auto Kanadast või USA'st

Kuidas mõistlikum-soodsam oleks...

Soov Kanadast Mehhikosse jõuda, ajaga probleeme pole...rahaga on alati see, et mida soodsamalt seda parem;) eriti pikemate käimiste ajal.

Alguspunkt oleks Toronto ja sihtpunkt Mehhiko(täpne maandumine pole oluline). võimalused, mida kaalume:

  1. lennata - siiani ei ole alla 500$ pakkumist leidnud seega tahaks seda varianti välistama hakata..
  2. osta kasutatud auto Kanada või USA poole pealt ja kruiisida läbi osariikide. MURED: - kuidas meid piiril vastu võetakse, paberid ja muu träni..? - kas etem oleks auto USA poole pealt hankida...paberitega vähem jamamist ja mäletmist mööda seal ka suurem valik pakkumises olevaid sõidukeid...kasutaks ühistranspordi teenuseid, ntx buss, rong kuni NYni ja sealt auto otsida - selleks, et autoostu vormistada ja kohustuslikku kindlustust teha peab olema alaline elukoht? ja/või 'social security number'? kuna poliismennid seal nii valvsad on, siis peaks need asjad igaljuhul korras olema. - eesti lubadele vaadati pisut viltu, kuid peaks hakkama saama. - kas jätta auto USA poolele või põrutada kohe otse Mehhikosse?

Auto rentimine tuleks päris palju kallim ja on raskendatud, kuna meil puudub täpne ajaline arvestus...samuti jääks ära ehtne kruiisimise tunne vanas 80-90ndatest pärit kohati juppe kaotava autoks nimetatava vahendiga.

On keegi sarnast ettevõtmist plaanimas või selle juba läbi teinud? kuulaksin hea meelga nõuandeid ja arvamusi..

Karin

USA siselennud on tavaliset $124-148 ükskõik kust ükskõik kuhu 48 osariigi piires broneerides ca 1 kuu või varem www.expedia.com Mõned spetsialiseerunud sääsulennufirmad pakuvad ka veidi odavamalt. Seega võib-olla on mõistlik näiteks USA piirilt San Diegosse, Phoenixisse vms. Sealt pole Mehhikosse enam palju. Muidugi mina sinu täpseid plaane ei oska ette aimata.

USAs auto ostmiseks pole mitte midagi vaja. Kuid selle regisreerimisel on vaja kas siis SSN või välismaa (kasvõi Eesti) juhiluba. Kõik võetakse arvele, mingi $2000 maksva auto kindlustus on kuus $120-150 ja min periood 6-kuud. Selle saab katkestada ja siis tegelikult ei pea maksma kogu perioodi eest. Võimalik, et nad tahavad teha direct payment pangakontolt, seega tuleks USA pangakonto kasuks, aga siis on SSN vajalik. Alalist elukohta ei ole vaja, võid anda suvalise tuttava aadressi ja nad saadavad sinu omanikustaatust tõendava rohelise lehe sinna (täpne paberi nimi ei meenu). Seda on tarvis auto edasimüümisel.

Soovitan otsida autosid USAs craigslist.org lehelt, tasuks vaadata Euroopa või Jaapani autosid hinnaklassis 1000-2000 USD ja max 15 a vanad. Ehk leiad siit midagi kasulikku.

Autoga sõites näed rohkem, eriti Ühendriikides, kus ühiskondliku transpordiga lood kehvad. Kasutatud auto saab Ühendriikides odavamalt, aga risk on alati. Kindlustuse saab teha nii pikalt, kui tahad, tavaline leping on 6 kuuks. Umbes 4000 taalase auto kindlustamine kuueks kuuks maksab kokku (mitte kuus, nagu eelmine kommentaator kirjutas!) umbes 200 paarkümmend taala. Igas osariigis on omad seadused rahvusvaheliste (st. Eestis väljastatud)lubade kohta, kuid üldjuhul on vähemalt aasta lubatud. Kuna kohalik politsei vastavaid seadusi ei tunne, ei teki probleeme ka siis, kui viis aastat sõita.

Euroopa turisti jaoks tekib kõige suurem probleem Mehhiko piiri ületamisel. Kõikidel suurematel maanteedel on umbes 15 km peale piiri tõkkepunktid, kus kontrollitakse kautsjonit. Paljudel seiklejatel on plaan oma vana kronu lihtsalt Mehhikosse maha jätta või siis see kellelegi paarisaja taala eest maha ärida, ja see Mehhiko valitsusele ei meeldi. Et garanteerida autokronu Ühendriikidesse tagasi jõudmine, kasseeritakse autoturistidelt piirilähedasest tsoonist lahkumise eest virtuaalselt või siis deposiidina auto arvatav jääkväärtus (enam-vähem sama summa, mille annab Kelley Blue Book), mis tagasisõidul piiril tagastatakse.

Minu kogemus kodumaiste lubadega sõitmise kohta: USA lubadega olen mitu hoiatust ja paar korda kiiruse eest trahvigi saanud. Eesti load tekitavad jänkimaa politseinikes elevust, ja kuna need USA andmesüsteemis sees ei ole, siis enamasti nad trahvi ka ei tee. Kaunis külalislahked selles suhtes. Kui saab politseiniku kuidagi isiklikku huvi ilmutama (What one earth is Estonia? What are you doing here? How do you like America?), siis on suurem mure murtud, sest hea jutu järel on ebamugav trahvi teha toredale väliskülalisele.

Bensiin maksab hetkel 4 dollarit gallonist (st 3,8 liitrit). Auto tagasimüümisel tuleks arvesta poole väiksema summaga sellest, mis ise auto eest välja sai käidud.

Ilusat reisi!

Mina tegin kindlustuse Denveris Progressive-ga, 6-kuud maksis $750 ehk $125/kuus. Kui oleks 6-kuud korraga maksnud, oleks $100 alla saanud. Miamis tehes oleks veel kallim olnud. Samas sõbral North Carolinas oli vist tunduvalt odavam. See oli kõige minimaalsem kindlustus e kohustuslik. Teine firma pakkus $1500 6-kuud. Aga ma tegin kindlustuse Eesti lubadega (foreign license), mis on natuke kallim, sest minu vanad NC load olid kehtivuse kaotanud ja uued sain alles Floridas. Sain ka USA lubadega praoga esiklaasi tõttu trahvi, politseinik paistis arvavat mind kohalik, Eesti lubadega tõenäoliselt poleks saanud. Auto mahamüümisel saadav hind oleneb sinust. Kui leiad hea pakkumise, siis ei tohiks olla mingi probleem sama hinnaga uuele ostjale müüa. Soovitan osta walmartist turtle wax auto vahatamiseks, tõstab hinda ;) Kõige odavam kütus on keskmaal ($3.6) ja kõike kallim Californias (praegu $4) Indrek P, mis firmas sina kindlustuse tegid? Ja kas maksid kuu kaupa direct pay või ... ?