834arr

Rändur, liitus Tripiga 6 aastat tagasi. Tahab minna:
94 meeldimist
16 postitust / 462 kommentaari
182 (29.1%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Käisin 2017 Albaanias ning minu mäletamise järgi kehtis "roheline" seal vägagi!

Kõigis kolmes riigis on võimalik elektroonselt maksta ühekordne teemaks. Kohti on raske soovitada, sest ei tea seltskonna huve. Olen viimastel aastatel vajalikud elektroonilised vinjetid kodus ära ostnud. Rumeenia peaks olema 3 eurot, Slovaki 10 ja Ungari vist ka 10.

Durreses käisid 2 aastat tagasi väga suured ehitustööd. Autoga GPS-i järgi oli võimatu sihtkohti leida. Muidu kena ja tore linn, inimesed sõbralikud ja abivalmid. Hinnad meie jaoks sobivad!

Kui palju aega peaks arvestama "üleval" käimisele, muuseumi külastusele? 

Tänan vastajaid! Kas seal ei ole tõesti suvisel ajal asiaate, kes tekitavad tunniseid järjekordi?

Üritasin ühel aastal sinna jõuda, aga ei osanud või ei saanud! Ööbisime Brzozowis, et kohe hommikul sõitu alustada, peale Sanoki enam edasiminek õiges suunas ei õnnestunud. Küsisin kohalike käest ühe tee kohta, millel oli tupiku märk 5km pärast (GPS suunas) ning selgitati, et sealt läbi küll ei saa. Lõpuks peale tiirutamisi olin Slovakkias suurel teel. Svidnikust püüdsin veel korra sinna suunda tüürida, kuid reis kulges lõpuks läbi Humenne ja Michalovce  ikkagi Ungarisse. Sinna oligi mu tolle päeva reisisiht. 

Tänud vastajatele! Ma püüdsin google/mapsiga kohti vaadata, aga see on tõeline katsumus seal "liigelda." Väga palju tundub olevat kunstlikult suletud tänavaid (kivid ees). Kas oskate mingil moel täpsustada "vanalinna" asukohta. Kas see ala kuhu sõidetakse üle Draakoni silla ja seal on Ljubljana loss (grad)?

Itaalias olen küsinud Europcarilt ja Hertzilt kohe "0" omavastutust ja nii ka ilma igasuguse probleemita saanud. Tagatis ca 300 euri. Ainuke, kes küsis kunagi suure tagatise (800 või 1000) oli Sixt. Neilt ei soovita ma mitte kunagi autot võtta. Põhjuseid palju!  

Tõenäoliselt on mõtekas mõned aastad liikuda Augustowist Bialystokki, sealt kiiret teed Warszawasse. Suve lõpus tulin üle Lomza tagasi, tee juba suhteliselt viletsaks sõidetud, hooldust ei tehta, möödasõitudel tunned ohtlikke rööpaid.

Oleneb millega liigute ja palju aega on. Itaalias on kõik linnad ilusad - mõnusad. Milanost ülespoole - Stresa meenub esimesena. 

Öömaja olen vahel Poolas võtnud ka õhtul "Bookingi" kaudu, ning saanud väga head viimase hetke hinda. Kuid selle hilise broneerimisega on kaasnev probleem, et portaal ei taha enam sama päeva peale teha. Ma ei olegi arusaanud milline hetk õige oleks? Hotellidel on olemas sisse registreerimise ajad millisest hilisemat broneeringut ei peaks saama teha.

rehekas1! Tänan soovituste eest! Kämpingutes ei ööbi ning olles piisavalt eakas väldin "torusid" , eelistan rahulikke vanemale generatsioonile sobivaid kohti. Liigun peale Vysoke Tatry Austria suunas ja seejärel siirdun   tõesti Bledi. Edasi Trieste, sest see on üks väheseid provintse kus ei ole Itaalias käinud, vaid ainult autoga läbinud. Seekord tahaks aeglaselt liikuda. 2 - 3 päeva paigal, veidi sõitu ja jälle puhkus. 

Tänan Szaflary soovitamise eest. Mu enda eelistus paistab sama olevat. Kulgen peale Zakopane visiiti järgmiseks ööks Vysoke Tatrysse. Seejärel piki Slovakkiat Austria poole, aga teeks veel mõne päevase ujumisega puhkuse peatuse.  Kas veel on mõne koha soovitusi?  

Uurisin neid terme, vaatasin ka YouTube video klippe, aga üldiselt jääb sealne elu-olu segaseks. Pikki päevi kuskil SPA-s elada just ei taha, ilm võib samuti vilets olla. Sealne piirkond on täiesti võõras, kindlasti on huvitavaid kohti ja elamusi. 
Mõtlesin broneerida 2 - 3 päeva majutust ning termi eest tasuda eraldi. Ei saa aru, kas basseinides on tegu maa seest saadava sooja veega? Või on kuskil sealkandis ka mineraalvett? 
Alati ei ole! Viimase hetke pileteid on saada olnud äärmiselt odavalt, aga tavaliselt riskile minna ei ole võimalik. Pärast ei saagi. Sarnane lugu on kampaaniatega!

Jah, eelmisel aastal tegin reisi paljudes riikides järjest ning eelnevalt palusin panka mitte sulgeda kahtluse korral kaarte enne minuga suhtlemist.

Lugesin just, et  Varssav - Byalistok tee avamine oli 19. oktoobril 18.a. Aega pidi minema selle lõigu läbimiseks ca 2 tundi.

Teema algatajal igal juhul uskumatu ettevõtmine! Seda on raske järgi teha. Johtuvalt mõned küsimused. 
Kaua laeva (praami) sõit Islandile aega võttis? Samuti võiks mõne sõna rohkem sealsest reisimisest - kütuse jm hindadest kirjutada. Pikalt õnnestus seal ringi reisida ja kas ööbimine oli autos?
Automaat bensiinijaamas ei suutnud mitte ühegi Eesti kaartiga maksta ja sularaha sisestamise ava puudus. Hiljem võtsin kütust ainult kohtadest, kus oli teenindaja. Poodides, kohvikutes maksmisega probleeme üldiselt ei ole, aga alati peab selleks ka valmis olema. Kuskil puudus ca 15 minutit neti ühendus ja sel ajal kaarti makseid teha ei saanud. 
Üldiselt mingi kogus peab igas välisriigis sularaha kaasas olema. Tänavu suvel Euroopa Liidus reisides ei saanud mitte ühegi kaartiga tasuda, õnneks oli sularaha. Õhtul Delfist lugesin, et Eestis kaardimaksed ei töötanud.

Ma sõitsin juuni viimasel päeval Klaipedasse läbi Jelgava - Šiauliai ning mitte mingeid probleeme ei olnud. Seega ei oska öelda millises olukorras on A11/E272. 

8 aastat liikusin Euroopas isikliku mahtuniversaali ja "rendikatega". Oma autos oli täispuhutav madrats võimeline katma kogu salongi (istmed all), aga reaalselt oleme autos ööbinud mõned üksikud korrad. Kämpingutes ei saa korralikult autos magada (lärm jm), lõunapool liiga kuum - lämbe, sageli akende avamisel sääsed, seega erinevaid probleeme päris palju. Reisime kahekesi igal aastal ning olles enam mitte esimeses nooruses eelistame ööbida hotellides, kus saab hommikusöögi. 2 aastat tagasi soetasime suhteliselt väikse sõiduki, nelja uksega Opel Corsa ning olen täiesti rahul, ning Eestis on meie sõitmine suhteliselt väike. Eelmine aasta Balkani ring ca 8k läbimist, tänavu 7 tuhat + laevad-lennukid. Väike masin on Euroopas väga hea, ei pea kartma enda väikelinnades "kinni sõitmist", nagu mul on mõned korrad juhtunud Volvoga, et Itaalia kindluslinnades ei suuda 90 kraadist pööret sooritada ja olen pidanud pikalt (500m)  tagurpidi parkivate autode vahelt tagasi tulema või mägedes laskma peeglid vastu keret kitsa koha läbimiseks  ning ikkagi olema hädas, sest gabariitide andurid näitavad igas nurgas vahemaad alla 30 cm.  Teiseks on väiksemal masinal vaieldamatult soodsam kütusekulu. Kunagi sain Bergamo rendist pisikese Lancia Ypsiloni ja olin hiljem äärmiselt meeldivalt üllatunud. Tundus algul seljakoti moodi olevat, aga sisse istudes ruumi jagus. Alles kolmandal päeval sain aru, et tegu on nelja ukselisega, tagumised avatakse ülevalt servast. Mootor 1,3 diisel, start-stopp süsteem ja kütusekulu alla nelja. Viimasel päeval kiirteel proovisin kiirust ja sain GPS-i järgi 182, tõenäoliselt oleks rohkem saanud, aga eespool sõitis üks mikrobuss minu reale. Uskumatult mõnus oli selle masinaga sealsetes linnades sõita. Loomulikult lühike masin ja maantee ei sobi hästi kokku, pikad kiirteel liikumised väsitavad. Mõned aastad tagasi uurisin Tallinnas Fiat-i esindusest, kas oleks võimalik meil seda masinat siin soetada, aga vastus oli eitav. Sõiduk ei ole  põhjamaa kliima jaoks sobiv.

To Old Man Valgevene pidavat olema meie jaoks viisavaba! Millisest piiripunktist läbi ei saanud?

Viimane mobiiliarve tõi väikse üllatuse kaasa! Väljavõttega tutvumise järel ei saanud aru, mille eest on täiendavalt 20 eurot võetud. Helistasin operaatorile selle küsimusega ja selgus, et laeval olles oli "nutikas" vahepeal satelliit võrgus olnud! Ma tõesti kuskil keset merd vaatasin, et kas mõnda operaatorit ka lähikonnas leidub...ja peagi sain SMS-i, et olete  satelliit sides. Loomulikult panin telefoni kohe "lennurežiimile", aga tagajärg ei lasknud ennast oodata. See ei olnud mul pika reisi ajal eriline kulu, kuid ikkagi tasub sellisest võimalusest teada! Oleks võinud kehvemini minna, limiit täis jne