trip-krainetrip-ukraine-dark

834arr

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi

164 meeldimist
21 postitust
646 kommentaari
 

7 külastatud kontinenti

59 külastatud riiki, 30% maailma 195st riigist

108 külastatud linna või piirkonda

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Olen kunagi teinud sarnase kaubareisi, aga liikunud ka Saksamaa poodidesse. Eestist mööda Poolat teeäärsetesse linnadesse sisenemisega kuni Frankfurti Oderi ääres, seal oli kasulikum ööbida Poola poolel meeldivas ja kaubanduse poolest huvitavas paigas. Liikusin seejärel põhiliselt Saksa poolel põhja suunas käies paljudes poodides (turgudel) mõlemal kaldal, ning peale Szeczini läbimist suund itta. Gdansk ei olnud mulle huvikoht ja sinna me ei liikunud, vaid käisime väga paljudes väikelinnades, kus oli odava hinnaga riideid ja muud huvitavat. Viimane linn oli Goldap, mille lähedal mõnusalt ööbisin. Linn ise oli kesine! Käisin sealt ka Vene piiripunkti vaatamas, samuti Suwalki tipus olevat kolme riigi puutepunkti ja seejärel kohalike abiga mööda kaarditel puuduvat teed Leetu. Arvan, et see oli ca nädalane reis, ostetud sai päris palju ja me naisega jäime väga rahule, sest tavaliselt me kaubanduse vastu huvi ei tunne.

Poolas Suwalki lähedal on Wigri (kirjapilt ei pruugi olla täpne) loodukaitseala ja palju ööbimiskohti järvede lähedal.

Aitäh, vatse! Kleepeka pean ikka ostma, sest sõidan mitmel kiirteel, seda nii minnes Täschi - Chamonix kui pärast tagasi Itaaliast. Suured tänud lisasoovituse eest! Ma ei olnud sellest kurust üldse teadlik, nüüd kaardilt uurisin, tundub olevat väga huvitav!

Kas Chamonix-st on võimalik Trient - Martigny kaudu Aostasse sõita? Mont-Blanc tunnel on kindlasti kiire lahendus, aga mul järgmisse kohta jõudmiseks aega jätkub.

Tegin mõned aastad tagasi päevase autoga ringi ümber Triglavi. Jalgsi sellise rännaku sooritamine on loomulikult väga suur tegu ja kindlasti äärmiselt huvitav.

Aitäh "alar" ja "muki"! Mul on Täschis broneeritud hotellis 2 ööd, peale saabumist Austriast ei jõua ju enam kuhugile! See tähendab minu jaoks ühte tervet päeva ja hommikut - lõunat peale hotellist lahkumist. Pargiks kuhugile ja lähen teisele ringile, sest ajaliselt järgmisse kohta jõuan rahulikult kohale ka peale lõunat sõitu alustades. 

"Alar", linnukest ei vaja ja teist sõitu ei poolda ka naine! Tõesti, ma planeerin eelnevalt paljud asjad tõesti üle, aga reaalne elu on, "kõik läheb täpselt nii, nagu minema peab!

Kas ühe päevaga jõuab Täshist (Zermattist) käia Matterhorn Glacier Paradises ja lõpuks ka Gornergratis? Kas keegi teab midagi parkimisest Täschis peale seda kui oled juba hotellist lahkunud? Youtubist sain aru, et parkimisvõimalused on olemas ainult linnast väljas.

Eelmisel aastal oli küll temperatuuri mõõtmist, minu mäletamist mõõdeti kuskil kõrva oma! Tõenäoliselt mitte Itaalias, sest seal ma lennukiga ei käinud

Veelkord aitäh, muki! Väga head lingid! Tõesti minek on kindlal päeval ning seda enam muuta ei saa. See on üks põhjus miks esmalt eelistaks rongi, sest tõesti võib tugev tuul olla ja gondlid jmt ei liigu. Šveits on üldse soodustuste poolest oluliselt erinev enamuste riikide puude, vanuse jmt. kaasnevate soodustuste poolest. EL-s on paljud asjad teisiti, aga meie inimesed ei ela ka nii vanaks kui seal!

Muki! Teie antud link ei võimalda kasutada mulle ettenähtud soodustusi ja kõik minu poolt vaadatud kodulehed on veidi erinevad. Parim tundub olevat Gornergradi Raudtee oma, aga sealt ei leidnud sõiduks kuluvat aega! Veel on:  Zermatt mountain railway ticket, timetable & prices, jt

Oleks neist "passidest" ka aru saaks!

Suured tänud "muki" info eest! Sain tunduvalt targemaks. Mõtlesin just mõlemaid külastada, kuigi Gornegrat on samuti üpris kallis. Peab ütlema, et neil kodulehtedel on ingliskeeles infot palju, aga kõik ei jõua mõistusse ja otsuseid on keeruline langetada! Mis mõttes matkaradadel liikuda?  Me ei lähe suuskadega, vaid jalgsi! Ehk saan sealsest olust üldse  valesti aru, (augustis suusatamas)? Minust jalgsi liikujat ei ole!

Leebe Leo mul on seal juba keset talve broneeritud öömajad ja püüan kahte erinevat reisi üheks kokku viia ning see tundub ka õnnestuvat, kuigi 2 päeva tuleb kõvasti liikuda. Olen samuti varem Andorras - Barcelonas Eestist autoga käinud, kuid see kord liigun veel kaugemale.  Esmalt tegin Saksamaal pikema ringi, seejärel Hollandi, Belgia, Luksemburg ning päris palju vaatamisväärsusi Prantsusmaal. Andorrasse loomulikult üle mägede Cargassonnest.

Tõstan teema uuesti esile, sest järsku pean kõik oma tänavused reisid ümber tegema ja käima autoga Barcelonast isegi veidi kaugemal. 

Teema algataja "metaltom" ! Kaua kogu sõit kestis ja kus olite ööd? Mis veel kasulikku meeles on? Hr Buldooza ! Palun paku üle Šveitsi minekuga varianti! Mulle meeldib seal rohkem, pealegi tundub Google Mapsi järgi kõik Saksamaa selle teekonna teed olevat remondis! 

Tagasi tulen juba broneeritud piletitega Kielist!

Mul oli kunagi Saksamaal probleem, et kleepsu ei tahetud anda töökojas teist marki autole (ka sakslasele), kuid peale selgitust, et olen Eestist ja väga keeruline on oma esindust leida tehti mulle vw-s äärmiselt korralikult ikkagi ära. Berliini ringist seespool ei leidnud ma mitte ühtegi kohta, kust oleks rohelist kleepekat või kütust saanud.

To mrky! Ajaliselt on kindlasti otse kiirem, olen sõitnud paar korda Lublinist Debreceni läbi Slovakkia, teed on viletsamad. Samuti olen  Poolas teinud tiiru ida suunas ja sõidad kohe endistel N.L. kolhooside teedel. Palju parem ei ole ka Zambrow - lõunasse, ajaliselt ei võida Košice kaudu minnes. Tavaliselt valin ma reisil olles erinevad teed, tänaseks on Poolas vist kõik põhiteed läbitud.

Vahetasin autot ning eelmise aasta kevadel tellisin sakslastelt uue kleepsu igatahes alla viie euro koos posti saatmise kuludega. Tänavu lähen lisaks ka Prantsusmaale, igaks juhuks tellisin nende lilla kleepsu NR1 ja see oli veidi odavam Saksa omast.

Maunu! Väga õige! Varasem Rumeenias olemine oli kunagi väga lühikene, seekordne seal ööbimine, mitmes kohas peatumine ning Timisoara on piisavalt suur linn riigist arusaamiseks. Ma ei olnud varem samuti Serbias - Bulgaarias käinud, sain neis riikides piisavalt liikuda, isegi oste teha (mis ei ole mul tavapärane). Lisaks veel mitmed Bulgaaria atraktsioonid (kloostrid, kirikud, mäed jmt.) Ateena ei olnud sõidu eesmärgiks, vaid P-Kreekas oli soov ühte kolleegi külastada, aga eelnevalt ka sooja päikese all basseinis mõned päevad sulistada.

Olen autoga Kreekasse sõitnud, kuid Thessaloniki's pöörasin läände (rohkemaks ei olnud aega) ning seejärel juba P - Makedoonia, Albaania, Montenegro, Horvaatia jne Saksamaale.

Eelnevalt Poola - Ungari - Rumeenias Oradea -  öö Aradis - Timisoara - Sebias enne piiri Dimidrovgradis  jälle öömaja - Bulgaaria külastus (Sofia, nende kõrgmäed ja Balkani kõrgeim tipp, loomulikult Vanga jt vaatamisväärsused, ööbimine nende kõige väiksemas linnas Melnikis), Kreekas elasime 2 - 3 päeva Serrese lähedal basseiniga hotellis. Äärmiselt mõnus oli seal olla! Kuid kõige rohkem tahaks tagasi Montenegrosse.

Olen küll tänavu septembriks Austriasse ja ca 4 -5 Saksamaa linnas Bookingu kaudu öömaja broneerinud. Hinnad on tõesti veidi tõusnud, eriti oli seda tunda Austrias, kus ühes kohas sõidan paarkümmend km edasi, et Saksamaal olla.

Sõidan samuti liisingus oleva autoga. "Tänu" koroonale, kodukontoris istumisele ning üle Eesti sugulaste-mugulaste juures mitte käimisele on aastane läbisõit oluliselt vähenenud, liisingulepingu järgselt lubatust vähemalt poole vähem. Seega 6 - 8 tuhat lisa km aastas on majanduslikult igati õigustatud.

Paljudel automarkidel on üle EL kehtiv garantiiremondi võimalus, seega ma küll ei karda igal aastal Euroopas käia. 

Vanemate masinatega on lugu keerulisem! Mul läks kunagi  P - Norras plastikust termostaadi koda liimikohast pooleks. Loomulikult autoabi kutsumine, mis oli kohutavalt kallis ca 100 km kaugusele auto hotellini viimiseks (ühtlasi ka lähim linn).  Seal sain hotelli omanikult kohe pragada ja mitmetes asjades hea koolituse, esimesena " et, milleks oli mul vaja kutsuda äraveoks sõiduk Autoabi kaudu?"  Teiseks, mul oli ju kehtiv leping (broneering) sõlmitud hotelliga ning oleksin pidanud talle helistama ja rääkima juhtunust. Ta oleks mulle ise organiseerinud abi, mis oleks tõenäoliselt maksnud ca 5 korda vähem! Täiesti usun teda, sest samal tänaval, paari maja kaugusel seisis kogu aeg väiksemat marki evakuaator. Õhtul rääkis peremees mulle veel paljudest autoreisimisega seotud võimalustest - seadustest, seda esmajoones Norras.

Uue termostaadi koja tellimisega (väike teeninduspunkt oli tanklas olemas) oleks kulunud ca nädal, kuid üks kohalik mees tegi mu autole alumiiniumist ise uue ja kokku pani 100 euro eest paika ka!

On inimesi kellele meeldib autot juhtida ja sellega liikuda. Ise kuulun nende hulka! Samuti on mul tuttavaid, kes ei taha isegi Tartust autoga Tallinnasse sõita. Saan neist täiesti aru ja võtan nad Tallinna Autobussijaamas peale ja teen vajalikud sõidud pealinnas ära. 

Sama on ka puhkuse reisidega. Tõesti, elame põhilistest Euroopa turismipaikadest vähemalt 2 - 3 päevateekonna kaugusel ja Läti, Leedu ja Poola läbimine muutub aastatega mõnele tüütuks. Enda jaoks olen ka nendes riikides uusi kohti avastanud ning reeglina teekonna kulgemist muutnud.

Mereliivale puhkama sõitmiseks ei pea tõesti autoga minema, aga mulle selline passiivne puhkamine ei meeldi, tahan näha uusi kohti, suhelda inimestega ja saada meeldivaid elamusi. Selleks on autoreis parim!

Kõige viletsam võib olla olukord kui keset Poolat politsei kutsub evakuatsioonimasina, et naelkummidega sõiduk piirile tagasi toimetada! Mis see maksab?

Leedus Šauljaist veidi maad lõunasse on päris normaalne koht. Nime ei mäleta ja kas hetkel töötab - ei tea!

Šveitsi vinjett kehtib 14 kuud, st. 01. detsember kuni 31. jaanuar järgmine aasta ja maksab 38 eurot.