834arr

Rändur, liitus Tripiga 7 aastat tagasi


110 meeldimist
18 postitust
515 kommentaari

 

7 külastatud kontinenti

59 külastatud riiki, 30% maailma 195st riigist

108 külastatud linna või piirkonda

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Aivart67! Kasutan Eestis CirkleK kaarti. Kas see äpp näitab ka selle keti koostööpartnereid (minu teada on nad olemas) ning saaksin sealt kütuse krediiti?

Kasutan "apeks"i mainitud saiti kütuse hindades orienteerumiseks juba aastaid ning ei ole seni eksinud. Hinnad varieeruvad küll siia - sinna, kiirteedel ja suurematel maanteedel reeglina kallimad. Viimane meeldejäänud ostmine oli sügisel Poolas, 7 km Lomzast kõrval ja ostsin paagi 98-t hinnaga 1.178. Üldse kasutasin eelmise aasta üpris pikal reisil ainult head kütust ja arvan, et kokkuvõttes võitsin. Loetelus ei ole Austriat, kus on kütus sageli väga odav ja seal sain tõeliselt Villach bensiinijaamas hinnašoki osaliseks. Võtsin paagi kütust (alla 1.2-e) ning silm jäi pidama autopesul. Basic maksis 4.5 ja kahekordne vahatamine koos poleerimistega mingi 14! Lasin auto 6.8 euroga puhtaks pesta ja nii puhast sõidukit ei ole ma Eesti "bensukatest" veel kätte saanud.

Alustan autoga kõiki  Euroopa reise tavaliselt peale normaalset ülestõusmise aega, s.o. kuskil kella 8 ajal. Õhtul teen kõik vajalikud ettevalmistused, GPS töökorda ja laadin koorma sõidukile. Hommikul viin peale termokasti ainult mõningase esimeste päevade toidulisandi.  Esimesel päeval jõuad reeglina palju maad läbida küll, aga puhkuse ajal ei ole selleks mitte mingit mõtet. Reisil öömajas hommikusöök 8 - 9 ning õhtul järgmisse kohta ca 18 - 19. 

Mulle on umbes sajast broneeringust hotelli poolt tühistatud 1. Selgus, et minu saabumise ajaks Itaaliasse ei suuda nad kevadremonti lõpetada ning hotell saatis sellest mulle e-kirjaga teavituse. Kirjas olid soovitused lähikonna majutuste kohta ja lubadused mind igati abistada uue koha leidmisel. Tänasin teda, tühistasin "bookingus" ja broneerisin uue paiga. Kuna esmane öömaja asus tõesti eksootilises kohas, siis sõitsin õhtul ikkagi sinna vaatama. Hoonel olid tellingud ümber, remont käis. Baar oli avatud, veetsin seal tunnikese omanikuga juttu ajades. Ta veel mitu-mitu korda vabandas mu ees, et selline loll lugu juhtus!


Käisin juunis ka Zakopanes, aga ööbin alati "sees" ning kasutan öömaja otsinguks bookingut. Esimese öömaja valisin peagi Leedu - Poola piiri järel, järgmiseks päevaks öömaja ei olnud broneeritud, sest ei teadnud kuhu õhtuks jõuan. Pealegi oli ju puhkus ja tahtsin uusi kohti avastada, lisaks sõitsin aeglasemaid teid. Umbes kuue aegu õhtul alustasin mobiiliga bookingust öömaja otsingut, mis oli ka peagi leitud. Väga palju hiljem ei tohiks seda teha, sest infosüsteem ei pruugi alati enam samaks päevaks öömaja pakkuda. Järgmine öömaja (kodus broneeritud) oli juba paarkümmend kilomeetrit enne Zakopanet Bialka Tatrzanskas, kuhu jäin kolmeks päevaks "baaslaagrisse" enne Slovakkiasse minekut. Nendel päevadel käisin ümbruskonna SPA-des, Zakopanes jm

ESTA-ga tehakse piiril mõningaid toiminguid, võetakse sõrmejäljed ja salvestatakse silmade iiris. Auto rentimiseks kontrolli kindlasti juhilubade kehtivusaega. Ma avastasin lepingut lugedes, et load peavad vähemalt 6 kuud kehtima ning sain väikse "rabanduse", sest lubade aegumine jõudis kohe kätte. Jõudsin veel kodus uued kätte saada ja igaks juhuks võtsin ka rahvusvahelised juhiload lisaks, sest mõningates osariikides ei kehti meie omad ( USA saatkonna väitel!)

Omapärane koht on nn Suwalki koridori tipp, kus kolme riigi piirid saavad kokku. Näeb korralikku Venemaa ja Leedu piiri, kuid Poola poolel on põlvekõrgune okastraat. Seal on EL rahadega rajatud kohake.

Olen septembris olnud P - Poolas, seal leidub sedavõrd palju huvitavat, et võiks terve raamatu kirjutada. Täpsemalt, mille vastu huvi on? Linnad, külad, loodus on liiga laiali mõisted!

vatse ja Buldooza! Aitäh! Hea teada!

Krapsik! Millisest teest on jutt? Tulin 2. juulil Görlitz/Zgorselec-st mööda A4 meie E67-le. Kõik oli ok!

"Tänu" Varssavi Bialystoki uuele teele tekkisid mul eelmine kuu lõunasse sõidul kummalised probleemid. Vaja oli sõita Zakopane kanti, aga ma ei tahtnud liikuda tavapärast teed, vaid aeglasemalt tutvudes uute kohtadega. Peale Poolasse saamist sai GPS käsu  Zandomiersi minekuks, kuid seadistuste järgi oli "kiireim" tee ja ta otsustas loomulikult üle Varssavi minna! Sain sellest peagi aru ning valisin Byalistoki, aga peale seda kohta uue käsu saamisel olin paarikümne km pärast kõrvalteel ning peagi jälle E67-l. Seejärel otsustasin liikuda Zambrowisse, kust suund Siedlce ning edasi ainult "samm sammult" kuni jäin öömajale Zandomiersi. 

2017 juulis liikusin Pacin - Nyiregyhaza (enne ja peale Pacinit väga vilets) - Debrecen - Oradea - E671 mööda Arad (ööbisin seal) - Timisoara - Serbia Vršak. E 671 on täiesti sõidetav, kahjuks küll üherealine ning "rekasid" täis. Samas liikumiskiirus üpris suur. Pikad sirged lõigud edukaks kolonnidest möödasõiduks. LE seal eriti kiiruse suhtes ei kehti. Peale Serbia piiri läksid GPS-d lolliks, WAZE ei töötanud (andmeside väljas), kaartid ka suurt ei aidanud ning tegin mingi mõtetu tutvumisringi kohalike küladega enne Smeredovosse saamist, et suunduda Niši poole.  Mul on enamikest reisidest alles pardakaamera pildid või videod. Tavaliselt lasen tal mingi aja tagant automaatselt pildistada. Videod võtavad meeletult palju säilitamiseks ruumi. Soovi korral võin privaatselt anda pilte vmt

To tafo! Mul tekkis kunagi väga sarnane olukord GPS-ga kuskil Kagu - Poolas. Ööbisin väikelinnas Brzozovis ja üritasin võimalikult Ukraina piiri lähedalt (Slovakkiasse) Ungarisse jõuda. Kulutasin tunde kolhoositeedel ning lõpuks jõudsin ikkagi "suurele teele", aga esialgset tahtmist ka ei jätnud ja ületasin piiri siiski Pacinis . Ma ei soovita sealt mitte kellegil sõita kui just autost ja rahast kahju ei ole! 


Olen sõitnud 2x üle Lublini, aga kiirteid on üpris keeruline vältida. Peaks olema Svidniku nimeline koht, mille kaudu oli võimalik tava teed pidi sõita ja vältida Slovakkias maksmist. Kuid kas see tasus ära? Väiksemad teed on üpris kehvad! Ma läheks praegu ikkagi üle Debreceni Rumeeniasse. Aega ja kütust (raha) säästab kiirteedel sõit! 

Teen iga suvi Schengeni avamisest alates autoga sõite Euroopas. Tänavu 6847 km ning selle aja jooksul kohtasin ainult ühte Eesti numbriga autot Poolas Lomza lähedal (Baltikumist ei räägi!). Samas leedukaid ja lätlasi Horvaatias, Saksamaal ja kuskil veel.

Üldiselt ei soovita! Olen seda varianti samuti kunagi kaalunud, aga varem seal laevaga sõitnud on maha laitnud. Reisitingimused ja olud pidid olema väga viletsad. Kuid maad mööda on samuti probleeme! Vähem kui kuu tagasi sõitsin Triestest Veneetsia suunas, pidev teeremont.

Mul on juhtunud aastaid tagasi Itaalias tagantjärgi mõeldes veidi naljakas lugu. "Oskasin" kiirteele minna ilma väravateta. Terve 350km piinlesin, et mis küll juhtub?! Maha sõiduks läksin inimesega putka juurde ja ütlesin, et ei ole piletit. Küsis millise linna juurest peale tulin?  Klõbistas veidi aega klaviatuuri ja peagi olin leitud. Palusin mulle ka näidata, pööras monitori mu poole ja seal oligi minu peale sõidust väga ilus pilt. Maksin tariifi järgi selle sõidu ära ja asi oligi lahendatud. 

On olemas ka sildade, tunnelite makse. Lübecki lähedal jõe alt läbi sõitmiseks pead näiteks maksma 1.70, ei mäleta kas see tee on nn kiir või tava.

Euroopas ei ole mitte mingit probleemi puudekaartiga parkimisel v.a. Tallinna linnas. Paljude atraktsioonide tasulistes piletiga parklates on võimalik tasuta parkida kui pöörduda infosse ning seal "nullitakse" pileti maksumus, saad sellega automaati sisestades rahulikult lahkuda. Muide, sama kord kehtib ka Tallinna Lennujaamas.
Veidi kummaline, aga ka USA-s aktsepteeritakse täielikult EL parkimiskaarti.

Orbit! Kagus Popradist on Vrbovis SPA, kuid see on rohkem eakamatele. Puuduvad "torud" jmt atraktsioonid, kuid seal on liigestele äärmiselt hea 38 kraadine termaalvee bassein ning kohe kõrval külmaveega jahutamiseks. Olin seal vähem kui kuu tagasi. Täna panen FB-sse Slovakkia materjalid koos Vrbovi prospektiga üles, kui on soov seda saada, siis teade  sõnumitesse.

on Prantsusmaa "ökoklepsu" koht. Täidad ära ja tuleb ilusti koju. Ei soovita seejärel seisma jätta, vaid kohe klaasile. Mul seisis paar kuud ja seejärel oli raskusi tervena teda paberilt kätte saada, sest on tehtud üpris õhukesest materjalist. 

01. juulist 2019.a. on tunduvalt karmistunud Pariisi sõitmine. Diiselautod, mis on registreeritud enne 01. 01. 2006 ei saa enam kõikjale, samuti "bensukad" registreerimisega enne 01. 01. 1997.  Süsteem on keeruline ja seal on kehtestatud erinevad tsoonid ja ajad.

Prantsusmaalt tuli riiklik "kleps" ca viie euro eest posti teel. Paar aastat tagasi tellisin, aga aadressi enam ei mäleta. Nende "transpordiameti" kodulehelt leiab.

Mul töötas Waze samuti, näitas mingit ummikut, mida ikka juhtub. Sellisel lühikesel distantsil ei osanud midagi halba kahtlustada ning kiirteelt ju maha ei saa. Peale tasumise läbimist sõitsid mitmed kõrvalteedele. Üks itaallane palus ennast mul eest tagasipöördeks läbi lasta, tegin seda ja vestlesime veidi. Oleks pidanud teda kuulama! Ikka õpid enda vigadest... Mõned aastad tagasi viis Waze mu Grazes tõesti suurest ummikust mööda, aga vajadusega sõita ikkagi sellele teele tagasi. Eks püüa kõrvalteelt ummikusse vahele sõita!?  Nägin seega uuesti samu sõidukeid, kellega olin eelnevalt teona koos liikunud.

triplekix! Kas reis sellel nädalal? Milleks peab järjekindlalt sõitma mööda igavat kiirteed? Puhkusel olles sooviks midagi uut ja huvitavat näha? Eesmärk ei ole maksimaalse kiirusega kohale jõuda... Pealegi ma näen Googles meeletult teeremonte Krakowi kaudu minekul. Kehva ilma korral suundun muidugi kiiremat teed mööda!