Estonain Airi CRJ900-de väärtus

Juba mõnda aega püüab EA leida oma CRJ-dele ostjat, valiti ju Embrear partneriks. Kevadisest lennuplaanist on CRJ-d kadunud. Pigem küll küsimus strateegia elluviimise soovis kui reaalses ostja leidmises. Vahepeal on CRJ1000 turule tulnud ja peale EA viimast lennukit 900 mudelit praktiliselt toodetud polegi. Hinnakirjas 40 MUSD, EA maksis arvatavasti 34-35 kanti. SAS sai oma 12 lennukit kätte ja pidevalt uuendab lennukiparki, aga mitte enam CRJ-ga. Nädalapäevad tagasi müüs Pluna pankrotihaldur maha 7 CRJ900-d hinnaga 137 MUSD , ehk nii 19,5 MUSD tk. Tegemist oli suhteliselt värskete lennukitega, õige natuke vanematega kui EA-l. Sama raha eest ei saa täna uut Q400-gi, hinnakirjas sellel 27 MUSD. Kokkuvõttes on EA uue strateegia elluviimine lennukipargi uuendamisega väga kallis lõbu, eriti raske on arusaada ettevõtte juhi kinnitusest 2013 lõpuks kasumisse jõuda. Tänaseks päevaks kipub EA olema enam mitte rahvuslik uhkus vaid rahvuslik häbiplekk. Mina igatahes olen valmis lendama ka mitte eesti maksumaksja kulul, näiteks lätlaste kulul. Kui EA juhtubki ära kaduma, siis otselendude eest muretseb kiiremas korras Ets, MuÕ, ehk munitsipaalõhk. Reisisaatjad, vorstid, oma lennurajad jne.

Mina häbi sellepärast ei tunne.