Annecy linnast ning kõige parema ja täpsema Alpitee kaardi, kuhu olid peale märgitud kõik kururd ja kõrgused ei olnud mitte kodus ettevalmistatud kaart, vaid see mille saime teeäärsest turismiinfopunktist.

Peale turistide on sealkandi teedel palju jalgrattureid, sest selle piirkonna teelõigud on aegajalt Tour de France marsruudis ja trenni tehakse neil tõusudel ja langustel massiliselt, eriti Col de L`Iseranil ja la Bonettei kandis. Alguspunktist Thononist ca 15 km kaugusel Morzine poole jääb tee lähedale kanjonisse kuradisild Les Gorges du pont du diable.

Veidi hiljem, Roselendi paisjärve ääres on telkimiseks ilusaid laagripaiku ja alates siitkandist muutusid vaated mägedele ja kurudele aina avaramateks ja teeservad kõrgemates kohtades lumisteks.

Veel üks kõrge tamm on L´Iserani jõele tekitanud Lac du Chevrili nimelise järve. Üle tammi sõites saab käia 1992 aasta Tignese freestyle olümpialinnakus. Tignese endine küla jäi 1952 aastal tammiehitamisega järve põhja ja praegused asumid ja suusakeskused on kõik hiljem ehitatud. Üks sealne 4,2 km pikkune suusatõstukirada kuulub reklaami järgi maailma pikimate hulka ja kogu suusakompleksi hinnatakse maailma suurimaks. Michael Schumacher sai oma vigastuse Col de I`Iserani suusaradadel.

Üle Col de l`iserani kulgev maantee on Euroopa kõrgeim sillutatud teega kuru, millel kõrgust on 2770 meetrit üle merepinna. Selle teelõigu avamisega 1937. aastal loeti juba sajandi alguses plaanitud Vahemerd ja Mont Blanci ühendav tee valmis saanuks.

Modanest mõne km kaugusel asuvate Forts de L´Esseiloni kindluse viis tugipunkti ehitati 19.sajandi alguspoolel, kui see piirkond kuulus veel Sitsiilia kuningriigile. Üks viiest kindlusrajatisest , Redoute Marie-Therese, asub teiselpool Arci jõge ja sinna viib jõest rohkem kui saja meetri kõrgusel olev kitsas rippuv kuradisild Pont du diable. Neid kuradisildu on Prantsusmaal päris mitmeid.

Edasi lõunapoole kulgedes oli järgmiseks kõrgemaks kohaks Col du Galibier 2645m. Seal on võimalik parkimisplatsilt ronida veidi kõrgemale tipu otsa ja sinna paigaldatud panoraampildi abil saab looduses paika panna ümbruskonna mäed, kust muude tippude hulgas paistab ära ka Mont Blanc. Sealt kaugele enam ei jäänud Euroopa Liidu kõrgeim linn, 1326m kõrgusel asuv Briancon ning selle Porte de Pigneroli vanalinn.

Järgmiseks sihtpunktiks oli Col de la Bonette, mille kõrgus merepinnast on 2715 m. Ümber tipu, Cim de la Bonetti on rajatud silmustee, mis tõuseb 2802 m kõrgusele ja sealt päris tippu ronides näeb 2862 meetrist kõrgusmärki. See tee on saanud Prantsusmaa kõrgeima asfaldtee tiitli ja on ühtlasi ka kõrgeimaks läbivaks, mitte tupik teeks Euroopas ja samuti kõrgeimaks punktiks, mida on läbinud Tour de France.

Kõrgeimat kuru läbiva tee tiitlit see endale ei saa, sest tegemist on ümber mäe tiirutava silmusteega, mitte kuru läbiva maanteega.

Vahel kasutatakse ka nimetust Col de la Bonette – Restefond. Need on lähestikku, teineteisest 2-3 km kaugusel asetsevad kurud, mis koos moodustavad selle piirkonna terviku. Nüüd, juuli kuus, koristati Restefondi kandis traktoriga teelt veel sinna vajunud lund ja ka Bonette tippu ronimine tähendas kohati sumpamist läbi lume. Niiet juulikuus lumi on maas ja see ei ole ime...

Jausiersi ja Sospeli vahelisel alal paikneb Mercantouri Rahvuspark. Sõitsime Jausiersist La Bonette kurule ja siis sama teed jälle tagasi, et mitte ilma jääda Barcelonette – Entraunese vahelisest teelõigust ning Col de la Cayollest, kus asja võlu seisnes selles, et tee kulgeb kohati kalju sisse raiutud kitsal serval ning põhilise sõiduelamuse sai just kuristiku poolne kõrvalistuja.:)

Mentonis on Vahemeres lõpuks mõnus ujuda.

8
0

Kahju Joosepx, et see tekst alles nüüd minuni jõudis. Tegin reisisihtides olulised muutused, aga lähen tänavu veelgi kaugemale. Kahjuks jääb Prantsusmaa vahele, tühistasin kõik broneeringud, aga olen mitmel korral seal viibinud, aga just Itaaliast (võimalik Cunelost) ei ole sinna sõitnud ja nii mõned huvitavad teed käimata! Väga tahaks liikuda seda vahepealset mägiteed Astini.

Muidugi Monte Blanc, Materhorn, Monte Rosa, Davos, Briancon jpt linnad käidud!

Ilusat reisiaastat!

1
0

Suure Alpitee teedeplaan: https://taste-the-alps.com/map-route-des-grandes-alpes/

Kui Alpides käia, siis Mont Blanc ja Matterhorn võivad jääda huvipiirkonda.

Kui võrrelda mitte sealt väga kaugel üksteisest asuvaid neid mõlemaid, siis Zermattis ja Matterhornil käimine meeldis meile palju rohkem.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased