834arr

Rändur, liitus Tripiga 6 aastat tagasi. Tahab minna:
93 meeldimist
14 postitust / 453 kommentaari
182 (29.1%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Oleneb millega liigute ja palju aega on. Itaalias on kõik linnad ilusad - mõnusad. Milanost ülespoole - Stresa meenub esimesena. 

Öömaja olen vahel Poolas võtnud ka õhtul "Bookingi" kaudu, ning saanud väga head viimase hetke hinda. Kuid selle hilise broneerimisega on kaasnev probleem, et portaal ei taha enam sama päeva peale teha. Ma ei olegi arusaanud milline hetk õige oleks? Hotellidel on olemas sisse registreerimise ajad millisest hilisemat broneeringut ei peaks saama teha.

rehekas1! Tänan soovituste eest! Kämpingutes ei ööbi ning olles piisavalt eakas väldin "torusid" , eelistan rahulikke vanemale generatsioonile sobivaid kohti. Liigun peale Vysoke Tatry Austria suunas ja seejärel siirdun   tõesti Bledi. Edasi Trieste, sest see on üks väheseid provintse kus ei ole Itaalias käinud, vaid ainult autoga läbinud. Seekord tahaks aeglaselt liikuda. 2 - 3 päeva paigal, veidi sõitu ja jälle puhkus. 

Tänan Szaflary soovitamise eest. Mu enda eelistus paistab sama olevat. Kulgen peale Zakopane visiiti järgmiseks ööks Vysoke Tatrysse. Seejärel piki Slovakkiat Austria poole, aga teeks veel mõne päevase ujumisega puhkuse peatuse.  Kas veel on mõne koha soovitusi?  

Uurisin neid terme, vaatasin ka YouTube video klippe, aga üldiselt jääb sealne elu-olu segaseks. Pikki päevi kuskil SPA-s elada just ei taha, ilm võib samuti vilets olla. Sealne piirkond on täiesti võõras, kindlasti on huvitavaid kohti ja elamusi. 
Mõtlesin broneerida 2 - 3 päeva majutust ning termi eest tasuda eraldi. Ei saa aru, kas basseinides on tegu maa seest saadava sooja veega? Või on kuskil sealkandis ka mineraalvett? 
Alati ei ole! Viimase hetke pileteid on saada olnud äärmiselt odavalt, aga tavaliselt riskile minna ei ole võimalik. Pärast ei saagi. Sarnane lugu on kampaaniatega!

Jah, eelmisel aastal tegin reisi paljudes riikides järjest ning eelnevalt palusin panka mitte sulgeda kahtluse korral kaarte enne minuga suhtlemist.

Lugesin just, et  Varssav - Byalistok tee avamine oli 19. oktoobril 18.a. Aega pidi minema selle lõigu läbimiseks ca 2 tundi.

Teema algatajal igal juhul uskumatu ettevõtmine! Seda on raske järgi teha. Johtuvalt mõned küsimused. 
Kaua laeva (praami) sõit Islandile aega võttis? Samuti võiks mõne sõna rohkem sealsest reisimisest - kütuse jm hindadest kirjutada. Pikalt õnnestus seal ringi reisida ja kas ööbimine oli autos?
Automaat bensiinijaamas ei suutnud mitte ühegi Eesti kaartiga maksta ja sularaha sisestamise ava puudus. Hiljem võtsin kütust ainult kohtadest, kus oli teenindaja. Poodides, kohvikutes maksmisega probleeme üldiselt ei ole, aga alati peab selleks ka valmis olema. Kuskil puudus ca 15 minutit neti ühendus ja sel ajal kaarti makseid teha ei saanud. 
Üldiselt mingi kogus peab igas välisriigis sularaha kaasas olema. Tänavu suvel Euroopa Liidus reisides ei saanud mitte ühegi kaartiga tasuda, õnneks oli sularaha. Õhtul Delfist lugesin, et Eestis kaardimaksed ei töötanud.

Ma sõitsin juuni viimasel päeval Klaipedasse läbi Jelgava - Šiauliai ning mitte mingeid probleeme ei olnud. Seega ei oska öelda millises olukorras on A11/E272. 

8 aastat liikusin Euroopas isikliku mahtuniversaali ja "rendikatega". Oma autos oli täispuhutav madrats võimeline katma kogu salongi (istmed all), aga reaalselt oleme autos ööbinud mõned üksikud korrad. Kämpingutes ei saa korralikult autos magada (lärm jm), lõunapool liiga kuum - lämbe, sageli akende avamisel sääsed, seega erinevaid probleeme päris palju. Reisime kahekesi igal aastal ning olles enam mitte esimeses nooruses eelistame ööbida hotellides, kus saab hommikusöögi. 2 aastat tagasi soetasime suhteliselt väikse sõiduki, nelja uksega Opel Corsa ning olen täiesti rahul, ning Eestis on meie sõitmine suhteliselt väike. Eelmine aasta Balkani ring ca 8k läbimist, tänavu 7 tuhat + laevad-lennukid. Väike masin on Euroopas väga hea, ei pea kartma enda väikelinnades "kinni sõitmist", nagu mul on mõned korrad juhtunud Volvoga, et Itaalia kindluslinnades ei suuda 90 kraadist pööret sooritada ja olen pidanud pikalt (500m)  tagurpidi parkivate autode vahelt tagasi tulema või mägedes laskma peeglid vastu keret kitsa koha läbimiseks  ning ikkagi olema hädas, sest gabariitide andurid näitavad igas nurgas vahemaad alla 30 cm.  Teiseks on väiksemal masinal vaieldamatult soodsam kütusekulu. Kunagi sain Bergamo rendist pisikese Lancia Ypsiloni ja olin hiljem äärmiselt meeldivalt üllatunud. Tundus algul seljakoti moodi olevat, aga sisse istudes ruumi jagus. Alles kolmandal päeval sain aru, et tegu on nelja ukselisega, tagumised avatakse ülevalt servast. Mootor 1,3 diisel, start-stopp süsteem ja kütusekulu alla nelja. Viimasel päeval kiirteel proovisin kiirust ja sain GPS-i järgi 182, tõenäoliselt oleks rohkem saanud, aga eespool sõitis üks mikrobuss minu reale. Uskumatult mõnus oli selle masinaga sealsetes linnades sõita. Loomulikult lühike masin ja maantee ei sobi hästi kokku, pikad kiirteel liikumised väsitavad. Mõned aastad tagasi uurisin Tallinnas Fiat-i esindusest, kas oleks võimalik meil seda masinat siin soetada, aga vastus oli eitav. Sõiduk ei ole  põhjamaa kliima jaoks sobiv.

To Old Man Valgevene pidavat olema meie jaoks viisavaba! Millisest piiripunktist läbi ei saanud?

Viimane mobiiliarve tõi väikse üllatuse kaasa! Väljavõttega tutvumise järel ei saanud aru, mille eest on täiendavalt 20 eurot võetud. Helistasin operaatorile selle küsimusega ja selgus, et laeval olles oli "nutikas" vahepeal satelliit võrgus olnud! Ma tõesti kuskil keset merd vaatasin, et kas mõnda operaatorit ka lähikonnas leidub...ja peagi sain SMS-i, et olete  satelliit sides. Loomulikult panin telefoni kohe "lennurežiimile", aga tagajärg ei lasknud ennast oodata. See ei olnud mul pika reisi ajal eriline kulu, kuid ikkagi tasub sellisest võimalusest teada! Oleks võinud kehvemini minna, limiit täis jne

Mis koht see Tuscani on? Itaalias on olemas Toscana maakond, aga seal järvi vähe, kuid basseine paljude elamiste juures. 

Ma sõitsin 01. juulil k.a. Klaipeda - Kiel, aga piletid olid juba jaanuaris ostetud. Jäin selle valikuga väga rahule, meeldiv oli laeval puhata enne pikka reisi. Laev sõitis välja kell 22 ja kohal olime 17:30 järgmisel päeval. Toitlustus hea, ning ei pea kõiki söögikordasid ette ostma. Teenindab Taani laevafirma DFDS, hinnad laeval Leedu omad. Neil on Tallinnas samuti kontor Lõõtsa tänaval.
Olen arvamusel, et rahaliselt ja ajaliselt kokkuvõttes võitsin! 

Nädalavahetusel sai jälle käidud Leedus. Riiaga probleeme ei olnud, Panevezisest on vaja läbi linna sõita. Kaunases ei käinud, vaid keerasime varem ära. Eesti teedel väga palju põõsastes kiirusemõõtmist.

Tänud kõigile! Reis tehtud ja Buldooza jutt eespool asjalik. Olin valmis tulema jälle läbi Riia linna, aga WAZE soovitas elektrijaama kaudu ja oligi õige. Ühes kohas seisin mõne minuti valgusfoori taga, aga muidu läks kõik kiiresti.

Kolka neemel on täiesti näha kuidas Läänemeri ja Riia laht kohtuvad. Binokkel või hea zoomiga fotoaparaat annavad selleks suurepärase võimaluse. Seal vette minna ei või, sest loodus tekitab ettearvamatuid hoovusi.
Kuldiga juga olevat kõige laiem Euroopas ning linn ise samuti väga kena.
Ventspilsi muuseumis töötab giidina daam, kes on rahvuselt eestlane ja räägib suurepäraselt meie keelt, kuigi elab seal alates 1965. 
Kes tunneb huvi filmide tegemise vastu, võiks Kuramaal külastada kohta Cinevilla:  https://www.google.com/maps/place/Cinevilla+krodziņš/@56.8787664,22.6616777,9z/data=!4m5!3m4!1s0x46ef03009b27f3b3:0x1cbf611ad381a0b!8m2!3d56.8787635!4d23.2219804
Seal saab aega viita, ööbida, toit on olemas jm
Isiklikult mulle Liepaja ei meeldi, liiga nõukogulik...
Tänan, Viktor54! Tähendab, et ikkagi võib kaartidest sõltumatult olla teede remondid ja pikad seismised. Olen igal viimasel päeval kaarte ja Waze-s vaadanud teekondade arvutusi ning kõikidel võimalikel variantidel on remondid sees. 
"kalavana" pakkus päev varem väljasõitmist - ehk on see täitsa mõistlik?! Ei ole ju mingit mõtet omi närve rikkuda, et kas jõuab õigeaegselt kohale ja liikluses kiirustada. Leedu ka kena maa ja seni käimata kohti jagub!

Möödunud aasta juulis sai Cetinjest otse üle Kotori mäe sõita. Mulle meeldis Cetinje poolt ülesminekul Monte Rosa hotellis veedetud öö, hea hinna ja muu suhe! 

1, 5 tundi ei olegi veel kõige hullem! Eespool kirjutasin valgusfooride taga seismisest möödunud septembris, kaotasin seal aega kindlasti vähemalt 2 tundi. Hiljem Riia linnas samuti olid pidevad seismised - tippaeg reede õhtul. Eestisse jõudsin tavapärasest 3- 4 tundi hiljem, aga koju jõudmisel ei ole see eriti oluline. Vastupidi küll!
Reaper! Ehk selgitaksid, kus aega läks? 
 
Meelis! Selleks, et vajalikul päeval normaalset kajutit saada oleks pidanud juba vähemalt eelmise aasta lõpul broneerima. Tegin seda jaanuaris ning ei saanud enam vajalikku kuupäeva. Loomulikult ei sõida ma poolsaarele, vaid ikka tunduvalt kaugemale. Pealegi vähemalt 2 tundi enne peab chek-in-i tegema. Seega vaja sadamas üpris vara kohal olla. Leedulastel (olevat ka lätlastel) on kasutusel uued kiirusemõõtjad, mis fikseerivad mõlemas suunas või arvestavad lõigu läbimise aega, ma ei ole sellest täiesti aru saanud. Seega eriti kiiret sõitu ei tahaks teha. 
Olin septembris tõsises jamas Riia linnas, sest elektrijaama juures oli teeremont - pealegi õhtune tipptund. Veelgi keerulisem olukord kuskil Poola suunas peale Jelgavat, kus 5 -7 km lõigud olid läbitavad valgusfooride järgi. 10 minutit seisad niisama, enne kui kuskil mingi sõiduk paistab! St. poole tunniga, üks lõik!
Klaipedasse sõitmiseks on 4 põhitrassi: 1. Šiauljai, 2. Jelgava, 3. Mažekai ja 4. Liepaja, mis on kõige rohkem aega võttev. Olen elus varem neid kõiki mööda sõitnud, aga hetkel igasugune info kohapealsetest oludest puudub. Kõige kiirem on 1., aga Google näitab mitmes kohas teeremonte! Remont võib ju olla igasugune, lihtsalt mõne truubikese parandus jne