E77 ja E67 olustiku kirjeldus

Sõitsin Belgrad-Budapest-Varssav-Bialystok-Tallinn. Ehk pakub teistele reisiplaneerijatele huvi - natuke numbreid ja olustiku kirjeldust.

Kõik keskmised kiirused sisaldavad linna sisse ja väljasõite ja kõik pause: piirid, tankimine, söömine, kiirteemaksud, hääletajate pealevõtt jms. Pauside kogupikkus ehk 2 tundi või 2.5. Tegin 5-10 minsa sirutust 2-4 tunni sõitmise järel. Pikem söögipaus oli ainult Varssavis.

Sõitsin üksi ning balanseerisin lubatud sõidukiiruse, autode voolu, politsei ohu ja tee kvaliteedi vahel. Mis tähendab, et proovisin sõita +20 lubatust ning kui tee oli konarlik, siis kohaliku lennusportlaste sappa ei võtnud, et 130-140 tempot teha. Üldiselt määrab siiski sõidukiiruse liikluse vool - vastutulijad on palju ning Sinuga samas suunas liikuvaid rekkasid ka. Ma sõidsin päeval - öösel kui rekkasid pole, saab kindlasti kiiremini.

Olulisi kaevetöid ei olnud - mõned väiksemad Põhja-Lätis ja Lõuna-Poolas.

Belgrad-Budapest - kiirtee või motorway. Keskmine kiirus 92. Ehk 4 tundi ühe kesklinnast teise hotelli. Ungari kiirtee on ideaalne, Serbia poolel esimene 100km on motorway, aga heas korras. Siis tuleb keskpärane kiirtee. Ehk 20-30 minutit on võimalik kiiremini sõita.

Budapestist Slovakkia piirini on tee korras ja hakkab käänuliseks kiskuma. Keskmine kiirus kukub 56 peale - linnast väljsaamine on aeglane. Kiiremini üldiselt ei saa. Kes must mööda sõitsid, need sain järgmises pudelikaelas kätte.

Slovakkia teed on nõrgad - käänulised, vahepeal mägedes, üks rida, rekkasid parasjagu. Keskmine kiirus langeb algul 73 peale, hiljem 60 peale.

Lõuna-Poola, enne Krakowit on sama, mis Slovakkia (60 km/h). Varssavi poole sõite hakkab olukord paranema (68 km/h). Vahepeal on tee uus, mõned jupid ka neljarealist. Oluliselt kiiremini taas ei saa - liikluse vool on tihe ja seab omad reeglid.

Varssavist ümbersõit on lihtne, seal on korralik magistraal nüüd. Mul kulus 35 minutit + 40 minutit söögipaus :). Ja seda tööpäeval kell 18-19.

Varssav-Bialystok on vahepeal tee uus, siis vanem. Vanem lainetab ja minu meelest seal 110-120 on viimane piir ohutuse osas. Kohalikud sportlased lasevad ka kiiremini. Keskmiseks kiiruseks tuleb 78. Veidi saaks kiiremini, aga oli hilja, pime ning ma olin väsinud - ei hakanud üleliigselt riskima. Kogu teine päev: Budapest-Bialystok 14h, 69km per tund.

Bialystok-Leedu piir on sarnane Varssavi jupiga. Säilib keskmine kiirus 75.5.

Leedu on väga hea. Kiirteed pole, aga sile mõnus asfalt. Keskmine 87.5. Lätis kukub see vahepeal 66 peale (Riia ümbersõit ja Põhja-Läti asulad ja teeparandused). Riia ümbersõit (nagu ka Pärnu) on jätkuvalt auklikud.

Kogu kolmas päev: Bialystok-Tallinn 10 tundi, keskmine kiirus 81 km tunnis. Väga oluliselt kiiremini taas ei saa ma arvan. Kui just 130ga 90 tsoonis pidevalt ei sõida. Tee kvaliteet seda lubaks ja liiklus pole tihe. Aga ma ei viitsi Eesti politseiga arutada liiklusohutuse teemal :-)

Järgmine nädal sõidan tagasi, võibolla kommenteerin veel.

Bensiini kulu 5.5l / 100-le km-le. 1.5 liitrine Almera :-)

Kes oskaks omast kogemusest kommenteerida milline tee Budapestini kiiremini läbitav: Lublin-Kosice-Budapest, E67-E75 või E67-E77

Sõitsime 2 aastat tagasi Kreekasse minnes läbi Lublini-Kosice ja tagasi E77-E67-677-61(läbi Lomza)-E67. Kiiruse kohta ei oska täpselt öelda, sest peatusi oli erinevalt ja neid täpselt kirja ei pannud. Ilmselt oli tagasitee tund-paar kiirem. Teepikkuse kohta on küll huvitav statistika. Teekond minnes kodust kuni ühe Ungari bensiinijaamani, mis on umbes 100 km peale Budapesti(seal oli peatus nii minnes kui tulles ja spidomeetri näit üles kirjutatud)oli 1934 km ja tagasi tulles 1928 km. Tee läbi Lublini oli korralik ja liiklus hõredam kui läbi Varssavi,kuid asulaid rohkem.

Krt mina lasen Poolas üsna tihti 160-ga

Kaitsku jumal sinusuguste eest!

Kõigepealt aitäh Jürile ja Mallele eespool kirjutatu eest. Lähiajal plaanime autoreisi Belgrad-Tallinn ning kuna siinne info on aastast 2007, palun teadjatel jagada uuemaid kogemusi, sh on teretulnud info ööbimissoovituste kohta.

ViaMichelin soovitab ka Lublinit Varssavi asemel, seega Varssavi-elamuse ilmselt jätame vahele :)