834arr

Rändur, liitus Tripiga 6 aastat tagasi. Tahab minna:
99 meeldimist
16 postitust / 492 kommentaari
189 (30.2%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

triplekix! Kas reis sellel nädalal? Milleks peab järjekindlalt sõitma mööda igavat kiirteed? Puhkusel olles sooviks midagi uut ja huvitavat näha? Eesmärk ei ole maksimaalse kiirusega kohale jõuda... Pealegi ma näen Googles meeletult teeremonte Krakowi kaudu minekul. Kehva ilma korral suundun muidugi kiiremat teed mööda!

Mul ei õnnestunud korrektne link? Mida peab tegema? Tänuga!

Mis on Poola kohta uudist? Kohe, kohe minek lõuna poole! Kaalun tõsiselt alternatiivset teed Zakopane kanti: 
 https://www.google.com/maps/dir/Suwałki,+Poola/Krasnik,+Poola/Terma+Bania,+Środkowa,+Białka+Tatrzańska,+Poola/@51.6092508,18.2833383,6z/data=!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x46e10239cf478e5b:0x922ff8bdc4a99ea0!2m2!1d22.9307881!2d54.1115218!1m5!1m1!1s0x4722e843991704a5:0xb27d3914e9b63a71!2m2!1d22.2269571!2d50.9232831!1m5!1m1!1s0x4715f0c06cf29779:0x15fca114e60f83fd!2m2!1d20.0987613!2d49.3870866!3e0
Kas keegi on sealt sõitnud? Isiklikult olen alati Lublinist lõunasse suundunud.
See Austria probleem on seotud inimõigustest tulenevalt. Sama nagu Googles peab inimesed ähmaseks tegema jmt. Tegelikult ei ole olukord seal sugugi nii karm, et üldse ei või salvestada. 
Erinevate riikide liiklusseadustes on üldse kummalisi nõudmisi. Prantsusmaal trahviti vahepeal kui autos ei olnud alkomeetrit, Hispaanias ei tohi sõita "plätudega" mille kontsad on lahtised, aga paljaste jalgadega võib, Kreekas peab klaasipesu vedelik olema mittekülmuv, Rootsis kohustuslik ese autos labidas, aga labida suurust ei leidnud seadusest, seega supilusikas peaks täiesti sobilik olema... jne

Austria pardakaameraga on nii ja naa! Looduse jäädvustamiseks ja enda turvalisuse tagamiseks on lubatud. Ei tohi inimesi ja teisi sõidukeid levitada nt suhtlusvõrgus (jäädvustada?). Äärmiselt vaieldav!

"Minuke" Vaatasin nende kodulehelt, et osad ajad on giidiga, aga osad mitte. Minu plaan on õhtul viimase tiiruga seal sees käia, öö Postojnas broneeritud ja hommikul kohe Horvaatia poole. Peagi minek, ostan tõesti piletid ära! Neti teel ostmisel on pilet kindlaks kellaajaks. Kas see ikka tähtsust ka omab?

To rogks! Olen mõned päevad Bledis, kavatsen ringi ümber kogu selle mäestiku teha, Ljubljana ja Postojna koopad loomulikult, sest nendes ei ole sees käinud. Kas koobastesse oleks mõistlik piletid kodus eelnevalt osta? Seejärel Militar Park,  Istrias on elamine broneeritud. Sellel reisil rohkem lõunapoole ei lähe, üle Trieste Dolomiitidesse ning lõpuks kodutee.

Olen sama teinud. Bergamost auto ja põhja! Ei piirdunud ainult Šveitsiga, vaid Lichtenstein samuti (öömaja Austrias), jälle Šveits, seejärel ringiga Saksamaa kaudu ikka Šveitsi tagasi. Lõpuks Prantsusmaa ja Itaalias tagasi.

GPS-i suur eelis on see, et ta töötab ka ilma andmesideta. Tegelikult olen reisides mitmel korral Waze koos andmesidega välja lülitanud, sest ei ole tahtnud maksta Šveitsile, Andorrale, Serbiale ja veel mõnele riigile. Parim on omada korralikku GPS seadet, mille kaardid uuenevad regulaarselt (võimalik ka reisil) ja nutitelefoni vajalike app-idega. Tavaliselt reisimisel töötab mul pidevalt GPS, aga "nutikaga" valin lisaks alternatiivseid teid jmt. Reisi planeerides salvestan GPS-i "kohtadesse" kõikvõimalikud huvipakkuvad külastuspaigad, samuti Waze "lemmikutesse" kindlad peatuspaigad, aga reaalsuses langetan otsuseid ( ka teekonna valiku) sõltuvalt ajast, ilmast jmt teguritest, ka Waze poolt saadavast teabest. 100% ei suuda mitte ühegil reisil pakutavast realiseerida, alati on vaja langetada erinevaid otsuseid. 

Peale auto vahetust pidin tänavu uue "klepsu" tellima, see läks maksma 5+1 euro ja nädalaga sain kätte. Eelmisel oli kohapealt saades auto number ilusasti jämedalt prinditud, aga postiteel sain  käsitsi kirjutatu!

Olen eelkirjutajaga täiesti ühel meelel akude õgimisest! See on ka mul olnud suur probleem. Pead kuskil auto kinni ning akut 30% või veel vähem. Tavaliselt võõrasse linna jalutama minnes lülitan Endomondo sisse, et hiljem oleks selgus käidud kohtadest, aga peagi on aku nii tühi, et piltegi ei saa enam õieti teha... See on üks suur põhjus, et kasutan välisriikides navigeerimiseks korralikku GPS seadet ja mobiil aitab lisaks paljudes muudes toimingutes. Waze ei anna kiirteedel mitte midagi juurde, seal ei ole isegi politseid vaja karta, seega võib rahulikult laadimisele jätta. Vajadusel saad ju iga hetk ta käivitada. 

Kasutan aastaid igapäevaselt Waze-t, aga pikematel reisidel viimased paar aastat lisaks Tom-Tom, mis oli üpris kallis (üle 300 euro), aga eelmine GPS - Garmin meeldis mulle rohkem, ning kahetsen uue valikut kuigi ekraan on tunduvalt suurem. Sageli on reisi ajal vajadus näppida ka mobiili. Hotellidega seonduv,, samuti lähedal asuvad vaatamisväärsused, kauplused jmt teave tuleb sealt. Miks Garmin? Tom-Tom ei näita kõrgust, ilmakaari ning ei fikseeri kõike vajalikku reisiga seonduvat.

Oluline on kui kauaks? Euroopas jätkub sihtkohti aastateks...

Kavatsus tänavu autoreisil mõneks ajaks Istria poolsaare põhjaosas peatuda. Öömaja koos basseinidega paigas! Kas on mingeid häid soovitusi ajaviitmiseks - külastamiseks? 

Augustowis olen alati erinevates öömajades peatunud (Booking.com kaudu) ja kõik on vastanud ootusele. Kunagi lolli peaga valisin peatuseks ca 10km eemal oleva küla (Wigry järvede suunas), seal küll oli hommikusöök kesine ja voodid äärmiselt viletsad. Teine voodi oli mingi lahtikäiv!

Linni! Kas tulite Eesti suunas? Ma just täna vaatasin mida pakub Euroopa suunas Google.maps ning seal oli tee Suwalki - Lomza, kus pöörati Zambrowi peale ning seejärel uuele teele.

Mõnest riigist mitte midagi, aga on kollektsioon väikestest taldrikutest, kohalikest suveniirikestest - Pisa torn jmt.

Booking.com "loeb" juba päevi, seega Poola teemat vaja hoida "soojas"! Kuigi seda riiki on igas suunas läbitud, võiks sellegipoolest jagada soovitusi meeldivaks puhkepaigaks  või huviväärsustega tutvumiseks.    

Vene keelt mõistvad inimesed saavad siit kõik vajaliku kätte:  
https://autotraveler.ru/ 

Olen aastaid saanud neid ülevaateid ning kõikvõimalikud muudatused jmt on õigeaegselt olemas, samuti erinevate riikide Liiklusseaduste nõuded. Neid uurides leiab üllatavaid nõudmisi! 

Üldiselt on terves Euroopas tava, et kiirteemaksu pead ajama korda esimeses bensiinijaamas. Alles peale seda on võimalik ebameeldiv kohtumine mõne mundris mehega. 

Miks te seda teemaksu kardate? Ühel esimestest Itaalias viibimisel otsustasin "ökonoomselt" käituda ning mitte sõita viimast lõiku sihtkohta kiirteed mööda. Tund aega liikusin mägede vahel, aga kiirteel oleks see jupikene maksnud 60 senti ja max 5 minutit!

Buldooza! Aeg on edasi liikunud ning tänapäeval ei ole tõesti enam probleeme öömajaga. Mina ei leidnud ööbimist ajal kui andmeside ei olnud veel tänasel tasemel. Viimastel aastatel (ka tänavu) jätan sageli mõne vahepealse broneeringu tegemata, sest ei tea kui palju õnnestub päeva jooksul tegelikult liikuda. Puhkepaigad - pikemad peatused broneerin ette! 

Krapsik! Minu vastuses on 2 erinevat teemat. Kõrvalises kohas on võimalik lasta autosse gaasi, mis paneb kõik autos viibivad magama. Seejärel tehakse sõiduk puhtaks. Sarnast hoiatust olen kuulnud mitmelt isikult! Tõesti, nad on sagedased reisijad suurte rahadega, aga eriti tõsiselt on hoiatatud Madalmaades ja Prantsusmaal reisimisest. 
Täiesti teine teema on autost asjade vargus või selle tegemise katse jmt.  Olen Albaanias ise samuti asjade viimisel autoukse pärani jätnud ja rahulikult hotellituppa läinud. Peagi oli ukse taga hotelli turvamees, kes ütles, et lükkas mu autol ukse kinni, aga peaksin ta ka lukustama. Seega kõike juhtub!
Krapsik! Selline teave on pärit inimestelt, kes toovad sõidukeid Eestisse. Nende üldine soovitus on kindlasti liikuda kiirteedel, et sõiduk salvestuks kaameratesse ning ööbimiskohta mitte valida kõrvalises kohas. 
Olen ise viimasel 10 aastal liikunud sõiduautoga Euroopa teedel ca 8000 igal reisil. Sellest ainult kolmel korral öö sõidukis veetnud, sest peale südaööd ei ole lootust hotelli leida. Ühel korral sain Ukraina piirist üle alles peale keskööd, nii tuligi Lublini lähedase hotelli parklas puhata.
Minu autot on tahetud avada lõuna aegu Saksamaal, täiesti Lübecki kesklinnas, aga süda aimas halba ja nii tulingi parkimiskohta tagasi, kus 2 meest juba tegutsesid. Hispaanias oli rendiautol täiesti avatud tagumine uks, aga  juurde jõudes ei näinud mitte kedagi.