834arr

Rändur, liitus Tripiga 6 aastat tagasi. Tahab minna:
92 meeldimist
13 postitust / 440 kommentaari
180 (28.8%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

To Old Man Valgevene pidavat olema meie jaoks viisavaba! Millisest piiripunktist läbi ei saanud?

Viimane mobiiliarve tõi väikse üllatuse kaasa! Väljavõttega tutvumise järel ei saanud aru, mille eest on täiendavalt 20 eurot võetud. Helistasin operaatorile selle küsimusega ja selgus, et laeval olles oli "nutikas" vahepeal satelliit võrgus olnud! Ma tõesti kuskil keset merd vaatasin, et kas mõnda operaatorit ka lähikonnas leidub...ja peagi sain SMS-i, et olete  satelliit sides. Loomulikult panin telefoni kohe "lennurežiimile", aga tagajärg ei lasknud ennast oodata. See ei olnud mul pika reisi ajal eriline kulu, kuid ikkagi tasub sellisest võimalusest teada! Oleks võinud kehvemini minna, limiit täis jne

Mis koht see Tuscani on? Itaalias on olemas Toscana maakond, aga seal järvi vähe, kuid basseine paljude elamiste juures. 

Ma sõitsin 01. juulil k.a. Klaipeda - Kiel, aga piletid olid juba jaanuaris ostetud. Jäin selle valikuga väga rahule, meeldiv oli laeval puhata enne pikka reisi. Laev sõitis välja kell 22 ja kohal olime 17:30 järgmisel päeval. Toitlustus hea, ning ei pea kõiki söögikordasid ette ostma. Teenindab Taani laevafirma DFDS, hinnad laeval Leedu omad. Neil on Tallinnas samuti kontor Lõõtsa tänaval.
Olen arvamusel, et rahaliselt ja ajaliselt kokkuvõttes võitsin! 

Nädalavahetusel sai jälle käidud Leedus. Riiaga probleeme ei olnud, Panevezisest on vaja läbi linna sõita. Kaunases ei käinud, vaid keerasime varem ära. Eesti teedel väga palju põõsastes kiirusemõõtmist.

Tänud kõigile! Reis tehtud ja Buldooza jutt eespool asjalik. Olin valmis tulema jälle läbi Riia linna, aga WAZE soovitas elektrijaama kaudu ja oligi õige. Ühes kohas seisin mõne minuti valgusfoori taga, aga muidu läks kõik kiiresti.

Kolka neemel on täiesti näha kuidas Läänemeri ja Riia laht kohtuvad. Binokkel või hea zoomiga fotoaparaat annavad selleks suurepärase võimaluse. Seal vette minna ei või, sest loodus tekitab ettearvamatuid hoovusi.
Kuldiga juga olevat kõige laiem Euroopas ning linn ise samuti väga kena.
Ventspilsi muuseumis töötab giidina daam, kes on rahvuselt eestlane ja räägib suurepäraselt meie keelt, kuigi elab seal alates 1965. 
Kes tunneb huvi filmide tegemise vastu, võiks Kuramaal külastada kohta Cinevilla:  https://www.google.com/maps/place/Cinevilla+krodziņš/@56.8787664,22.6616777,9z/data=!4m5!3m4!1s0x46ef03009b27f3b3:0x1cbf611ad381a0b!8m2!3d56.8787635!4d23.2219804
Seal saab aega viita, ööbida, toit on olemas jm
Isiklikult mulle Liepaja ei meeldi, liiga nõukogulik...
Tänan, Viktor54! Tähendab, et ikkagi võib kaartidest sõltumatult olla teede remondid ja pikad seismised. Olen igal viimasel päeval kaarte ja Waze-s vaadanud teekondade arvutusi ning kõikidel võimalikel variantidel on remondid sees. 
"kalavana" pakkus päev varem väljasõitmist - ehk on see täitsa mõistlik?! Ei ole ju mingit mõtet omi närve rikkuda, et kas jõuab õigeaegselt kohale ja liikluses kiirustada. Leedu ka kena maa ja seni käimata kohti jagub!

Möödunud aasta juulis sai Cetinjest otse üle Kotori mäe sõita. Mulle meeldis Cetinje poolt ülesminekul Monte Rosa hotellis veedetud öö, hea hinna ja muu suhe! 

1, 5 tundi ei olegi veel kõige hullem! Eespool kirjutasin valgusfooride taga seismisest möödunud septembris, kaotasin seal aega kindlasti vähemalt 2 tundi. Hiljem Riia linnas samuti olid pidevad seismised - tippaeg reede õhtul. Eestisse jõudsin tavapärasest 3- 4 tundi hiljem, aga koju jõudmisel ei ole see eriti oluline. Vastupidi küll!
Reaper! Ehk selgitaksid, kus aega läks? 
 
Meelis! Selleks, et vajalikul päeval normaalset kajutit saada oleks pidanud juba vähemalt eelmise aasta lõpul broneerima. Tegin seda jaanuaris ning ei saanud enam vajalikku kuupäeva. Loomulikult ei sõida ma poolsaarele, vaid ikka tunduvalt kaugemale. Pealegi vähemalt 2 tundi enne peab chek-in-i tegema. Seega vaja sadamas üpris vara kohal olla. Leedulastel (olevat ka lätlastel) on kasutusel uued kiirusemõõtjad, mis fikseerivad mõlemas suunas või arvestavad lõigu läbimise aega, ma ei ole sellest täiesti aru saanud. Seega eriti kiiret sõitu ei tahaks teha. 
Olin septembris tõsises jamas Riia linnas, sest elektrijaama juures oli teeremont - pealegi õhtune tipptund. Veelgi keerulisem olukord kuskil Poola suunas peale Jelgavat, kus 5 -7 km lõigud olid läbitavad valgusfooride järgi. 10 minutit seisad niisama, enne kui kuskil mingi sõiduk paistab! St. poole tunniga, üks lõik!
Klaipedasse sõitmiseks on 4 põhitrassi: 1. Šiauljai, 2. Jelgava, 3. Mažekai ja 4. Liepaja, mis on kõige rohkem aega võttev. Olen elus varem neid kõiki mööda sõitnud, aga hetkel igasugune info kohapealsetest oludest puudub. Kõige kiirem on 1., aga Google näitab mitmes kohas teeremonte! Remont võib ju olla igasugune, lihtsalt mõne truubikese parandus jne 
Mõned aastad tagasi tegin P-Norrasse autoga reisi. Olin umbes nädala kolmel põhjapoolsemal poolsaarel - saarel samuti, millel asub Nordkapp, mandri põhjapoolsemad asulad - linnad, Mehamn ja Gamvik (Sletensi tuletorn) ja kolmandal käib vähe turiste, seal on Berlevag, Kongsfjord ja Batsfjord. Sellisel reisil peab arvestama, et vahemaad on seal pikad ja sageli suhteliselt igavad. Tõesti, matkaradu ja looduslikke vaatamisväärsusi on piisavalt. Nende kohta on info täiesti olemas. Peale teekonna paika saamist õhtukene "netis" valdade turismindust uurides on kõik selge. Soomega on täpselt sama, parimad on kohalikud valdade kodulehed.
Ei olnud varem Lapimaal käinud ning sai ka päris palju sealseid kohti külastatud (Oulu, Rovaniemi, Kemijärvi, Inari ja tagasiteel Kajaani, Kuopio jne

Isiklikult olen Bergamos Sixti vastane! Herz on turvaline, aga mitte kõige odavam ja alati ei saa ka nende käest kogu vajalikku infot.

Buldooza! Olen täiesti nõus Balti suhtes, aga alati ei ole nii! Eelmine aasta lahkusin Tallinnast vihmaga ja alles Poolas nägi esmakordselt selgemat taevast. Normaalse kiirusega sõita ei ole võimalik, tagant pressivad peale ja rekade "tagumikus" absoluutses nähtamatuses ei jõua samuti olla... Pidevalt passid möödasõidu võimalust, mis on sageli üpris ohtlikud. Leedus tuli sajus vastu õige mitu täiesti tuledeta autot. Peab muidugi ütlema, et enamus suurte autode juhtidest sellises olukorras aitab - näitab nii või naa suunatuld, aga kahjuks mitte kõik.

Tegin eelmine aasta rõngastripi Balkanile, Tallinnast lõunasse ja Skandinaavia kaudu laevaga tagasi. Kokku läbisin 7983.5 km, keskmine küte 6,7 ja kiirus 67.5.  Baltikum  võtab kõvasti kütet (pidur - gaas) ja kiirteed samuti. Horvaatias lendasin samuti 150-ga ning küttekulu näitaja oli sageli kuskil 9 peal. Seepärast tahaksin teada palju nendel kiiretel Pariisi (Hamburgi) liikujatel see tegelik kütusehind tuleb ja kas laev tõesti on kahjulik?

Kas keegi oskab Kõrg - Tatradest ja üldse Zakopanest idapool soovitusi läbisõitmiseks soovitada?  Ei ole lastega ja kahekesi reisides külastaks puhkeajaks mõnda kohta. Seega eespool olevaid häid soovitusi ajapuudusel eriti kasutada ei saa.

Kas keegi mäletab kogu kütusekulu otse (Pariis) Berliin - Tallinn mööda maanteid liikudes? Ise sõitsin eelmisel aastal Saksamaalt Taani - Rootsi kaudu ja lõpuks laevaga Tallinnasse. Samuti tegin sügisel Berliini juurest pika Põhja - Poola reisi enne Leetu jõudmist. Seega need tripid ei lähe kütuse "arvestusse".

Google pakub Tallinn - Hannover 1793 km ja 20:36 minutit. See ei ole enam puhkus, et läbida ühe päevaga! Michelin: 1878 km ja rahaliselt 173. 57 koos kiirtee maksuga. Kiirel sõidul läheb ka kõvasti kütust, seega ma seda arvestust küll eriti ei usu, kuigi samas peale Saksamaa on teiste läbitud riikide kütuste hinnad meist madalamad ! 

Laeval on mõnus olla ka kahekesi! Väljub pühapäeva õhtul 22 ja järgmine päev 17 Kielis. Ei ole paha! Enne pikka Euroopa reisi paras lõõgastus... Vara broneerides on hind täiesti talutav, ca 200 - 300 ühikut koos hommikusöögiga. Kilomeetreid hoiab kokku kuni 1500, lisaks 2 öömaja. Ei ole varasematel aastatel õigeaegselt saanud seda varianti kasutada ja isegi jaanuaris ei olnud mulle sobival päeval enam head kajutit saada. Võtsin piletid päev hiljemaks. Tänavu katsetan laevaga mineku ära, sest suund on just Prantsusmaa peale ning ei viitsi Poolat läbida!

Väga kiire on ka laevaga Klaipedast Saksamaale. Lisaks jääb pikk Poola vahele ja ei pea ennast väsitama. Rahaliselt tuleb ca 50:50.

Mõisad väärivad vaatamist! Neil on isegi eesti keelsed nende ja muud tutvustused kokku kogutud.  Vaja külastada Läti infopunktide kodulehti ja saab pdf-na kätte. 

Itaalias, Bergamo lennuväljal olen korduvalt kasutanud pakihoidu. 

Kuidas E77-l lood on? Eelmine aasta olevat seal palju aega remontide tõttu  kulunud.

Google kaart ei anna detailset infot! Reaalse teabe saab ainult neilt, kes on ise seal sõitnud. Selleks foorum ongi, et soovitusi (teadmisi) saada.