834arr

Rändur, liitus Tripiga 7 aastat tagasi

117 meeldimist
18 postitust
525 kommentaari
 

7 külastatud kontinenti

59 külastatud riiki, 30% maailma 195st riigist

108 külastatud linna või piirkonda

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Uurisin kunagi seda probleemi ja tõesti mõnedes osariikides peab olema rahvusvaheline juhiluba, aga sellist loetelu ei leidnud ma mitte kuskilt. Küsisin isegi USA Saatkonnast! Küll on olemas link, millelt saab lugeda kõigi osariikide liiklusseaduseid. Peale kümnenda osariigi tulutut uurimist läksin Ark-i ja võtsin rahvusvahelised juhiload. Tegu oli esmakordse sinna minekuga ning ma ei soovinud saada rentiautoga mingeid jamasid kaela.

Hapukoort saab paljudes riikides osta nn "vene" ja "ukraina" poodidest. Mulle maitseb samuti vene aja majonees, ka seda on neis kauplustes vahel olemas.

Tänavune puhkusereis sisaldab mul peale mägede jälle vees olemist. Otsisin erinevaid SPA-sid Poola poolel ja ka leidsin neid. Kavatsen Eurotripi tagasiteel peatuda kohas Kudowa-Zdrój.

Meelis! Tavaliselt saan samuti ühekorraga ainult 3 nädalat sõita. Võrreldes matkabussiga on minu liikumine muidugi oluliselt kiirem ja seega läbitud vahemaa pikem. Portugal oleks siit autoga minnes minu jaoks optimaalselt sobilik kuu aega, nädal sinna ja tagasi ning 2 nädalat Portugalis olekut. Väljun Tallinnast alati laupäeva hommikul normaalsel ülestõusmise ajal, seega Poola läbimine pühapäeval, kuid väga õhtu peale ei tohi seal jääda. Suuremate linnade juures on õhtused ummikud täiesti loomulikud.

Olen kaalunud sarnast reisi. Iga aastane reis on kuni 8000 km olnud, miks mitte veel tuhat otsa?! Pool maad põrutad lihtsalt tuimalt läbi, seejärel tulevad uued paigad. Ma ei ole käinud Lääne - Prantsusmaal, P - Hispaanias (v.a. Andorra ja sealt idapool), ega ka Portugalis, millest jäi ükskord kõigest 30km puudu. Olen seda reisi Googles mitu korda kalkuleerinud ja ise teeks ära, aga naine ... oleks ta puhkus nädal pikem!

Ma kirjutan ainult Tšehhist! Podebradys on Tšehhi kristalli tootmine ja tehasepood. Liberecis suurepärane botaanikaaed. Suurematele lastele on mitmeid atraktsioone, näiteks poisid saavad ise meisterdada jmt. Muuseume ja losse väga palju. Üritasin leida maalisi vaateid, aga kohe küll kaartilt neid üles ei leidnud. Kunagi üllatas mind teekonnalt kõrvale jääv  "Helmemuuseum". Seal toimuvad "helmete" kasutamise MM-d.  Glass And Jewelry Museum U Muzea 398/4, 466 01 Jablonec nad Nisou.

Kas on ainult selle tee läbimise soov või huvi ka muu vastu? Tunnen seda Tšehhi kanti suhteliselt hästi ning seal on väga palju huvitavaid ja omapäraseid kohti. Kiireks sõiduks soovitan Wroclaw -  Hradec Kralove - Praha. Ise kavatsen veeta veidi rohkem kui nädala juuli 3 - 4 nädalal Poola - Tšehhi piiri läheduses, Jelenia Gora kandis ja sealt veidi lõunapoole.

Küsimus! Kavatsen tänavu Tiranost St. Moritzi liikuda ja seejärel Schalki kaudu Austria. Kaarti järgi saan ma aru, et seekord ma ei pea sealset "klepsu" ostma. On ju nii?

1. Traditsioonilise autoreisi 2019. aasta märksõnadeks sai vesi ja mäed! Lõuna - Poola SPA-d + basseinid, Slovakkias, Horvaatias sama, Karlovy Varys lisaks mineraalvesi. Esmakordselt tõusud punktidesse Kõrg - Tatrad, Marmolada, Innsbrucki vaateplats, Zugspitze ja Tšehhi kõrgmäed. 

2. 2020 sooviks on umbes sarnane menüü, kuid vett veelgi rohkem!

3. Malta tänavu ja ka järgmine

Olen tänaseks leidnud sealt kandist üle kuuekümne basseiniga majutusasutuse. Valdav enamus ei võimalda kahjuks bookingu kaudu tasuta loobumist. Kogenud reisijana on minu arvates parim suveks broneerimise aeg kuskil jaaanuari keskpaigast alates kuni veebruari lõpuni. Kahjuks selleks ajaks ei ole peres puhkused veel täielikult graafikus. Varajane broneerimine annab tavaliselt hinnavõidu, aga hiljem muutuste tegemine (eriti kuupäevad) vajab kindlasti "küpsiste" kustutamist. Muidu tekib olukord, kus "teised" saavad odavamalt, aga endal see ei õnnestu!

Aivart67! Kasutan Eestis CirkleK kaarti. Kas see äpp näitab ka selle keti koostööpartnereid (minu teada on nad olemas) ning saaksin sealt kütuse krediiti?

Kasutan "apeks"i mainitud saiti kütuse hindades orienteerumiseks juba aastaid ning ei ole seni eksinud. Hinnad varieeruvad küll siia - sinna, kiirteedel ja suurematel maanteedel reeglina kallimad. Viimane meeldejäänud ostmine oli sügisel Poolas, 7 km Lomzast kõrval ja ostsin paagi 98-t hinnaga 1.178. Üldse kasutasin eelmise aasta üpris pikal reisil ainult head kütust ja arvan, et kokkuvõttes võitsin. Loetelus ei ole Austriat, kus on kütus sageli väga odav ja seal sain tõeliselt Villach bensiinijaamas hinnašoki osaliseks. Võtsin paagi kütust (alla 1.2-e) ning silm jäi pidama autopesul. Basic maksis 4.5 ja kahekordne vahatamine koos poleerimistega mingi 14! Lasin auto 6.8 euroga puhtaks pesta ja nii puhast sõidukit ei ole ma Eesti "bensukatest" veel kätte saanud.

Alustan autoga kõiki  Euroopa reise tavaliselt peale normaalset ülestõusmise aega, s.o. kuskil kella 8 ajal. Õhtul teen kõik vajalikud ettevalmistused, GPS töökorda ja laadin koorma sõidukile. Hommikul viin peale termokasti ainult mõningase esimeste päevade toidulisandi.  Esimesel päeval jõuad reeglina palju maad läbida küll, aga puhkuse ajal ei ole selleks mitte mingit mõtet. Reisil öömajas hommikusöök 8 - 9 ning õhtul järgmisse kohta ca 18 - 19. 

Mulle on umbes sajast broneeringust hotelli poolt tühistatud 1. Selgus, et minu saabumise ajaks Itaaliasse ei suuda nad kevadremonti lõpetada ning hotell saatis sellest mulle e-kirjaga teavituse. Kirjas olid soovitused lähikonna majutuste kohta ja lubadused mind igati abistada uue koha leidmisel. Tänasin teda, tühistasin "bookingus" ja broneerisin uue paiga. Kuna esmane öömaja asus tõesti eksootilises kohas, siis sõitsin õhtul ikkagi sinna vaatama. Hoonel olid tellingud ümber, remont käis. Baar oli avatud, veetsin seal tunnikese omanikuga juttu ajades. Ta veel mitu-mitu korda vabandas mu ees, et selline loll lugu juhtus!


Käisin juunis ka Zakopanes, aga ööbin alati "sees" ning kasutan öömaja otsinguks bookingut. Esimese öömaja valisin peagi Leedu - Poola piiri järel, järgmiseks päevaks öömaja ei olnud broneeritud, sest ei teadnud kuhu õhtuks jõuan. Pealegi oli ju puhkus ja tahtsin uusi kohti avastada, lisaks sõitsin aeglasemaid teid. Umbes kuue aegu õhtul alustasin mobiiliga bookingust öömaja otsingut, mis oli ka peagi leitud. Väga palju hiljem ei tohiks seda teha, sest infosüsteem ei pruugi alati enam samaks päevaks öömaja pakkuda. Järgmine öömaja (kodus broneeritud) oli juba paarkümmend kilomeetrit enne Zakopanet Bialka Tatrzanskas, kuhu jäin kolmeks päevaks "baaslaagrisse" enne Slovakkiasse minekut. Nendel päevadel käisin ümbruskonna SPA-des, Zakopanes jm

ESTA-ga tehakse piiril mõningaid toiminguid, võetakse sõrmejäljed ja salvestatakse silmade iiris. Auto rentimiseks kontrolli kindlasti juhilubade kehtivusaega. Ma avastasin lepingut lugedes, et load peavad vähemalt 6 kuud kehtima ning sain väikse "rabanduse", sest lubade aegumine jõudis kohe kätte. Jõudsin veel kodus uued kätte saada ja igaks juhuks võtsin ka rahvusvahelised juhiload lisaks, sest mõningates osariikides ei kehti meie omad ( USA saatkonna väitel!)

Omapärane koht on nn Suwalki koridori tipp, kus kolme riigi piirid saavad kokku. Näeb korralikku Venemaa ja Leedu piiri, kuid Poola poolel on põlvekõrgune okastraat. Seal on EL rahadega rajatud kohake.

Olen septembris olnud P - Poolas, seal leidub sedavõrd palju huvitavat, et võiks terve raamatu kirjutada. Täpsemalt, mille vastu huvi on? Linnad, külad, loodus on liiga laiali mõisted!

vatse ja Buldooza! Aitäh! Hea teada!

Krapsik! Millisest teest on jutt? Tulin 2. juulil Görlitz/Zgorselec-st mööda A4 meie E67-le. Kõik oli ok!

"Tänu" Varssavi Bialystoki uuele teele tekkisid mul eelmine kuu lõunasse sõidul kummalised probleemid. Vaja oli sõita Zakopane kanti, aga ma ei tahtnud liikuda tavapärast teed, vaid aeglasemalt tutvudes uute kohtadega. Peale Poolasse saamist sai GPS käsu  Zandomiersi minekuks, kuid seadistuste järgi oli "kiireim" tee ja ta otsustas loomulikult üle Varssavi minna! Sain sellest peagi aru ning valisin Byalistoki, aga peale seda kohta uue käsu saamisel olin paarikümne km pärast kõrvalteel ning peagi jälle E67-l. Seejärel otsustasin liikuda Zambrowisse, kust suund Siedlce ning edasi ainult "samm sammult" kuni jäin öömajale Zandomiersi. 

2017 juulis liikusin Pacin - Nyiregyhaza (enne ja peale Pacinit väga vilets) - Debrecen - Oradea - E671 mööda Arad (ööbisin seal) - Timisoara - Serbia Vršak. E 671 on täiesti sõidetav, kahjuks küll üherealine ning "rekasid" täis. Samas liikumiskiirus üpris suur. Pikad sirged lõigud edukaks kolonnidest möödasõiduks. LE seal eriti kiiruse suhtes ei kehti. Peale Serbia piiri läksid GPS-d lolliks, WAZE ei töötanud (andmeside väljas), kaartid ka suurt ei aidanud ning tegin mingi mõtetu tutvumisringi kohalike küladega enne Smeredovosse saamist, et suunduda Niši poole.  Mul on enamikest reisidest alles pardakaamera pildid või videod. Tavaliselt lasen tal mingi aja tagant automaatselt pildistada. Videod võtavad meeletult palju säilitamiseks ruumi. Soovi korral võin privaatselt anda pilte vmt

To tafo! Mul tekkis kunagi väga sarnane olukord GPS-ga kuskil Kagu - Poolas. Ööbisin väikelinnas Brzozovis ja üritasin võimalikult Ukraina piiri lähedalt (Slovakkiasse) Ungarisse jõuda. Kulutasin tunde kolhoositeedel ning lõpuks jõudsin ikkagi "suurele teele", aga esialgset tahtmist ka ei jätnud ja ületasin piiri siiski Pacinis . Ma ei soovita sealt mitte kellegil sõita kui just autost ja rahast kahju ei ole! 


Olen sõitnud 2x üle Lublini, aga kiirteid on üpris keeruline vältida. Peaks olema Svidniku nimeline koht, mille kaudu oli võimalik tava teed pidi sõita ja vältida Slovakkias maksmist. Kuid kas see tasus ära? Väiksemad teed on üpris kehvad! Ma läheks praegu ikkagi üle Debreceni Rumeeniasse. Aega ja kütust (raha) säästab kiirteedel sõit!